2013. január 24., csütörtök

Nem lehet valahogy Androidon az egész root fájlrendszert átrakni sd kártyára?

Originally shared by Laszlo Fazekas

Nem lehet valahogy Androidon az egész root fájlrendszert átrakni sd kártyára? Próbálkozott már valaki ilyesmivel? Azért gondolom, hogy lehet ilyet, mert azért az Android is csak Linux, és ott vannak ilyan pivot_root, meg chroot, meg hasonló nyalánkságok, amivel futásidőben meg lehet változtatni a root fájlrendszer helyét. Az a gond, hogy hiába van 16G-s microsd a telefonban, ha a belső memória kicsi, hamar megtelik alkalmazásokkal, és csak pár alkalmazás támogatja az SD kárátyára való áthelyezést. Nem nagyon akartam piszkálni a firmware-t, de kezd annyira idegesíteni a dolog, hogy már hajlandó lennék rá. Amúgy a telefon egy wayteq libra, ami tulajdonképpen egy zte blade. Köszi.

15 megjegyzés:

  1. Még a WinMo időkben volt olyan, hogy a kernel is SD-ről bootolt az Android alá (lásd HTC-k), ha nem a NAND-ba telepítetted a ROM-t. Aztán az első Desire esetén volt olyan, hogy az új ROM mivel nagy volt, ezért kiterjesztett partícióval az SD-re települt a maradék része.
    Elvileg lehetséges, de a sok fájlművelet nem tesz jót az SD-nek, és ráadásul nagyon lassú lesz a cucc.
    Olvasgasd Ernő Zalka blogját: http://falhozvagom.blog.hu/2012/01/26/upgrade_393

    VálaszTörlés
  2. http://www.howtogeek.com/114667/how-to-install-android-apps-to-the-sd-card-by-default-move-almost-any-app-to-the-sd-card/ 

    Találtam egy ilyet, amivel pár appot át tudtam pakolni. Így nyertem olyan 60M-t, ami mondjuk annyira nem rossz. Mondjuk azt sem értem, hogy a telefon szerint van 162M (elég hülye szám) belső tárhelye, amiből 100M foglalt, viszont ha összeadogatom a telefonon maradt app-ok méretét, az 100 alatt van. Mi foglalja a többit?

    VálaszTörlés
  3. Szerintem biztosan meg lehet ezt csinálni, mert anno a Pulse csak így működött normálisan. Létre kellett hozni egy ext3 fájlrendszert és a a CWM oda írta ki a romot, aztán onnan bootolta az OS-t. A Blade közösség elég nagy. Ha angolul akarsz keresgélni, akkor a Modaco fórumát javaslom, ha magyarul, akkor a Mobilarénát. A kettő közül valahol biztos találsz választ a kérdésedre.

    VálaszTörlés
  4. biztos lehetne, kis hackeléssel, de kb. az is valószínű, hogy a telefonod használhatatlanul belassulna. ha már csak az appdatát átpakolod, érezhetően lassabb. biztos akarod ezt? :)

    VálaszTörlés
  5. Gergő Lippai Tulajdonképpen elég lenne csak azt a könyvtárat átpakolni (nem tudom melyik az), ahová az app-okat pakolja. Szerintem az nem lassítana a működésen, mert mikor egy app fut, akkor gondolom a jvm felszed induláskor mindent a memóriába. Biztos át lehetne symlinkelni az sd kártyára, csak gondoltam van már erre valami jól bejáratott, egyszerű megoldás.

    VálaszTörlés
  6. Laszlo Fazekas  xda-n arra keress rá, hogy apps2sd, apps2ext, a2e, ilyesmi. erre rengeteg megoldás van. ha neadj'isten CyanogenMod fut a telefonon, akkor:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=ru.krikun.s2e
    ami nem a legeslegjobb megoldás, viszont olyan egyszerű telepíteni, hogy megéri kipróbálni.

    VálaszTörlés
  7. Sancho Virág Attila Köszi. Ez lesz az ami nekem kell ...

    VálaszTörlés
  8. Akkor már csak egy gyors tipp. Mivel tudom leggyorsabban rootolni a telefont? Spican telepítgettem fw-t, meg minden, de most a lehető legegyszerűbben szeretném megoldani.

    VálaszTörlés
  9. z4root és link2sd

    Így már jó lesz. Köszi mindenkinek.

    VálaszTörlés
  10. Még egy kérdés. Ha már úgyis nekiállok particionálni, nem érdemes az egész sd-t ext3-ra megformázni? Javíthat az valamit a fájlműveletek sebességén?

    VálaszTörlés
  11. Az ext3 valóban jobb, mint az ext2, csak kérdés, hogy a link2sd kezeli-e

    VálaszTörlés
  12. Szerintem ez oprendszer függő dolog. Ha fel van mountolva, akkor tud rá symlinkelni, akármilyen is legyen a fájlrendszer. Szóval ha úgy amúgy az Android kezeli az ext3-at, akkor jónak kell lennie szerintem.

    VálaszTörlés