2012. szeptember 13., csütörtök

Elkezdtem olvasni, és úgy a közepén gondoltam, hogy abba is hagyom, ez a szokásos lejárt lemez, a "tegyünk ARTISJUS...

Elkezdtem olvasni, és úgy a közepén gondoltam, hogy abba is hagyom, ez a szokásos lejárt lemez, a "tegyünk ARTISJUS matricát a netre is" dolog. Aztán mégis tovább olvastam, és érdemes volt. Az ARTISJUS matricának ugye ismerjük a negatívumait. Eleve miért az ARTISJUS osztja el a pénzt, miért fizet az idős bácsi aki csak az unokájával akar Skype-olni, miért kapjon az én letöltéseim után pénzt mondjuk Justin Bieber, akit életemben nem hallgattam, stb. De a csóka mondott még egy motívumot, ami az egésznek értelmet ad. Méghozzá azt, hogy ezért az ARTISJUS címke jellegű havidíjért a szolgáltató legális letöltési lehetőséget kínál. Ha így a forgalmat valami kontrollált formába lehet terelni, akkor a fenti problémák mind megoldódnak. Megszűnne az ARTISJUS monopólium, a papa nem fizetne, mert ugye nem volt letöltése, a pénz meg azok közt oszlana meg, akiknek a tartalmát töltöttem. Ennek így már lenne értelme. Mondjuk az egész dolog nagyon erős előfeltétele, hogy minden tartalom elérhető legyen ezeken a csatornákon, mert amit nem lehet így megszerezni, azt eztán is torrentezni lesz kénytelen a felhasználó ...   

http://www.kulturpart.hu/zene/30760/igy_lehet_behuzni_a_kalozvitorlat
http://www.kulturpart.hu/zene/30760/igy_lehet_behuzni_a_kalozvitorlat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése