2012. július 26., csütörtök

Magyar fejlesztés, az about.me-re hasonlít.

Magyar fejlesztés, az about.me-re hasonlít. Kipróbáltam, nekem annyira nem "ütött", de szerintem mindenképp érdemes ránézni. Kíváncsi vagyok, hogy alakul a sorsa ... (drukkolok nekik, bár szkeptikus vagyok)

Originally shared by Csaba Moldován
http://insiderblog.hu/blogzine/2012/07/26/rettegj-facebook-jon-a-zuppaa/

15 megjegyzés:

  1. Nem tudom. Elolvasva a cikket, egy about.me kibővítve FB és egyéb, akár G+-s közösségi funkciókkal.
    Lázba nem hozott az biztos.

    VálaszTörlés
  2. Igen, nekem is kb. ez volt. Sőt, kipróbálva (lehet csak nem találtam meg a feature-öket) teljesen about.me. De azért érdekel, hogy mit lehet ebből kihozni, vagy inkább, hogy ki lehet-e ebből hozni valamit.

    VálaszTörlés
  3. Gondolom ennek is azon múlik a sorsa, hogy lesz-e rajta közösség. Maga, az, hogy ilyen csetes, blogos, megosztós dolgokat tesznek bele értelmes, mert az about.me funkciónak semmi értelme nincs, az eredetit se értem, hogy mire jó, saját weblapon ezerszer értelmesebb bemutatkozó oldalt lehet csinálni, és még normálisabb címe is lesz.

    VálaszTörlés
  4. Végül is a közösségi oldalak korát éljük, a kérdés, hogy lesz e benne elég felhasználó vagy sem. Milyen irányba megy majd a fejlesztése, milyen információkat próbálnak majd onnan kinyerni, stb...

    VálaszTörlés
  5. Persze, csak cset meg blog is van kismillió. Én pl. ha már bloggolni is akarok, reggelnék bloggerre, wordpressre, vagy saját wp site, és oda csinálok magamnak profil oldalt. Tehát kvázi visszakanyarodtunk ahhoz, amit írtál, hogy saját weblap jobb. Azért about.me-nek annyi értelme azért van, hogy aki nem informatikus, itt összerakhat magának egy pofás profilt, tehát azért teljesen nem hülyeség. Még annak idején én is gondolkodtam ilyenen, hogy ennek mintájára Facebook alapján felkonfigurálok egy Wordpress-t az embernek. Tán még több értelme is lenne, mint ennek az egyedi megoldásnak, mert WP-hez van sok plugin, közösség, stb. De azért még ott is nagyon kérdéses a versenyképesség. Mára már akinek igénye van rá, annak már van blogja, akinek igénye van rá, annak van about.me profilja, stb. Miért csapódnának ide a userek. Nem igazán látom a szolgáltatás célcsoportját.

    VálaszTörlés
  6. Nádi András Én ebben sem vagyok biztos. Szerintem már túl vagyunk a közösségi oldalak korán. Szerintem ez már inkább a közösségi szolgáltatások kora. Kifejezetten közösségi oldallal szerintem már nagyon nehéz lenne megindulni. Viszont közösségre épülő szolgáltatásokban még lehet fantázia. Meg ennek az egésznek a mobil aspektusában, ott még vannak lehetőségek. Szerintem ...

    VálaszTörlés
  7. Az about.me igazából a címével együtt érdekes, ugyanúgy, mint a fogfeherit.es  és például a autoflottakezel.es stb...:)

    VálaszTörlés
  8. Laszlo Fazekas Persze, persze, csak előbb közösségi oldal és ha már lesz/van elég emberke akkor szolgáltatás, stb..Pl. so.cl ami nem rég indult.

    VálaszTörlés
  9. Beléptem a zupaa-ra, csináltam is profilt magamnak (legalább fogja kedvenc brandemet), hát tudjátok mi van ott? Az egy szellemváros!
    Hát igen, aki nem tud semmi weblapot összehozni, annak talán jó az about.me, bár egy blogger oldal akkor is jobb, talán a címével együtt, ahogy Nádi András írja érdekes az about.me. De igazából az se, nem ott keresnek, hanem a fb-on, ott van értelme a bemutatkozó oldalnak.

