2012. június 25., hétfő

Facebook-on egyre gázosabb módon szórnak tele mindent reklámmal.

Facebook-on egyre gázosabb módon szórnak tele mindent reklámmal. Annak idején nekem az iwiw-el ez volt a legnagyobb bajom, hogy a nagy reklámmoslék közepén volt egy kis tartalom, és most a FB is ebbe az irányba megy. Ez pedig a hanyatlás kezdete ...

7 megjegyzés:

  1. Egyszerre vagy fogyasztó és termék. A Facebook már régen nem a közösség virtuális találkozóhelye, hanem a közösségi fogyasztás a lényeg.

    VálaszTörlés
  2. Az a baj, hogy egy ilyen Facebook nem egy nagy technikai bravúr. Összeszedsz 10 egyetemistát, és néhány hónap alatt összedob egy hasonló oldalt, ami funkcionalitásában az emberek felé nagyjából ugyanezt hozza. A mostani cloud technológiákkal a szerverpark, terheléselosztás, stb. sem probléma. De nem is ez a lényeg ...

    A Facebook ereje pusztán a felhasználóbázisában van, és ha elkezdi őket idegesíteni ez a sok szemét, akkor ugyanolyan exponenciális sebességgel fognak elpártolni, mint ahogyan anno megtöltötték. Amúgy pont emiatt nem is fektetném a pénzem Facebook részvénybe, nem igazán látom, hogy mijük van a felhasználóbázison kívül ...

    Ha most tippelnem kellene, azt mondanám, hogy az FB lesz a következő .net lufi. A kérdés az, hogy kik fogják felszedni a felhasználóbázist. Szerintem nem a G+ lesz az, vagy legalábbis csak részben, mert sokaknak ez túl "geek", meg nem elég "cool". A jelenlegi közösségi hálók már ugyancsak kezdenek kopni. Én új résztvevőkre tippelnék, és talán nem is egyre, hanem többre. De ezek nagyon merész jóslatok ...

    Ami szerintem tény, hogy a Facebook rossz irányban indult az UI redesign-al (engem baromira idegesít ez a timeline), a reklámokkal, és van egy olyan tippem, hogy a jövőbeli stratégiájuk is ebbe az irányba tart, ami nem vezet semmi jóra.

    VálaszTörlés
  3. Saleshouse köré rittyentett lényegtelen tartalmacska.

    VálaszTörlés
  4. Laszlo Fazekas Azért a Facebook mögötti motor nem egy egyetemista táborban készült versenyfeladat, azért ezt a fejlesztői tudást nem szabad lenézni.

    VálaszTörlés
  5. Sancho Virág Attila Nem is így értettem. Tudom, hogy komoly dolgok vannak mögötte, de erre a nagy felhasználószám miatt van szükség. Én arra céloztam, hogy egy ilyen felhasználói felületet (profil, news feed, én kb. mást nem is nagyon használok) összedobni nem nagy dolog. Egy ilyennel meg lehet indulni, és cloud-on el tudod skálázgatni néhány 1000 emberig. Ha odáig eljutsz akkor meg már érdemes energiát fektetni a "komoly" dolgokba. Szóval a lényeg, amit ebből ki akartam hozni, hogy egy ilyen közösségi háló elindítására (ami a technikai részét illeti), szinte bárki képes. Tehát míg mondjuk netes keresőt írni már kezdetben sem olyan egyszerű, egy közösségi hálót beindítani nem olyan nehéz. Akár egy jól designolt BuddyPress is elég lehet, vagy egy Diaspora, és akkor programoznod sem kellett.

    VálaszTörlés
  6. Ez lehet a következő wordpress szerű projekt, mikor copy/paste telepítesz egy Facebook szerű motort a saját szerveredre. :-)

    VálaszTörlés
  7. A BuddyPress pont ilyen. Ráadásul nagyon jól témázható, pluginelhető, testre szabható. A Diaspora meg pöccre olyan mint a régi G+, és azt is viszonylag könnyen lehet telepíteni. De nem is akartam elvinni ebbe az irányba az egészet, csak arra akartam rámutatni, hogy egy közösségi hálót kiütni sokkal egyszerűbb, mint mondjuk egy webes keresőt, ahová már eleve baromi nagy tároló és számítási kapacitás kell. Szóval a FB emiatt szerintem nagyon nincs biztonságban, és erre alapoztam aztán a többi tippemet ...

    VálaszTörlés