2012. július 3., kedd

Nem jósoltam sokat ennek a B2G-nek, mikor hallottam róla, pedig nagyon jó ötletnek tartottam.

Nem jósoltam sokat ennek a B2G-nek, mikor hallottam róla, pedig nagyon jó ötletnek tartottam. Nem gondoltam, hogy a Mozilla mögé tud rakni annyi erőforrást, hogy legyen belőle valami, és lám, lassan piacon van ...

Nem biztos, hogy szignifikáns piaci szereplő lesz, de mindenképp mutat egy irányt, és szerintem ebbe az irányba fog elmenni a többi oprendszer is. Szóval az én tippem, hogy nem lesz annyira nagy sikere a B2G-nek magának, de az ottani tapasztalatokból táplálkozva, az ottani fejlesztéseket, API-kat, stb. felhasználva más rendszerek (Android, iOS) válik majd olyanná, amilyennek ezt szánják.  

http://www.hwsw.hu/hirek/48655/mozilla-firefox-os-boot-to-gecko-b2g-okostelefon-operacios-rendszer.html
http://www.hwsw.hu/hirek/48655/mozilla-firefox-os-boot-to-gecko-b2g-okostelefon-operacios-rendszer.html

7 megjegyzés:

  1. Kiváncsian várom én is, hogy mit tudnak kihozni belőle, de kicsit furcsa, hiszen az FF egyik legnagyobb szponzora a G. Amúgy is idén kicsit hosszúra nyúltak a támogatási tárgyalások.

    VálaszTörlés
  2. A Google is profitálhat az OS fejlesztéséből, főleg tudást.

    VálaszTörlés
  3. Igen, itt azért kipottyannak API-k, meg elkészül egy minta, hogy hogy lehet teljesen webes technológiákra felépíteni egy mobil oprendszert. A Google erre szerintem amolyan kísérleti projektként fog tekinteni, amiből sokat profitálhat. Nekik azért nincs olyan nagy terük a kísérletezésre, hiszen egy egyenlőre még homályos koncepció kedvéért nem vághatják tönkre azt ami van. Én úgy gondolom, hogy hosszú távon ide fog kifutni minden. Néhány év múlva senkit nem fog érdekelni, hogy PC, mobil telefon, okos szemüveg, Linux, MacOS, Windows, stb. Minden webes technológiákkal lesz megoldva egységesen. Az én kisfiam például már nem fogja azt érteni, hogy mi az, hogy egy program megy az egyik eszközön, a másikon meg nem. Szerintem ...

    VálaszTörlés
  4. Laszlo Fazekas A G-nek nincs tere kísérletezésre? Nem gondolnám. Őszintén, a G-nek ott az Android és a Chrome OS, mi céljuk lehet az FF OS-l?

    VálaszTörlés
  5. Igen, mondjuk a Chrome OS elég hasonló. Én az Androidban gondolkodtam, hogy nem tehetik meg, hogy egyik napról a másikra azt mondják, hogy mostantól minden ami eddig volt az Androidban, az nincs, helyette mindent webes technológiákra cserélünk. Így gondoltam a kísérletezést, hogy itt most lehetőség van arra, hogy legyen egy működő rendszer, és annak a tapasztalatait lehet szépen átvezetni a saját rendszerekbe, a helyett, hogy be, majd kivezetnének bizonyos technológiákat. Így gondoltam a kísérletezést. Amúgy persze nem gondolom, hogy a Google konkrétan a B2G-t pénzelné, hogy ez nekik lenne valami "céljuk". Inkább csak úgy gondolom, hogy a Mozilla alapítványra tekintenek így. Valami, ami technológiai eredményeket termel, amiből többek közt ők is profitálhatnak. Mint egy kutatóintézet, nem konkurencia ez nekik.

    VálaszTörlés
  6. "és lám, lassan piacon van" - Jo lassan

    VálaszTörlés
  7. Nádi András A Google Chrome azért valljuk be, eléggé a FireFox tapasztalatokra épült. :) Ugyanígy bármi kisülhet egy  FF OS-ből is annak ellenére, hogy a Google-nek van egy Android és egy Chrome OS is a kezében.

    VálaszTörlés