2012. május 17., csütörtök

Röpke 5 perc WinXp boot után jutott eszembe, hogy milyen jópofa lenne egy tool, amivel menteni lehetne a memória egy...

Röpke 5 perc WinXp boot után jutott eszembe, hogy milyen jópofa lenne egy tool, amivel menteni lehetne a memória egy adott állapotát, és boot-oláskor lehetne azt választani induláshoz. Kb. mint a hibernálás, de nem az utolsó, hanem egy adott állapotra. Pl. Megnyitom a böngészőt, plus-t, FB-t, mail klienst, stb., és mentem az állapotot. Aztán legközelebb a helyett hogy végigvárnám a boot-ot, elindítgatnám az alkalmazásokat, stb. ezt húzná fel egy pillanat alatt ...

14 megjegyzés:

  1. ilyet már kerestem én is, de nem találtam.

    VálaszTörlés
  2. Csináljatok 3-4 virtuális gépet, és kész!
    Én így csinálok mindent...
    Linux az alap, rajta vagy 10 oprendszer, szerintem mind valamilyen "memória állapotban" van mentve.

    VálaszTörlés
  3. Mit kell azzal szerencsétlenkedni? Nekem semmi negatívum nincs benne... Sőt, még az egész "gépet" oda viszem ahová akarom.

    VálaszTörlés
  4. Olyan gép kell hozzá, ennyi. Virtuális gépenként 3 proci mag és 2GB memória, mondjuk XP-nek. Persze egyszerre 1 gép megy, közben Linuxon meg megy zene meg akármi. Teljesen békén hagyják egymást.
    Nem munkát nyilván nem virtuális gépen csinálok, akkor kell a teljes erő, de Facebookhoz, stb. nem kell egy teljes gép.

    De amúgy az alap felvetés jogos... jó lenne egy ilyen alkalmazás, ha lenne, és szerintem semmi megoldhatatlan nincs benne. Szóval lehet, hogy még csak nem találtunk rá.

    VálaszTörlés
  5. Hát igen, van ahol nem érdemes. Ezen a gépen 4 mag van, ami virtuálisan 8, ebből van a három, vagyis 1,5 az valójában. :-)

    VálaszTörlés
  6. Persze, a virtualizálni ott kell, ahol szükség van rá. Sok mindent, sok rendszeren tesztelni kínlódás több gépen, állandó újraindítgatásokkal, stb...

    Amúgy nyilván eszembe sem jutna szívatni magam ilyesmivel :-)

    VálaszTörlés
  7. Csak azért írtam le, mert ha viszonylag jó gépen kell ilyesmi megoldás, és nem kell natív 3D erő, akkor szerintem nem rossz.

    VálaszTörlés
  8. +1 a virtualizálásnak. Bár nem pont az indító kérdéshez tartozik. Nincs messze az az idő, amikor egy szerveres alkalmazást (pl sql szerver egy erp rendszerrel) egy virtuális gépen fogsz terjeszteni. Beállított környezet, nincs konfig gond. Sok előny. A mai szerver gépeket natívban csak egy feladatra használni amúgy is nagy pazarlás lenne.

    VálaszTörlés
  9. Az asztali virtualizálásnak is csak az erő és driverek hiánya a gyengéje. Mindkettő megoldható probléma.

    VálaszTörlés
  10. Kemény Zsolt Én is ilyennel próbálkoztam a notebookomon, Ubuntu az alap, és VirtualBox-ban futtatva XP. Össze is raktam mindent, aztán olyan 15 perc után mindig úgy túlpörgette a procit, hogy lekapcsolta magát a notebook, hogy túl ne melegedjen. De amúgy nekem is ez lenne a tökéletes architektúra, és végre használhatnék Linuxot és WinXP-t (esetleg valami törött MacOS-t) párhuzamosan.

    Mondjuk ezzel kicsit eltávolodtunk az alapproblémától, ami amúgy szerintem baromi egyszerűen megoldható lenne, csak úgy látszik nem jutott eszébe senkinek, vagy legalábbis nagyon eldugta aki megcsinálta. Pöccre ugyanazt kellene csinálni, mint hibernálásnál, csak a dump-ot félre kellene tudni rakni, és lehetővé tenni, hogy boot menüből kiválaszthasd. Mondjuk lehet, hogy valamit varázsolni kellene, minden Win frissítés, vagy szolgáltatás telepítés után újra kéne generálni a dump-ot, de még ez is elviselhető macera lenne. Mondjuk igazából a hibernálással sem vagyok teljesen elégedett. Azt várnám, hogy kb. 5 másodperc, és bebootolt a rendszer, ezzel ellentétben ez is vagy fél percig kerreg.

    VálaszTörlés
  11. Azért a több elmentett állapot bootoláskor való választásánál van gond, nevezetesen a registry állapota (meg persze a többi ini fájl is).

    VálaszTörlés
  12. Laszlo Fazekas Akkor ott valami nagyon nem jól van... Nekem gyakorlatilag egész nap megy a VirtualBox, szintén Ubuntun.

    Amúgy az eredeti felvetés szerintem se tartozik a megoldhatatlan problémák közé, de mondjuk Linuxra hamarabb elkészül az ilyesmi...

    Majd egyszer elkezdem én is keresgélni, hogy többen ne találjuk meg. Fel is írom :-)

    VálaszTörlés
  13. Horváth Gyula Igen. Bár ettől még megoldható, csak már egyik rendszer sem nagyon engedné magát ennyire buherálni. Win98 vagy előtte, már nem emlékszem, de lehetett egy partícióra több Windowst felküszködni, és átnevezgette elmentette a szükséges win.ini meg egyéb dolgokat. Win7-nél ez már nem ilyen egyszerű.

    De így valószínű, hogy nincs ilyen program, mert ettől egyszerűbb dolgokat sem lehet megetetni az újabb Windowsokkal.

    Mert milyen jó is volt régen, hogy átírtam a win.ini-ben a explorer.exe-t a Windows Commanderre és eltűnt minden Asztalostól, Start menüstől ...

    Ma meg nesztek Metro, oszt jó napot. :-)

    VálaszTörlés