2013. május 23., csütörtök

Kíváncsi vagyok, milyen messze van, hogy "valóssal összetéveszthető" grafikát kreáljanak.

Kíváncsi vagyok, milyen messze van, hogy "valóssal összetéveszthető" grafikát kreáljanak. Két lehetőséget látok. Az egyik, hogy néhány éven belül meglesz. A másik, hogy nagyon meg fogják közelíteni, de még nagyon sok évig lesz az embernek valami mű érzése. A mozgások kicsi tökéletlensége, vagy éppen túl tökéletessége, a fények hibátlansága, a fizika apró pontatlansága, amit csak nagyon sokára fognak tudni kiküszöbölni, nagyon lassú, nem látványos fejlődés árán. Én erre a másodikra tippelek.  

Originally shared by Náhóczki Náhó Gábor

Ez iggen grafika!
http://www.youtube.com/watch?v=0fv__G6KJQ8&feature=youtube_gdata_player

12 megjegyzés:

  1. Van erre egy kifejezés, de nem jut eszembe a neve. Az a lényege, hogy a gyerekrajztól a valósághű ábrázolásig tartó folyamat során a felhasználói élmény egy ideig látványosan növexik, majd hirtelen zuhanni kezd. Valami experience gap- nek vagy minek nevezik. A lényeg, hogy amikor már majdnem teljesen élethűre sikerül megrajzolni egy embert, akkor pont hullának néz ki. 
    Pirospontért valaki mondja meg a fogalom nevét.

    VálaszTörlés
  2. A pontot én kapom XD
    Megtaláltam: Uncanny valley a fogalom neve
    http://en.wikipedia.org/wiki/Uncanny_valley

    VálaszTörlés
  3. Robert Cartman Szerintem is a második az igaz. De szerintem élethű zombikkal is játszani nagy királyság XD

    VálaszTörlés
  4. "élethű zombikkal" ... ez jó :)

    VálaszTörlés
  5. Robert Cartman Valószínűleg ez azért van, mert amíg valami élettelennek (nem halottnak, hanem műnek) tűnik, addig a képzeleted csinál belőle élőt, de amikor már majdnem teljesen valódi, akkor kikapcsol a képzelet és a látvány veszi át a helyét, a látvány pedig egy ... bár élethű, de mégiscsak  ... hullát mutat.

    VálaszTörlés
  6. Na persze az is itt van, hogy a DOOM-tól nem voltak rémálmai az embernek, ettől szerintem meg lesznek, mert annyira élethű traumák érnek, hogy azt fel kell dolgozni álom által, nehogy károsodjon a tudatod. Konkrétan nehogy paranoiás legyél, pl.

    VálaszTörlés
  7. Főleg, ha kicsit fejlődik még a 3D megjelenítés is hozzá, és kimászik a zombi a monitorból. :)

    VálaszTörlés
  8. Igazából szerintem lesz egy pont aminél élethűbbre nem érdemes csinálni. Nekem már ebben a demóban szereplők is soknak tűnnek. Például egy ádáz csata kellős közepén a legkevésbé sem érdekel, hogy milyen szépen tükröződik a szemgolyója a csókának akit tarkón kell lőni.

    VálaszTörlés
  9. Richárd Kovács A szemgolyóját azért gondolom nem rendereli, ha hátulról látom ... :) de igen, van egy határ, pl. az Unreal Tournamentnél már felismerték annak idején, hogy amire nem fókuszálunk, az a valóságban is homályos, minek akkor a játékban megjeleníteni, így (viszonylag) gyengébb gépeken is futott ... és engem pl. évekre rabul ejtett ... :)

    VálaszTörlés
  10. Ja még a kimászáshoz akartam ...
    Ha majd a holo szobába megyünk (illetve aki akkor megy) játszani, akkor lesznek durván skizofrén emberek!

    VálaszTörlés
  11. A szemgolyó szintű dolgok amiatt lehetnek szerintem érdekesek, mert ha nem is figyelsz rá oda, az agyad feldolgozhatja, és lehet egy ilyen "mű" érzésed. Mondjuk ezek lehet, hogy a jelen megjelenítési technikánál nem érdekesek, de majd ha "holoszoba" lesz, fontossá fognak válni. Szerintem ...

    VálaszTörlés