Kíváncsi vagyok, milyen messze van, hogy "valóssal összetéveszthető" grafikát kreáljanak. Két lehetőséget látok. Az egyik, hogy néhány éven belül meglesz. A másik, hogy nagyon meg fogják közelíteni, de még nagyon sok évig lesz az embernek valami mű érzése. A mozgások kicsi tökéletlensége, vagy éppen túl tökéletessége, a fények hibátlansága, a fizika apró pontatlansága, amit csak nagyon sokára fognak tudni kiküszöbölni, nagyon lassú, nem látványos fejlődés árán. Én erre a másodikra tippelek.
Originally shared by Náhóczki Náhó Gábor
Ez iggen grafika!
http://www.youtube.com/watch?v=0fv__G6KJQ8&feature=youtube_gdata_player
Van erre egy kifejezés, de nem jut eszembe a neve. Az a lényege, hogy a gyerekrajztól a valósághű ábrázolásig tartó folyamat során a felhasználói élmény egy ideig látványosan növexik, majd hirtelen zuhanni kezd. Valami experience gap- nek vagy minek nevezik. A lényeg, hogy amikor már majdnem teljesen élethűre sikerül megrajzolni egy embert, akkor pont hullának néz ki.
VálaszTörlésPirospontért valaki mondja meg a fogalom nevét.
A pontot én kapom XD
VálaszTörlésMegtaláltam: Uncanny valley a fogalom neve
http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_valley
Tanultam valami újat ... :)
VálaszTörlésRobert Cartman Szerintem is a második az igaz. De szerintem élethű zombikkal is játszani nagy királyság XD
VálaszTörlés"élethű zombikkal" ... ez jó :)
VálaszTörlésRobert Cartman Valószínűleg ez azért van, mert amíg valami élettelennek (nem halottnak, hanem műnek) tűnik, addig a képzeleted csinál belőle élőt, de amikor már majdnem teljesen valódi, akkor kikapcsol a képzelet és a látvány veszi át a helyét, a látvány pedig egy ... bár élethű, de mégiscsak ... hullát mutat.
VálaszTörlésNa persze az is itt van, hogy a DOOM-tól nem voltak rémálmai az embernek, ettől szerintem meg lesznek, mert annyira élethű traumák érnek, hogy azt fel kell dolgozni álom által, nehogy károsodjon a tudatod. Konkrétan nehogy paranoiás legyél, pl.
VálaszTörlésFőleg, ha kicsit fejlődik még a 3D megjelenítés is hozzá, és kimászik a zombi a monitorból. :)
VálaszTörlésIgazából szerintem lesz egy pont aminél élethűbbre nem érdemes csinálni. Nekem már ebben a demóban szereplők is soknak tűnnek. Például egy ádáz csata kellős közepén a legkevésbé sem érdekel, hogy milyen szépen tükröződik a szemgolyója a csókának akit tarkón kell lőni.
VálaszTörlésRichárd Kovács A szemgolyóját azért gondolom nem rendereli, ha hátulról látom ... :) de igen, van egy határ, pl. az Unreal Tournamentnél már felismerték annak idején, hogy amire nem fókuszálunk, az a valóságban is homályos, minek akkor a játékban megjeleníteni, így (viszonylag) gyengébb gépeken is futott ... és engem pl. évekre rabul ejtett ... :)
VálaszTörlésJa még a kimászáshoz akartam ...
VálaszTörlésHa majd a holo szobába megyünk (illetve aki akkor megy) játszani, akkor lesznek durván skizofrén emberek!
A szemgolyó szintű dolgok amiatt lehetnek szerintem érdekesek, mert ha nem is figyelsz rá oda, az agyad feldolgozhatja, és lehet egy ilyen "mű" érzésed. Mondjuk ezek lehet, hogy a jelen megjelenítési technikánál nem érdekesek, de majd ha "holoszoba" lesz, fontossá fognak válni. Szerintem ...
VálaszTörlés