2012. január 10., kedd

Huh gyerekek, ez nagyon durva ... és ezt valaki komolyan gondolja ... :)

Huh gyerekek, ez nagyon durva ... és ezt valaki komolyan gondolja ... :)

http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2451267326971&id=1410637544

"Kedves Mindenki!

Nagyon kérlek benneteket, hogy ezt a láncot ne szakítsátok meg, inkább tegyétek hozzá a saját kis láncszemeteket, saját kis imátokat is, ami a szívetekből jön! Ha van rá módotok, adjátok tovább, akit jónak találtok erre és persze imádkozzunk, amennyit csak lehet - Dr. Peitl Emőke

IMALÁNC
ORBÁN VIKTORÉRT
Édes Jó Istenünk, Jóságos mennyei Atyánk! ..."
http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2451267326971&id=1410637544

9 megjegyzés:

  1. Itt már az sem segít ... Egyszerűen nem is tudom hova rakni az olyan embert, aki ezt komolyba nyomja. Most politikától, meg mindentől függetlenül ...

    VálaszTörlés
  2. Laszlo Fazekas régen ezekre azt mondtam, hogy mindenhova kellenek elborult hülyék, kisebbség, nem kell vele foglalkozni. most már nem vagyok olyan biztos ebben. (a kisebbség részében.)

    VálaszTörlés
  3. Bocs, ez social network! Ergo bármi bejön. Egyébként gondolkodtam, hogy érdemes lenne a modernitás dogmatikáját megírni. Tehát: ahogyan a középkori kereszténység idején "nonszensz" volt az uralkodó gondolkodásmódon kívül mást érvényre juttatni (pl. a tudományosság), úgy most is vannak olyan gondolkodási formák, melyeket a modern dogmatika letilt, meg sem tűr. Erre dogmatikus, ideologikusságra akkor figyeltem fel erre, amikor hallottam, hogy van olyan tétel, amit ha állítasz/tagadsz, börtönbe kerülsz. (Ez ma maximális társadalmi büntetés.)
    Mivel filozófiailag el kell fogadnom, hogy többféle igazságképes rendszer létezik egyidejűleg, nem tudok megrökönyödni az ilyesmin. Ellenkező esetben az összes eddigi és most is létező vallásilag is megkonstruált államformát, a Salamoni templom előtt az államukért imádkozó zsidókat, az államnak vallási szerepet adó muzulmánokat "elborult hülyéknek" kellene tartanom, ekkor pofám meg nincs, mert nem hiszem, hogy az én igazságképes gondolkodásmódom érvényesebb, mint a másik emberé, tekintettel, hogy nem tudományos vitáról, hanem politikailag, kulturálisan és morálisan megalapozott jelenségekről van szó.
    Szerintem a felvilágosodás indoktrinációjának eredményeként az európai hagyomány egy kicsit arrogáns és tagadó minden mással szemben - többek között saját múltja irányában is.
    Ez kicsit filozófikus, de Fazekas Lacinál megfigyeltem, hogy a gondolkodó ember nem csak arra reflektál, amit megpillant, hanem a megpillantásban "hozzáadott értékre" is. Ezt kellene feltárni a modernitás dogmatizmusa (fundamentalizmusa) című művemben. :)

