2013. május 5., vasárnap

A napokban Facebookon (!) láttam egy hirdetést, hogy küldjem el a villanyszámlám, és kiszámolják nekem, mennyi lenne...

A napokban Facebookon (!) láttam egy hirdetést, hogy küldjem el a villanyszámlám, és kiszámolják nekem, mennyi lenne kiváltani napelemmel. Na, gondoltam akkor ezt gyorsan ki is próbálom. A villanyszámlám maximuma eddig olyan 20 000 Ft volt, úgyhogy ezt küldtem el. Az ajánlat alapján egy ilyen háztartást ellátó napelem rendszer kiegészítőkkel,  szereléssel, mindennel, olyan 2 millió Ft. Tehát 8 év alatt térülne meg. Bár a napelem hatásfoka valamelyest romlik az idővel, de ha jól tudom, ezekre 20 év garancia van, és gyakorlatilag olyan 30 évig kibírják. Ha az adatok stimmelnek, akkor szerintem mindenképp érdemes ezt meglépni. A gond ugye itt annyi tud lenni, hogy nem mindenki tud hirtelen 2 milliót zsebből kifizetni. Erre kellene kitalálni valami jó hitelkonstrukciót, hogy havonta csak a villanyszámlának megfelelő összeget kelljen fizetni, a fedezet pedig a napelem rendszer. Ha ezt így valaki össze tudná rakni, az szerintem az évszázad biznisze, hisz kvázi semmibe nem kerül, és  megtérülési idő után, ami a hitellel legyen mondjuk 15 év ingyen van az áram még 5-15 évig.

3 megjegyzés:

  1. mondjuk azzal is kéne számolni, hogy az áram vagy a gáz ára mennyivel fog emelkedni és ennek tudatában kell kiszámolnia a 10-15-20 éves tervet és akkor lehet jobban állnak majd a mutatók, de akkor már a karbantartás árát is bele kellene venni

    VálaszTörlés