2013. április 16., kedd

Egy app-hoz akartam írni Excel import modult.

Egy app-hoz akartam írni Excel import modult. Eddig mindig azt csináltam, hogy csv-ben kellett menteni a cuccot, és azt importáltam, mert az egyszerű. Csak csv-nél ugye elvesznek a formázások, a felhasználónak meg kényelmetlen mindig exportálgatni. De sebaj, most már úgyis XML az excel hivatalos formátuma is (xlsx). Gondoltam írok rá parsert, és akkor nincs ezzel gond. Ott jött a gond, hogy sehol nem találtam a szöveges tartalmat. Aztán találtam valami sharedText xml-t, amiben fel van sorolva minden szöveg, és arra hivatkozgat vissza valahogy a táblázat. Kicsit vakartam a fejemet, hogy most mi van. Szerencsre az Excel támogatja az openoffice féle ods-t is, ahol nagyon szépen van egy table elem, abban row, meg cell elemek, pont mint html-ben. Ezt már könnyű parse-olni. De hogy ez a sared strings az M$ formátumában mire jó? Kevesebbet foglal pár bájttal, vagy mi? Meg vannak ezek őrülve ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése