2013. március 10., vasárnap

Tegnap este néztük az AVATAR extened collectors edition-t.

Tegnap este néztük az AVATAR extened collectors edition-t. Ha választanom kellene, hogy melyik a legjobb film amit egész életemben láttam, és csak egyet választhatnék, akkor az AVATAR lenne az. Ráadásul aki teheti, szerintem nézze meg az extended változatot, van benne pár jó jelenet, és kiderül pár dolog. Például szerintem a mozis változatból nem derült ki, hogy az értékes ásvány, amiért az emberek a bolygóra jöttek egy szobahőmérsékletű szupravezető. Mondjuk ez a dolog lehet, hogy csak nekem érdekes ... :)

Filmajánló

26 megjegyzés:

  1. A szupravezető érdekes dolog. Kíváncsi lennék az anyagszerkezetére.

    A film meg anno mikor megnézem. Sok dolgot tudok róla elmondani, de az hogy a legjobb film biztosan nem. Látvány és kb ennyi. Legalábbis számomra

    VálaszTörlés
  2. Nekem nem a látvány miatt tetszett. Nagyon szép volt, és tetszett is a látvány, de ami megfogott az az alapötlete. Eleve az avatar fogalma, a világ, ahol minden mindennel összekapcsolódik, egyetlen nagy globális organizmust alkotva, a mondanivalója a mindent ész nélkül letaroló emberiségről, stb. Amúgy a második az én listámon a MATRIX. Igazából ez egy elég szubjektív sorrend, és a legtöbbet talán az nyom a latba nálam ezeknél a filmeknél, hogy az avatarok, virtuális valóság, a valóság valóságossága, stb. a kedvenc témáim.

    VálaszTörlés
  3. Én sok más filmet pakolnék ezek elé :-) csak egyet kiemelve: Lord of War.

    VálaszTörlés
  4. Jó, hogy említed, nekem még kimaradt, de ideje beütemezni.

    VálaszTörlés
  5. Balazs Nadasdi Nem láttam még, de ezek után megnézem. Köszi a tippet.

    Mondjuk eltérő kategóriájú filmeket elég nehéz összehasonlítani. Mondjuk sci-fire szükítve mit raknál előre?

    VálaszTörlés
  6. Laszlo Fazekas sci-fi ? Fogalmam sincs ^^.

    talan:
    Bicentennial Man

    vagy az alabbiak kozul valamelyiket. Ezt hosszabban kellene merlegelnem:
    Twelve Monkeys, Blade Runner, WarGames

    ami meg jo:
    The Time Traveler's Wife,
    ha a Lynch fele Dune annak szamit es nem Fantasy akkor az is ide sorolando ^^


    Viszont nagyon remelem, hogy iden mar tenyleg megjelenik es beeloz mindent majd az Ender's Game :) Nah azt remelem jol megcsinaljak es nagy oromom lesz a hosszu varakozaban :)

    Edit: Solaris kimaradt (bar Lem-mel elfogult vagyok)

    VálaszTörlés
  7. Ezt láttam mind. Nem rosszak, de ezeket nálam veri az AVATAR. :)

    VálaszTörlés
  8. Mondjuk a 200 éves ember nálam is nagy kedvenc.

    VálaszTörlés
  9. Laszlo Fazekas igy vegiggondolva nekem a Sci-Fi-be kell legalabb egy idoutazas vagy annak erintoleges surolasa ^^. Ahogy nalad a virtualis

    VálaszTörlés
  10. Az időutazástól mindig megfájdul az ember feje ... :)

    VálaszTörlés
  11. Frequently Asked Questions About Time Travel ? ^^.

    VálaszTörlés
  12. Nem láttam még, de felírom ezt is ... :)

    VálaszTörlés
  13. Ilyen időutazósból nekem talán a Pillangóhatás a kedvencem. Egyszer úgy emlékszem, le is vezettem magamban, hogy paradoxonmentes. Mondjuk az ilyen párhuzamos univerzumos időutazásban nincs is paradoxon, mivel valójában nem is időben utazol. Akkor jön a fejfájás, ha nincs párhuzamos univerzum.

    Mondjuk nekem volt erre is egy jó megoldásom. Ha kialakul egy ilyen végtelen loop (megölöm az apám, nem szültek meg, nem megyek vissza, nem ölöm meg az apám, de akkor megszületek, visszamegyek, és megölöm az apám ...), akkor mindig addig megy, amíg ki nem akad valahogy, és mindig az utolsó változatot éled meg, arra fogsz csak emlékezni, mivel azon az idővonalon élsz. Itt jön a képbe a kvantummechanika (hello :)), ugyanis minden körben a véletlenek miatt kicsit máshogy alakul minden. A loop ugye akkor akad ki, ha nem tudom megölni az apám, és mivel csak erre a scenárióra fogok emlékezni, ezért az egészet úgy élem majd meg, hogy mindig történik valami fura véletlen, mint valami Isteni beavatkozás, ami miatt nem tudom megtenni azt, ami végtelen ciklusba keverne. Tehát mindig valami közbejön, mikor meg akarom ölni az apám. Jópofa lenne ezt így egy filmben feldolgozni. :)

    Amúgy volt egy ilyen alacsony költségvetésű film, asszem Időbűnök a címe. Azt érdemes szerintem megnézni. Ott éppen az van, hogy mikor az ürge visszamegy, mindent úgy kell intéznie, mint azelőtt volt. Nincs annyira kifejtve, hogy miért (legalább annyit odavághattak volna, hogy másképp megsemmisül az univerzum, vagy mittom én), de ötletes.

    VálaszTörlés
  14. megjegyzos. En az idoutazos cuccokat git branchelesnek szoktam abrazolni :)

    VálaszTörlés
  15. De nem mindenhol lehet, pl. a fenti fejfájdítósban szerintem nem branch-elés van, párhuzamosan van minden egy időben.

    VálaszTörlés
  16. En ugy gondolom, hogy nem :) Marmint. A fenti peldaban csak siman kapsz egy conflictot, amit lesz olyan pillanat ahol fel tud oldani a rendszer es rebase-el felulbassza a te egyeni agadat.

    VálaszTörlés
  17. Őőő, lehet. Akkor úgy mondom, hogy valahol vissza merge-elik a branch-eket, valahol nem. És a conflict az amitől fáj az ember feje. Asszem. Bazzeg ... Multikockulás ... :)

    VálaszTörlés
  18. Most így a véletlenek hatásáról hirtelen a Lola rennt ugrott be. Pont ilyen Butterfly Effect-szerű.

    VálaszTörlés
  19. az ok, csak Lola című filmből van vagy sok

    (viszont megint tanultam valamit)

    VálaszTörlés
  20. ja bocs :) az a Lé meg a Lola

    asszem azt sem láttam, elrakom

    VálaszTörlés