2013. május 22., szerda

Kipróbáltam hangoutot.

Kipróbáltam hangoutot. Maga a szolgáltatás baromi jó szerintem, de a felület nem annyira tetszik. Mondjuk ez az egész új G+-ra igaz. Ott kezdődik eleve, hogy jobb oldalon lenyitom a hangout-os menüt, és hiányzik az eleje. Ráadásul Chrome-ban. Úgyhogy csak nagyjából lehet sejteni, hogy mi micsoda. De ez a új Printerest elrendezés is szerintem halál, plusz ez a sok kör alakú kép, meg lekerekített duci gomb, a tiritarka színek szerintem szimplán csúnyák. Ettől még nem fogom nem szeretni a G+-t, de egy jó designnal ez annyira menő lenne, mert amúgy a mögötte lévő szolgáltatás nagyon pöpec. Legjobb lenne, ha lenne egy fullos API a backend-hez, és bárki írhatna hozzá magának frontendet. Így szépen kitenyészne a legjobb megoldás. (Ami szerintem nem hasonlítana a mostanira. :))

20 megjegyzés:

  1. Nekem csak néhány bajom van, de nem a kinézettel. Kíváncsi lennék arra, hogy régi böngészőkön hogy néz ki...

    VálaszTörlés
  2. a hangouts menu valoban gaz, ha jol emlekszem Istvan Habencius -nak volt egy ajanlata chromra https://chrome.google.com/webstore/detail/hangouts/nckgahadagoaajjgafhacjanaoiihapd

    VálaszTörlés
  3. Mi minősül réginek?

    A menüt sokan jelentettük, majd kiegyenesedik az is. Angolra váltva rendben van. Érdekes módon GMail alatt magyarul is stimmel.

    VálaszTörlés
  4. Pl. IE8, ami az Xp-ken futhat. Az már viszonylag réginek számít... na jó, kiegyezem az IE7-tel, az IE6 már úgyis kuka mindenkinél.

    VálaszTörlés
  5. A Hangout menü a többi böngészőben is hiányos. A G+ elrendezést meg érdemes visszatenni egyoszloposra, akkor hasonló a régihez. A színekkel egyetértek, bár ez mindig divat kérdése is. Úgy látszik az elegánsan szürke oldala kimennek lassan a divatból, hogy majd két év múlva visszajöjjenek.

    VálaszTörlés
  6. A Google már elég régóta deklaráltan nem támogatja már az IE8-at sem. Ennek pl GMail alatt elég látványosan hangot is ad, felső sárga értesítési sávval és modern böngésző ajánlásával popupban.

    Ezzel szemben a G+ hibamentesen megjelenik benne mindenféle jajongás nélkül, próbából ezt most IE8 alól írom. A Hangouts is megy, legalábbis a chat tuti, egyebeket nem próbálok, mert működik ugyan, de baromi lassú ez a gép hozzá.

    VálaszTörlés
  7. Horváth Gyula Egyoszlopos hogyan és hol? Mert én a beállításoknál nem találtam.

    VálaszTörlés
  8. Ja, megvan... Hát így nekem olyan... izé.

    VálaszTörlés
  9. Dankó Csaba Igen olyan :-) Nagyítsd fel 120%-ra, akkor azért jobb.

    VálaszTörlés
  10. Jé! Én már vissza se tudok váltani többoszloposra!

    VálaszTörlés
  11. Horváth Gyula velem is ez történt, ráadásul a egy/többoszlopos beállításokat nem a böngészőben tárolja, úgyhogy bármilyen browserben nyitom meg a géplusszot már csak egy oszlopos. Ez baromi sz*rul néz ki nagyobb felbontáson. De ha már ekkora lett a grayspace, legalább a bal oldavsáv ne lenne elrejtve..

    VálaszTörlés
  12. Ohh, akkor kerülöm az egy oszloposat, mint a tüzet. :D

    VálaszTörlés
  13. Rájöttem mi a gondom ezzel az egy oszlopos móddal. Túl keskeny. Ha már csak egy oszlop van, én kirántanám 600-700px-re.

    VálaszTörlés
  14. Bingo. Ezt mondtam én izé érzésnek. Ezért marad a 3 oszlop.

    VálaszTörlés
  15. A rövidebb sorok azért jótékony hatással vannak az olvashatóságra.

    VálaszTörlés
  16. Szerintem nem. Inkább használnék szélesebb oszlopot, és nagyobb betűket, a dobozok fejlécét pedig nem hagynám ennyire szellősen. Kb. olyasmit, mint a blogomon (http://lf.estontorise.hu) Szerintem így olvashatóbb lenne.

    Ki is próbáltam, Chrome-ban átírtam, és tényleg faszább.

    VálaszTörlés
  17. Én a kis vacak a nagy semmi közepén érzés ellen a nagyítást használom. Fura, hogy nem lehet visszaváltani, de mivel nem is akarnék, nem zavar. Az üres szürke felület sem, én szeretem, ha valami egyszerű és átlátható, nem kell minden pixelen ugrabugrálni valaminek.

    #pkks #gplus

    VálaszTörlés
  18. Persze, ez igaz, de egy szétnyújtottabb oszloppal, nagyobb betűtípusokkal növelhetnék az olvashatóságot. Szóval nem az ugrabugrálásról van szó, hanem hogy nem használják a rendelkezésre álló lehetőségeket arra, hogy ami van, az jobb legyen.

    VálaszTörlés
  19. Az olvashatóságot  nagyítás jótékonyan megoldja. Jobb lenne, ha nem kéne, de amúgy is megszoktam már, hogy az oldalak java része olvashatatlan betűmérettel készül. Üdítő kivétel a 444, annak alapból jó a betűmérete, sőt a címeknél már talán túlzás is.

    VálaszTörlés