2012. augusztus 17., péntek

Én annak idején, amikor hallottam erről, nagy ötletnek tartottam, furcsa, hogy nem sikerült megvetni a lábát.

Én annak idején, amikor hallottam erről, nagy ötletnek tartottam, furcsa, hogy nem sikerült megvetni a lábát. A technológiának (ami szerintem még mindig zseniális ötlet) az a lényege, hogy a böngészőben egy stream lejátszót fut, minden input megy a szerverre, te pedig a stream-elt képet látod. Valójában a távoli szerver futtatja a játékot, ő rendereli a frame-eket, minden. Mondjuk ez egy nagy teljesítményű PC esetén nem olyan nagy mutatvány, de az már ezért nem olyan rossz, mikor egy kis szutyok grafikus processzorral rendelkező mobiltelefonon fotorealisztikus játékokat játszhatsz. Azt hiszem a probléma talán az lehet, hogy nem került elég távolra egy mobil (vagy akár egy PC-s) alkalmazás és egy szerveren renderelt alkalmazás minősége. Tehát ha a játékgyártók kezében lenne olyan technológia, amivel mondjuk real-time tudnak interaktívan generálni egy Avatar szintű képi világot (kvázi egy filmet) baromi nagy szerverteljesítmény igénybevételével (amit otthon nem tudsz biztosítani), akkor meg tudna indulni egy ilyen szolgáltatás. Tulajdonképpen egy interaktív filmben vehetnél részt a mobilod segítségével. És itt szerintem a streaming technológia megvolt már, de a szerver oldali engine még nem. Megelőzte a korát. De ha tippelnem kéne, azt mondanám, nem utoljára hallottunk ilyen technológiáról, majd 10 év múlva bejelenti ezt valami másik cég, mint világrengető újdonságot, és halálra keresi rajta magát ...    

http://index.hu/tech/2012/08/17/vege_az_onlive-nak/
http://index.hu/tech/2012/08/17/vege_az_onlive-nak/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése