2013. március 17., vasárnap

Az ember tragédiája mint Cloud Atlas

Az ember tragédiája mint Cloud Atlas

Az ember tragédiájából (http://hu.wikipedia.org/wiki/Az_ember_trag%C3%A9di%C3%A1ja - igen igen az a Madách féle még irodalom óráról) kicsit kiszínezve, hollywoodi köntösbe bújtatva szerintem nagyon jó Cloud Atlas szerű filmet lehetne készíteni. A szereplők (Ádám, Éva, Lucifer és pár mellékszereplő) ugyanúgy reinkarnálódnának az egyes korokon át, mint a Cloud Atlas szereplői. Ugyanúgy be lehetne csempészni kis áthatásokat az egyes idősíkok közé, bár igazából ezt nem is kell külön erőltetni, mivel a tézis-antitézis-szintézis folyam önmagában megteremti a síkok egymásra hatását. A Falanszter részt kicsit ki lehetne csicsázni egy valódi jövőbeli világgá repülő autókkal, robotokkal, miegymás. Az űr béli színt valahogy úgy magyarázni, hogy Ádám milliárdosként valami űrbázisra költözik ki, stb. Kéne rajta dolgozni, csiszolgatni kicsit a mai kor szellemének megfelelően, de szerintem zseniális lenne. Megkockáztatom, hogy sokkal jobb, mint a Cloud Atlas (ami amúgy maga sem rossz film), sokkal mélyebb történettel és mondanivalóval. Szinte fáj, hogy ez a film bizonyára nem fog elkészülni ... 

#blog

4 megjegyzés:

  1. A film utan most eppen olvasom a Cloud Atlast. Nagyon jo.

    VálaszTörlés
  2. Nem sok mű van, ami tetszett irodalom óráról, de Dante mellett az Ember Tragédiája köztük van. Szerettem, érdekes volt olvasni. Egyetértek Veled, kis átdolgozással is lehetne belőle érdekes film. Egyébként kissé elvontabban, de rajzfilm van belőle. Ennek az érdekessége annyi, hogy az egyes színek különböző rajzstílussal készültek.

    http://www.imdb.com/title/tt0176694/

    http://www.mozinet.hu/index.nof?o=0&nyelvid=1&k1=105&k2=143

    VálaszTörlés
  3. Krisztián Juhász Na, ezt lehet megnézem ...

    Papp Zsolt Mennyire más a könyv, mint a film?

    Nekem az volt a bajom a Cloud Atlas-szal, hogy egyfelől nagyon jó film, ebben nincs vita. Másfelől viszont az alapötlet annyira zseniális, hogy egyszerűen nem ér fel hozzá a film. Én még jobban összefűztem volna, még komplexebb, szorosabb egymásra hatásokat építettem volna be, még jobban kiemeltem volna a mondanivalóját. Tehát ha döntenem kellene, én azt mondanám, hogy pl. az ember tragédiájának mondanivalója sokkal inkább méltó lenne arra, hogy ilyen zseniális módon egy ilyen zseniális filmben feldolgozzák.

    VálaszTörlés
  4. Laszlo Fazekas A konyv termeszetesen sokkal reszletesebb betekintest enged a szereplok gondolatvilagaba, de ennek ellenere azt kell hogy mondjam, a film hihetetlenul jol meg van csinalva.

    A konyvet olvasva azt gondolnam hogy szinte lehetetlen vagy legalabbis nagyon koltseges kepileg megjeleniteni a leirtakat. A rendezonek megis sikerult. Amiert nagy elismeres illeti. Sajnos az iskolai lovoldozes bearnyekolta a film bemutatojat, ezert nem kapott akkora figyelmet ami megilletne. A tortenet fantasztikusan jo, a szineszi alakitasok hihetetlenul jok. 

    Talan a konyvet kellett volna olvasni elobb, igy tesztelve onmagamat, hogy mit latok en a fejemben, nekem hogyan jelenik meg taj, a szereplok stb. Igy mar az agyam kicsit meg lett vezetve, de nem okoz gondot a szereplok borebe bujva atelni a torteneseket :)

    Miutan vegigneztem a filmet sokat filoztam magamban azon amit lattam. Mar akkor eldontottem, hogy egyszer nyugodt korulmenyek, egy jo hideg sor es pattogatott kukorica tarsasagaban ujra megnezem majd :) Remelem hamarosan ....

    VálaszTörlés