    VálaszTörlés
  10. Nádi András Na, a so.cl -ben sem hiszek ... Azt használja valaki?

    Horváth Gyula Igen, egyenlőre elég kihalt, és baromi nehéz ilyenre embereket összekalapozni. Ha már magyar, meg közösségi oldal, akkor talán egy olyan megoldásból lehetett volna működőképes, ahol az iwiw-et Zupaa-sitják el, mert ott még van valamennyi ember. Talán ...

    VálaszTörlés
  11. Csináltunk itt páran egy so.cl kísérletet, egy napig ott is posztolgattunk, de használatnak nem mondanám.

    Az a baj ezzel a közösségi oldal dologgal, hogy ez baromi pénzigényes dolog. Persze, ha nincs ott senki akkor nem, de ha igen, akkor bizony kell bele tolni a pénzt, vagy akadozni fog, nem bírja a tömeget, lásd iwiw története. Azt mire úgy döntöttek nyomnak bele egy kis pénzt, addigra kábé meg is pusztult a dolog. Nem látom, hogy egy nem nagyon tőkeerős cég hogy bírna összehozni egy ilyet, egy olyan buliba beszállni meg, ami jó eséllyel leáll majd, nem szívesen száll be az ember.

    VálaszTörlés
  12. Horváth Gyula Én nem hiszem, hogy ez annyira pénz kérdés. A mostani cloud megoldásokkal már meg lehet oldani, hogy mindig annyi erőforrást tolsz alá, amennyi kell. Szerintem pont hogy technikailag nem nagy ügy összehozni egy ilyet, elég egy jól konfigurált AWS, vagy kirakod AppEngine-re, és az egy userre jutó fajlagos költség minimális lesz. A gond szerintem sokkal inkább a felhasználókkal valómegtöltés. Amikor ez még új volt, nagyon szép exponenciális mértékben jöttek az emberek iwiw-re is, Facebook-ra is, valóban ez volt a legjobb biznisz. Mostanra viszont telítődött a piac olyan szempontból, hogy már szinte mindenki fent van egy vagy több közösségi hálón, és már nem megnyerni kell az embereket, hanem átcsábítani, ami sokkal sokkal nehezebb.

    VálaszTörlés
  13. Laszlo Fazekas Igen, már átcsábítási szakban vagyunk, és az tényleg nehezebb. És tényleg ez a döntő kérdés és a fő gond. De a megtöltés marketing feladat is, az is sokba van, meg az emberek akik mozgatják az egész oldalt, és fejlesztik, ha kell. De a pénz az a cloudhoz is kell, az igaz, hogy legalább jól skálázható. De ha nő a felhasználószám, akkor azért komoly pénz lesz, és azt meg kel termelni. A FB is jó ideig csak egy ígéret volt a befektetőknek, hogy majdcsak meglesz az üzleti modell, de addig (jó pár év) csak tölteni kellett bele a pénzt.

    VálaszTörlés
  14. Horváth Gyula Reklámozás azért valamennyire megy, tehát ilyen néhány százalékos kattintási hajlandósággal is talán kitermelhető az a kevés fajlagos fenntartási költség. Tehát talán még mindig ez a legkevesebb, de konkrét tapasztalatom nincs. De teljesen igazad van, marketing, fejlesztők, stb. Pénz nélkül nagyon nehéz bármit is kezdeni, ez sajnos nagy igazság ...

    VálaszTörlés
  15. Én sem tudom mennyi jöhet össze reklámokból, nem értek hozzá, csak a FB példájából gondolom, hogy eleinte viszi a pénzt a dolog, aztán jön csak a szüret. De hátha találnak valami piaci rést. Sok sikert nekik hozzá!

    VálaszTörlés