2013. január 1., kedd

Először Win7-es gépem, és igazából nagyon elégedett vagyok vele.

Először Win7-es gépem, és igazából nagyon elégedett vagyok vele. A régi gépemen XP volt, és egy idő után mindig kifutott a memóriából. Akkor aztán jött a swap-elés, a vinyó is szenvedett, a processzor is, és melegedett az egész. Mondjuk nem nagyon szoktam kikapcsolni a gépet, és ez 1-2 nap után jött elő, de idegesítő volt. Energiatakarékos módba sem tudtam elküldeni, mert onnan már nem jött vissza a gép, meg hasonlók. Másokhoz hasonlóan én is a M$-ben láttam a hibát, de igazából a gond úgy tűnik, az XP-ben volt, nem magában a Windows-ban. Win7-el most minden rendben van. Ha bezárok dolgokat, látszik szépen ahogy visszaesik a memória. Stabil a rendszer, szépen működik minden, és a felhasználói élmény is nagyon jó szerintem. Egy hete megy a gép, és nincs vele gond. A Linux meg nagyon szépen elfut itt Win alatt VirtualBox-ban, kéznél van, ha bármit Linuxon kell csinálni. (Mondjuk ez azért nagyban köszönhető a jobb procinak, és a 4G ramnak is.) Ez így most nagyon kényelmes. Amire én használom a gépet, arra mondjuk megfelelő lenne egy natív Linux is, de igazából nem látom értelmét, hogy direktbe linuxot futtassak. Többségében Win-re adják ki a gyártók a drivereket, igazából akárhogy csűrjük csavarjuk, mégis csak Win alatt lehet maximálisan kihasználni a vasat, Linux pedig kellően kezes ahhoz, hogy elfusson a virtuális környezetben (egy Linuxban futtatott Windows-ban kevésbé bíznék). Szóval M$-re sok rosszat lehet mondani, sok mindent rosszkor csinálnak rosszul, sok szempontból nem szimpatikusak, stb. de ezt a Win7-et szerintem jól összerakták ...

(Aztán majd 1 év múlva lehet, hogy fikázni fogom, de egyenlőre tetszik.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése