2013. május 26., vasárnap

Nagyon jó kis "anti-jQuery" írás.

Nagyon jó kis "anti-jQuery" írás. Igazából én azt mondanám, hogy egyszerűbb dolgokra, és olyan helyen, ahol nem annyira lényeges a sebesség, érdemes jQuery-t használni, mert sokszor jóval egyszerűbb ezzel megvalósítani valamit. Ugyanakkor ha ennek már tényleg látható hatása van, akkor érdemes elgondolkodni rajta, hogy kidobjuk a jQuery-t, mert ahogy az írásból látszik, sokszor drasztikus teljesítménykülönbség van a jQuery és a direkt JS megvalósítás között.  

Originally shared by [Dev] Folyam.info

Ezért nem szeretem a jQuery-t

Sokan lehet furcsálják, de ez van. Nagyobb oldalaknál ahol használtam sokkal "szmúszabb" működést értem el csak azzal, hogy kiszedtem a  #jQuery -t és írtam helyette (vele egy funkcionalitást adó)  #javascript  kódot.

#performance   #web   #development   #dev 
http://dev.folyam.info/blog/2013/05/26/ezert-nem-szeretem-a-jquery-t/

12 megjegyzés:

  1. Az lehet hogy óriási sebessegkulonbseg, de tesztelesi időben is. Ugyanis ha dobjuk jqueryt, akkor pedig a nyakunkba vesszük a cross browser teszteket.

    VálaszTörlés
  2. A másik postban kb. ugyanezt írtam én is. :)

    VálaszTörlés
  3. Dehogymar egy .html() -bol innerHTML-re valtas hozza el a poklot. Erdekes modon sok site kepes ra, hogy jQuery nelkul is hasznalhato es modern tudjon lenni. Csak ott ugye fejlesztok vannak.

    VálaszTörlés
  4. Persze, nem minden változtatás ilyen. Amúgy mi van a jQuery .html()-ben, hogy ennyivel lassabb, mint az innerHTML?

    VálaszTörlés
  5. Fogalmam sincs, de láthatóan drasztikus a sebesség csökkenés

    VálaszTörlés
  6. Balazs Nadasdi Felénk azért egy innerHTML-nél komolyabb JS-ek futnak kliens oldalon, és hidd el nem ez okoz problémát... Úgyhogy mielőtt sértegetsz/kritizálsz másokat gondold át még 2x amit írsz, mert nem mindenki hello word-öt fejleszt JS-ben. Kb minden böngészőbe letesztelni amit csinálok sprintenként 1 nap plusz munkát eredményezne, szóval pont lesz@rom, hogy hány milliseccel fut lassabban.

    VálaszTörlés
  7. Amúgy is le kellene. Én már kiváltalak volna ha nem tesztelsz.

    VálaszTörlés
  8. Denagyapofádkiccsikó! Biztos elképzelhetetlen számodra, hogy azért használunk cross browser toolokat, hogy a cross browser tesztelés terhét levegye a vállunkról? Nem mondtam, hogy nem tesztelek, azt mondtam, hogy nem nézem meg minden támogatott böngészőbe (mert Qva sok idő, mert nem 30 sor JS keletkezik egy sprintbe). Teszteljük a program logikát. Script kiddie-k kíméljenek :D

    VálaszTörlés
  9. Ha készül test mondjuk jasmin vagy nagyjából bármi akkor ok. És a cikkben és utána a kommentekben nem is azt mondtam hogy ne használj, hanem hogy óvatosan. Sok balfasz jquery alatt mindent az ö belépett függvényeivel akar megoldani, holott ha csak a feladat 1/3-a nem azzal lenne mert van egyszerű megoldás anélkül is sokat dobhat raja. Ezért lett a példám a DOM query css szelektorral és a html értékadás. Biztosan van olyan amikor sokat segít, de ha nem kell akkor nem biztos hogy az a legjobb választás.

    VálaszTörlés
  10. Amúgy lehet, hogy ez framework függő dolog. Tehát lehet, hogy valami a jQuery-ben pont el van b@szva, de van olyan cross-browser framework, ami megközelíti, vagy meg is haladja a vanillajs teljesítményét. G+-t pl. valami closure tools-al csinálták (https://developers.google.com/closure/), amihez van cross-browser lib, sőt még valami optimalizáló js-js compiler is. Egy ilyenről el tudom képzelni, hogy jobb kódot generál, mint amit kézzel írsz.

    A másik ugye a GWT, amiben bízok, csak még nem volt projekt, ahol ki tudtam volna próbálni.

    Esetleg érdekes lehet még, hogy milyen JS-t fordít a Dart-JS fordító.

    Tehát én az ilyen JS fölé rakott rétegekben hiszek. De persze ezt is teljesítménytesztekkel kellene alátámasztani.

    VálaszTörlés
  11. A js feletti rétegekben én is csak a jquery -ben nem

    VálaszTörlés