2013. március 14., csütörtök

Én RSS olvasásra Thunderbird-öt használok már nagyon régóta, úgyhogy annyira nem fáj a szívem a Google Reader miatt.

Én RSS olvasásra Thunderbird-öt használok már nagyon régóta, úgyhogy annyira nem fáj a szívem a Google Reader miatt. De a helyett, hogy kinyírják, szerintem jobban tették volna, ha valamilyen formában beolvasztják a G+-ba. Így nincs az, hogy valami felesleges fejlesztésre megy el az idő, hiszen így a Reader csak egy jelentéktelen funkció lenne a G+-ban. Igazából csak annyi kellene, hogy a feed-eket virtuális userekként, lehessen követni, fel lehessen venni körökbe, stb. Ennyi. A meglévő keresés, relevancia kezelés, a mobil felület, minden működhetne, ez a virtuális user kezelés pedig csak minimális fejlesztés lenne. Így nem hőbörögnének a Reader userek, aki eddig csak Readert használt, azt be lehetne húzni G+-ba, sőt megkockáztatom, hogy aki eddig más megoldást használt, viszont G+ user (pl. én a Thunderbirddel), az áttérne erre a hírolvasási módra. Plusz könnyebb lenne a híreket megosztani G+-on, így elősegítenék, hogy tartalom kerüljön a rendszerbe, amit aztán itt kommentálnak, stb. Szerintem ez egy nagyon jó lehetőség, amit most nagyon elb@sztak...

5 megjegyzés:

  1. Én azért használtam a readert, mert tartalmat olvasok otthon, metrón, munkahelye, és mivel én nem általáos hírforrásként használtam, hanem szakmai gyűjteményként, az olvasatlanban csak olyan cikkek vannak, amiket mindenféleképp el szeretnék olvasni, csak még nem volt rá időm. A legrégebbi február közepi cikk, és én csak olyan megoldásra tudok váltani, ahol nem vész el a régi tartalom, és minden eszközön elérem. Ráadásul az igazán hasznos cikkeket csillagoztam, mert mondjuk egy Tomcat clusterről szóló cikksorozatot bármikor elő kell tudjak szedni, szóvalnekem ez a G+-os feeling sem nyerő.

    VálaszTörlés
  2. És mobilon? És szinkron?

    A vázolt megoldással igazából simán kiegyeznék, noha a G+ felület is nyögvenyelősebb egy Reader felületnél.

    VálaszTörlés
  3. Mondjuk ezek a dolgok, amiket írtatok, a G+-ból is hiányoznak szerintem. Tehát ezek csak úgy eleve a G+ szempontjából sem lenne baj, ha bekerülnének. Tehát ha a G+-t Readerré okosítanák.

    VálaszTörlés
  4. Erről viszont nincs hír, hogy mit gondolnak utódjául, nem látom, hogy mit gondolnak átmenetre. A socmédia, a G+ baromira nem az (jelenlegi tudásával).

    VálaszTörlés
  5. Igen. Ha valamire gondoltak volna, akkor azt bevezetik, átterelik rá az embereket, majd úgy vezetik ki a Reader-t. Ők viszont csak simán kinyírták. Az meg, hogy az RSS halott lenne, egyszerűen nem igaz. Én is szerintem 100-nál több RSS feed-et követek, és még mindig ez az elsődleges hírforrás, Facebookon, G+-on, Twitteren, akárhol ennek csak egy része érhető el. Szóval amúgy érthetetlen az egész.

    VálaszTörlés