    VálaszTörlés
  4. Török Balázs Azt hiszem értem mire gondolsz, és amit írsz, abban igazad is van. Ami a lényeg, hogy itt nekem nem a vallással van a gondom. Ezt bizonyítandó, ha gondolod, olvasd el ezt a blog bejegyzésemet: http://lf.estontorise.hu/archives/250 a hozzászólásokkal együtt. Kicsit hosszadalmas, de kb. lejön belőle, hogy a vallással kapcsolatban nem vagyok "dogmatikus" alapon elutasító. (Ha az lennék, nem lennék jobb mint a dogmatikus alapon hívők.) Nekem sokkal inkább azzal van bajom, amikor egy politikai vezetőről úgy beszélnek, mint Jézusról. Legyen az Orbán Viktor, Gyurcsány Ferenc, Barack Obama, akárki. Ne keverjük a szezont a fazonnal. Amikor már a pápa is világgazdasági válságról beszél, meg a karácsonyi éjféli misében is szóba kerülnek az IMF tárgyalások, az már kiveri nálam a biztosítékot. Amúgy konkrétan van egy katolikus pap ismerősöm, akivel például remekül el szoktunk dumálni, nagyon értelmes srác. Tehát a vallással tényleg semmi bajom úgy alapjában. De amit mostanra csináltak belőle, az szerintem agyrém (lásd fenti példa). És ezzel szerintem Jézus is egyetértene velem ... :)

    VálaszTörlés
  5. Török Balázs Amúgy tetszik a "modernitás dogmatizmus" kifejezésed. Én mondjuk a természettudományok irányából jutottam el hasonló gondolathoz. Tulajdonképpen a természettudományok is dogmatikus építmények. Sőt, tulajdonképpen minden az. A fizika vagy a matematika dogmáit axiómáknak, vagy alapelveknek hívjuk, de attól még dogmák, és ha valaki képtelen ebből kimozdulni, az ugyanolyan vallási fanatizmus. De ezekről írtam a fenti blogban ... Meg talán más bejegyzésekben is utaltam erre. Az intelligencia valódi ismérve talán pont ez a fajta nyitottság. De erről tényleg könyvet lehetne írni ... Viszont Gergő Lippai -val is egyet tudok érteni, mert ez a kis "imádság" szerintem a kereszténység kontextusában is túlzás ...

    VálaszTörlés
  6. Ok. Értem. Közjogi értelemben valóban van egy tiszteletre méltó hagyományunk és ez az állam (politika) és egyház (szétválasztása). Ez ugyan rendszer szinten nem az egyetlen modell, de nálunk ez legitim, egy szavam sincs ellene. A pszichikai rendszerek viszont autonóm, zárt rendszerek, ezért úgy dolgozzák fel a valóságot, ahogyan belső műveletiségük ezt lehetőv teszi. Na most, a social networkon ez a belső munka láthatóvá válik. Valószínűleg nem tudják megfelelően kezelni, mert lehet itt "köröket" létrehozni és azon belül terjeszteni az "eszméjüket", ami külső szemlélő számára természetesen a hülyeség egy formája.
    Egyébként, hogy kulturálisan mennyire meghatározott a dolog. A 09/11 után választott nép messianisztikus szerepét játszó USA elnöke újévi beszédét így fejezte be: "Laura and I send our best wishes for a happy New Year. May God bless you, may God bless our troops and their families, and may God bless America." Lényegében áldást kért a fiúkra, akik Irakban nyomták a Jazz-t. (W.Busch 2007) A Szovjetúniónak is megvolt az ideológiája, hogy biztonsági okokból elfoglalja Finnországot. ...

    Azért azon érdemes elgondokodni, hogy a kereszténység társadalmi tanítására a West kultúra túlzottan idegesen - már-már neuralgikusan reagál. Pedig vannak értelmes gondolatai a vallásoknak, mert általában az Emberről gondolkodnak, moralitás képviselnek és így képesek kritika alá vonni a gazdasági, politikai rendszereket. Mondjuk, ha indítanék egy adósrabszolga-felszabadítási mozgalmat, hirtelen vagy a marxizmushoz, vagy a kereszténység eszméjéhez nyúlnék.

    Engem egy dolog tud bosszantani. Nézem az RTL Híradót: a stáb kivonult, mert egy faluban az a hír járja, hogy valami szentképnél lehet látni a Jézust, vagy a Máriát vagy mit tudom én kit, már nem emlékszem. És a riporter poénkodik, hogy hova nézzek, mutassa, nem látom igazán, én csak az eget látom. És ott áll egy szegény asszony, (lehet, hogy roma volt), látszik rajta, hogy semmilye sincs, csak az a kis hite, és a média-karvalyok előtt mondja halkan, hogy de igen, lehet látni. Szóval azért az nekem nem műsor, amikor valakit a vallásosságában megaláznak és kiröhögnek. Nem komálom, ha egy kisgyereknek az érzéseit gúnyolják, mert hisz a jézuskában. Ez nem vallási kérdés, ebben a vonatkozásban nem érdekel, hogy egyáltalában létezett-e Jézus vagy kitalálták. Az érdekel, hogy miért kell egy másik embert megalázni azért, mert az ő belső világa más, mint amit a média-primitivizmus standardizált.

    Egyébként olvastam a fizika-matamatika dogmáiról írtakat, és sokat
    gondolkodtam rajta! Tetszett.

    VálaszTörlés
  7. Ezekben is egyet értek veled, de azért szerintem sok felé kell választani ezt a dolgot. Én is úgy gondolom, hogy alapvetően a vallásos embert nem szabad bántani. Vannak nagyon hasznos vonatkozásai a vallásnak, segíthet jobban élni, leszokni a drogról, motivációt adhat, hogy segítsünk másoknak, stb. Fontos komponense volt a történelemnek, és sok ember életét teszi jobbá. Ez nagyon jó dolog. Az undorító az, amikor ez az egyébként alapvetően pozitív dolgot valakik kihasználják. Olyan ez mint mondjuk rákos gyerekeknek adományt gyűjteni a gyógyíttatásukra. Aki ilyet tesz, az nagyon jó ember, tisztelendő, stb. de ha valaki ezzel az ürüggyel pénzt csal ki másoktól, az az egyik lehető legundorítóbb dolog. A vallás pedig elégrendesen tele van tűzdelve ilyenekkel. Keresztes háborúk, inkvizíció, bűnbocsájtó cédulák, eleve az egyházi tized, stb. Mostanában pedig mivel az egyház mint hatalom meggyengült, elindult ez a politikával való összefonódás. Sok helyről hallottam, hogy a templomban a pap finoman utalt rá, hogy a jó keresztény Fidesz-KDNP koalícióra voksol. Majdhogynem kiátkozták azt, aki nem. Na ez durva. Én az egész egyházat (legalábbis a katolikust) úgy látom, hogy kihasználva az emberek vallás iránti vágyát, épületekbe terelik őket, nevelgetik, és manipulálják. Az emberek meg jó birkák módjára viselkednek. Ez a birkaság a baj az egésszel. Nem igazán jut hely a saját gondolatoknak, sőt ... Inkább agymosás jellegű az egész, ráadásul most az egésznek lett egy ilyen politikai motivációja is. És ez nagyon rossz. Nem a vallás a rossz, és nem is kell bántani a vallásos embert. De amit a vallás ürügyén csinálnak, az szerintem nagyon káros.

    A fenti postra visszatérve pedig azért megmosolyogtató ez az egész, mert politikusokért imádkozni olyan, mint ha körbeülnénk egy konzervet, és azért imádkoznánk, hogy nyíljon ki. Erre is azért általában azt mondaná az ember, hogy aki ilyet csinál, az bolond. Ha jót akarunk az országnak, válasszunk jó vezetőket, imádságtól nem fognak jó irányba menni olyan dolgok, amiket emberek csinálnak. Ezért gondolom Gergőhöz hasonlóan én is birkáknak az ilyen embereket. Vallástól, isten lététől, világnézettől, hittől függetlenül.

    VálaszTörlés
  8. Az okos ember ismérve szerintem a nyitottság (más álláspontok elfogadásának képessége) mellett az egészséges kétely. Ha ez a kettő nincs egyensúlyban, akkor lesz az emberből birka, aki megy valami után ész nélkül ... :)

    VálaszTörlés