2013. január 25., péntek

Az automattic (WordPress, gravatar, stb.) felvásárolta a simperiumot és a simplenote-ot.

Az automattic (WordPress, gravatar, stb.) felvásárolta a simperiumot és a simplenote-ot. A simperium szolgáltatását nehéz pár szóval körbe írni. A lényege nagyjából, hogy különböző platformok közt real-time szinkronizál adatokat. Ezzel sok jópofa dolgot lehet összerakni. Például a simple note alapja is a simperium, ahol a webes jegyzetek real-time szinkronizálódnak a mobil eszközökkel. Az mondjuk érdekes kérdés, hogy mindez hogy fog integrálódni (integrálódni fog-e) a WordPress ökoszisztémába. 

http://blog.simperium.com/2013/01/24/simperium-joins-automattic/
http://blog.simperium.com/2013/01/24/simperium-joins-automattic/

13 megjegyzés:

  1. Újabban sokat foglalkozol a wordpress-el. Szerencsénkre ;)

    VálaszTörlés
  2. Eddig is azért érdekelt, már csak a blogom miatt is, de amúgy is nagyon jó platform, a mögötte lévő cég pedig gyedi a maga nemében. Az Automattic nem egy Google, de úgy tartja el magát egész szépen, hogy a húzó terméke teljesen nyílt forrású, az alkalmazottak pedig a világ minden tájáról távmunkában fejlesztik a rendszereket. És belülről is egész értelmesen néz ki a WP architektúrája, jól bővíthető, flexibilis, és amúgy is mindenki szereti. :)

    VálaszTörlés
  3. Mindenki? Én pl nem szeretem :) Bár az én tudásommal (vagyis nemtudásommal) a legtöbbet ezen a platformon lehet / tudtam elérni. Na jó én is szeretem XD

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó dolgokat ki lehet belőle hozni. Szerintem egy egész DW-t fel lehetne építeni WP-re. Egy időben azon gondolkodtunk öcsivel, hogy építünk saját Facebookot WP-ből, csak jobbat. :) Akkor kezdtem el fejlesztgetni ezt: https://github.com/TheBojda/Diaspora-in-Wordpress . Azóta elhalt a dolog, de olyasmit lehetne, hogy összepakolsz WP-ből, pluginekből, meg némi fejlesztéssel egy jól testre szabható rendszert amivel 0 tudással csinálhatsz közösségi oldalakat, meg honlapot, meg mindent. Bár igazából ha az ember kicsit kutakodik, simán csak WordPress-el is nagyon jó kis honlapot összerakhat magának. Szóval nem csoda, hogy szeretik. Aki nem szereti, az csak nem ismeri igazán. :)

    VálaszTörlés
  5. Össze tudnám rakni ott a DW-t, az egyetlen gond az lenne, hogy a linkek struktúrája megváltozna, így az összes cikkünk elveszne a Google-ből, vagyis 404-es lenne. Ezzel legyaláznám az előkelő (XD) helyünket a találati listában.

    VálaszTörlés
  6. Ja, ez igaz. Nem is azért írtam, hogy rakd át, csak hogy át lehetne.

    VálaszTörlés
  7. Amúgy miért nem raktok ki bannert, ha már ilyen jól megy az oldal? :)

    VálaszTörlés
  8. 1. Mert utáljuk a reklámokat mi magunk is. Miért basztatnánk szegény olvasóinkat vele? 
    2. A pénz mindennek a megrontója. Amint oda kerülne a sor, hogy osztozkodni kellene, vagy eldönteni mire költsük, megbomlana az az idilli együttműködő, önzetlen, segítségnyújtó szellem, ami összetartja a csapatot.

    VálaszTörlés
  9. Mekkora a pagerank-etek? (Na jó, inkább privátban, telespammelem a saját postom. :))

    VálaszTörlés
  10. Laszlo Fazekas Érdekes kérdés :-) Azt hittem ez megnézhető, publikus adat :-)

    VálaszTörlés
  11. Igazándiból csak hangosan gondolkodtam, de tényleg hülyeség folyamatosan írni, ami kifolyik az agyadból. :)

    VálaszTörlés