2012. február 7., kedd

http://webisztan.blog.hu/2012/02/08/google_chrome_for_android_kell_e_nekunk_masodik_bongeszo_a_telefonra

http://webisztan.blog.hu/2012/02/08/google_chrome_for_android_kell_e_nekunk_masodik_bongeszo_a_telefonra

Jó kis összefoglaló. Igazából arra jöttem rá, hogy a Google "operációs rendszere" nem az Android, hanem a Chrome. Vagyis pontosabban a Chrome+Google cloud páros. Amíg a M$ azon küzd, hogy egységesítse a telefonos (WinPhone) és desktop (Win) rendszerét, hogy egyre több eszközön megjelenhessen, addig a Google észrevétlenül a Chrome-al bemászott mindenhova, beleértve a konkurens eszközöket is. Valószínűleg lesz Chrome iPhone-ra is, WinPhone-ra is, stb. és a Google-nek más nem is kell. Ebben az új világban az eszköz tényleges oprendszere már csak futtató környezet, majdhogynem olyan mint ha a hardver része lenne, lényegtelen komponens. És ez megint egy olyan dolog, amit nem kapott el idejében a M$, és amiről megint le fognak csúszni. Mire elérik, hogy a Nokia hátán bemászva valami kis piaci részesedést szerezzenek a mobil piacon, addigra rájönnek majd, hogy az egész nem ér semmit, mert már mindenki a böngészőből ér el mindent, és tojik az oprendszerre.
http://webisztan.blog.hu/2012/02/08/google_chrome_for_android_kell_e_nekunk_masodik_bongeszo_a_telefonra

11 megjegyzés:

  1. Azért abból nem volt akkora felhajtás, meg az azért nem ugyanez. Az ugye egy OS, tehát ott van ahol a Windows, vagy a Mac OS, ezekkel kell versenyeznie, és azért olyan nagyot nem szólt szerintem. Itt inkább az lesz szerintem az út, hogy Chrome-ot mindenhova. Nem az OS-t kell nyomni, hanem a böngészőt. Sőt még az sem annyira érdekes, inkább csak a nyomás a piacra, hogy minden böngésző rendelkezzen azokkal a képességekkel, ami ahhoz kell, hogy mindent ki lehessen váltani Google cloud szolgáltatásokkal.

    VálaszTörlés
  2. CloudOS a legjobb OS:) a legjobb App pedig maga a böngésző.
    Szerencsétlen web mintha erre jött volna létre. Apple ökoszisztémán elhülyült generációnak ez tényleg maga a döbbenet:))))
    HTML5 képesség univerzális hardveren személyes kijelző a bekövetkező Most.
    Már most mindenki saját kütyüjébe "vetíti" mindazt amiben készüléke ökoszisztémája korlátozni kívánja. Lsd pl. Jailbreak.

    VálaszTörlés
  3. Jó találós kérdés lehetne, hogy mikor hangzott el a következő mondat: "the network is the computer". Szegény Sun már sehol sincsen, pedig ez az egészet ők kezdték el nyomni sok sok évvel ezelőtt. A Java-val ráadásul baromi jó irányba indultak el szerintem. Emlékszem, még Illés Vadász -al általános sulisok lehettünk (az már baromi rég volt) mikor mondta, hogy Pascalban programozni már ciki, most a Java a sztár. Már majd' 20 évvel ezelőtt megvolt minden, csak az emberek nem voltak erre felkészülve. Így 20 év kellett ahhoz, hogy újra erőre kapjon ez az egész kicsit más formában. Amúgy szerintem a Java 100x alkalmasabb lett volna arra, amit most HTML/JavaScript alapon próbálnak összehozni.

    VálaszTörlés
  4. Szokásos átverős cím Webisztántól... :) Ez lesz az első böngésző, ez már világos, és a Google már kijelentette nem egyszer, hogy összeolvad a mobil és a desktop browser változat kód szinten. EZ az első, általunk is érzékelhető lépes. Mikor elindítottam az ICS-emen tegnap este, az jutott eszembe, hogy eljutott oda a Google, amit a Sun akart anno, ahogy Te is írtad. :) Kell egy web böngésző a telefonra, és semmi más. :)

    VálaszTörlés
  5. A Google nagyon jól csinálja. Sokszor halljuk a felvetést hogy világuralomra tör? Hát már ott is van. :)
    A Microsoft meg ha így halad a legnagyobb vesztese lesz a dolognak. Nagyon lassan reagál a helyzetre és akkor is rosszul. Én talán túl öreg vagyok a szemléletváltáshoz, de nekem azért a hagyományos felállás jobban tetszik. Szeretem ha egy alkalmazás ott fut a gépemen, látom a mappáját, belepiszkálhatok, stb. , de attól félek erről le kell mondanom hamarosan.
    Tavaly én is pedzegettem a témát egy szösszenetben, ha megengeditek be-spam-elem ide: http://goo.gl/Vkyjy

    VálaszTörlés
  6. Az értékes, vonatkozó tartalom az nem SPAM! ;) A sok mobil eszköznek hála szerintem minden el fog tolódni cloud irányba. Nekem is kicsit rossz érzésem van ezzel az egésszel kapcsolatban, de egyfelől mondjuk a fiamnak már szerintem nem lesz, mert ebbe nő bele, másfelől megfelelő technológiával a cloud biztonságosabb is. Mondjuk az még egy kellemetlen dolog, hogy ha nincs net, akkor nincs semmi, bár ez majdhogynem már most is így van. Ha nincs net, felállok, és elmegyek TV-zni, vagy valami, mert dolgozni nem tudok, hiszen minden doksi a weben van, és hipp-hopp szükség van valamire. Szóval web nélkül már most sem túl hasznos egy notebook ...

    VálaszTörlés
  7. A net az új áram :) Anélkül nem lehet. A múltkor a facebookról tudtam meg, hogy nincs víz a házban. Pedig otthon voltam :)

    VálaszTörlés
  8. Jaj ne is mondd, tavaly egyszer 2 hétig nem volt netem. Első pár nap még küszködtem, aztán már be sem kapcsoltam a gépet, vagy csak ott ültem előtte és nem tudtam semmire sem használni. Nekiálltam PS-ben rajzolgatni, de nem tudtam senkivel sem megosztani. Aztán kínomban wamp szerveren offline wordpress témát próbáltam tákolni, de bármire szükségem volt azt fejből kellett megoldani. Hihetetlenül kiábrándító helyzet volt. Úgy éreztem magam, mint egy borg, aki kiszakadt a kolóniából :)

    VálaszTörlés
  9. Sőt továbbmegyek. Volt hogy nem volt áram én meg közben a cludban dolgoztam (laptop+mobil hotspot).

    VálaszTörlés
  10. Ez a borg hasonlat jó, én is kb. így érzem magam, baromira idegesít, ha nem vagyok online. És akkor képzeld el azokat, akik most gyerekek, és ebbe nőnek bele ...

    VálaszTörlés