2012. február 2., csütörtök

http://index.hu/tech/2012/02/01/angry_birdsnek_penzt_termel_a_kalozkodas/

http://index.hu/tech/2012/02/01/angry_birdsnek_penzt_termel_a_kalozkodas/

A kalózkodás mint reklám ...

Ilyenkor nekem is mindig az jut eszembe, hogy annak idején asszony látott néhány U2 klippet a TV-ben. Tetszett neki, letöltött egy rakás mp3-at. Még jobban megtetszett neki. Azóta vettünk CD-ket, DVD-ket, voltunk koncerten, amivel végül is pénzhez jutott a zenekar (nem is sajnálom tőlük). Ha annak idején nincsenek ezek az illegális csatornák, akkor lehet, hogy nem ismeri meg a zenéjüket, nem veszünk CD-ket, nem veszünk DVD-ket, és nem megyünk koncertekre ... Egyben viszont biztos vagyok, hogy csak úgy egy hirtelen gondolattól vezérelve nem vettük volna CD-t, tehát az illegális zeneletöltés kiesést biztosan nem okozott.

Az illegális letöltésen nem a művészek buknak, hanem a kiadók, és "jogvédők" (pl. artisjus), akik bepofátlankodtak a művész és a fogyasztó közé. Sőt, az az igazság, hogy ahogyan a fentiekből is látszik, a művészek többnyire nyernek az egészen. Ha jobban megnézzük, ez egy logikus optimalizálódási folyamat, átrendeződik a piac, és kiesik egy teljesen felesleges szereplő, aki tulajdonképpen a művész és a fogyasztó kárára gazdagodik. Logikus, hogy kaparnak. A baj, hogy ehhez minden jogi segítséget meg is kapnak ...
http://index.hu/tech/2012/02/01/angry_birdsnek_penzt_termel_a_kalozkodas/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése