2012. július 18., szerda

Van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy PayPal bevételt hogy kell könyvelni?

Van valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy PayPal bevételt hogy kell könyvelni? Én konkrétan tartalmat szeretnék eladni. Mivel kis összegekről van szó, a felhasználók vásárolgatnak, és mondjuk havonta venném ki a pénzt. A saját logikámra hagyatkozva, mivel a PayPal nem bank, ezért az egyes fizetéseket gondolom ők számlázzák (vagy intézik valahogy) az ügyfél felé, és nekem gondolom a PayPal felé kéne írni egy számlát, mikor kiveszem a pénzt. De ez csak egy tipp. Szóval ha valaki már találkozott ezzel (akár PayPal, akár más hasonló szolgáltatás kapcsán), és tudna tanácsot adni, azt megköszönném.

Magyar G+ felhasználók IT oldala

11 megjegyzés:

  1. Megkerdezem holnap, ha nem felejtem el, mert a cegnel biztos tudja valaki

    VálaszTörlés
  2. A baj az, hogy a könyvelők nem igen vannak felkészülve rá:) Már én is futottam egy-két kört ez ügyben. A NAV oldalán van iránymutatás, de most nem tudom belinkelni.

    VálaszTörlés
  3. Nalunk volt anno (mig baj nem volt vele mukodesben) az oldalon (meg mielott en a ceghez jottem sokkal elotte) paypal (webshop) es csak valahogy ok is szamlaztak anno... mivel minden feheren megy es ment is mindig

    VálaszTörlés
  4. Az én könyvelőm útmutatása szerint minden egyes PayPal bevételi tételről ugyanúgy számlát kell kiállítani a pénz küldőjének, mintha egy bankszámlára érkeznének ezek az összegek.

    VálaszTörlés
  5. i bodr Ez egy kicsit technikaibb jellegű kérdés, de PayPal esetén minden fizetésnél megkapod az ügyfél adatait? Tehát nem lehet PayPal-on anoním módon fizetni? Mert ez utóbbi esetben kinek állítod ki a számlát?

    VálaszTörlés
  6. A fizetés módjának semmi köze a számlához. Aki végzi a szolgáltatást az kiadja a számlát annak a nevére aki az igénybe vette. Hogy a számla ellenértéke hogyan jut el hozzád az nem érdekes. Készpénzes fizetést ne írj csak akkor, ha a számla átadásával együtt megkaptad a pénzt is, mert azzal elismered a pénzügyi teljesítést. De átutalást simán írhatsz.

    VálaszTörlés
  7. Noh... A megrendelonek szamlat kiallitod mintha sima atutalasos fizetest vegezne. Ezt kaptam infokent

    VálaszTörlés
  8. Egész jó a wiki leírás. Az esedékességnél viszont nem kell figyelni, hogy milyen napra esik.
    Ami a vevőt illeti, ha nem tudod a nevét, írd a számlára, hogy "internetes vásárlás" vagy valami ilyesmi.

    VálaszTörlés
  9. Laszlo Fazekas Az anonim magánszemélyek valóban neccesek, esetükben valószínűleg külön el kellene kérni a nevüket és címüket az átutalásos számla kiállításához. Nekem erről nincs tapasztalatom, mert csak cégekkel állok kapcsolatban PayPal-on.

    VálaszTörlés