2013. július 28., vasárnap

Azon gondolkodom, hogy kéne egy Mac iPhone fejlesztéshez.

Azon gondolkodom, hogy kéne egy Mac iPhone fejlesztéshez. Vannak mindenféle megoldások, hogy az ember PC-re pakoljon MacOS-t, de egyik sem az igazi. A kérdés, hogy hogy lehet ebből a legolcsóbban kijönni? Úgy láttam, hogy a legolcsóbb Mac a Mac Mini (mondjuk ez is majdnem 200 000, amiből már egész korrekt notebookot vesz az ember, de ennél olcsóbban nem találtam). Ehhez elvileg elég egy akármilyen HDMI/DVI monitor meg egy USB-s billentyűzet/egér (remélem ebből nincs valami saját változatuk 3x annyiért, mint a standard hardver). Illetve iPhone helyett elvileg megteszi egy iPod Touch is, ami elvileg ugyanaz a hardver, csak a GSM/3G modem nélkül. Az oprendszer ugyanaz, fut rajta minden app, az ára pedig fele egy iPhone-nak.

A kérdés, hogy van-e ennél jobb scenario, hogy legyen egy Mac-em? Illetve hogy ha van egy Mac Mini-m, azt upgrade-elhetem a végtelenségig, vagy van erre is valami megkötés? Mondjuk azt sem tudom, hogy az iPod Touch-ot tudom-e upgrade-elni magasabb iOS verzióra.

Nekem totál idegen ez a világ, de gondolom van akinek Mac-je van, és tudja ezeket. Balazs Nadasdi pl. te asszem Mac-es vagy, ha jól emlékszem.

7 megjegyzés:

  1. Vegyel hasznalt iMacet. A 2000-es modellek is nagyon jol futnak. De ha teheted vegyel egy Airt. A legjobb vetel.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem vegyel hasznaltan MacBook Air-t. Ha epp jokor kapsz el egy adott pillanatot akkor 100k alatt is lehet. Haverom is 2009-es (asszem) 120k-ert vette. Tok karcmentes volt es nagyon szepen uzemel azota is (fel eve).

    Erre tudsz kuldo bill, egeret, minitort kotni, ha epp otthon kicsinek bizonyul asztaknal a 13"

    De kereshetsz olcson MacMini-t is.

    iPhone meg tarsai meg szertintem nem kell csak ha mar megvagy valamivel. Addig az XCode boven eleg. Ha keszen van es ha a szimulatorban megy, akkor
    1. keresel valakit akinek van
    2. veszel az akkori kinalat alapjan, hasznaltan is vannak jo (nem alegfrissebb) aron. Egy adott alkalmazas elso verzioihoz eleg, es ha bejon, akkor max bealtozol tobbet ra.

    Szerintem.

    VálaszTörlés
  3. Néztem én is Air-t. Ha új gépet akarnék, gondolkodnék rajta, de igazából van egy teljesen jó notebookom, és annyira nem is vágyom Mac-re, csak az iOS fejlesztés miatt kellene. A MacMini még azért tetszik, mert a külső monitort tudnám használni a notebookhoz is második képernyőnek. Mondjuk 120k-ért Air elég jól hangzik. Az bőven egy MacMini alatt van. Használt cuccoktól kicsit tartok, bár biztos úgy lenne a legolcsóbb. Még talán valami régi, de nem használt modell jó lenne, de mondjuk ilyesmit nem hiszem, hogy bárhol is árulnának.

    VálaszTörlés
  4. Laszlo Fazekas regi de nem hasznaltat nehez venni, mert ugye nem forgalmazhatjak a kereskedok.

    A hasznalt cuccokkal nincs semmi baj. Nekem az elso mac-em azert volt, hogy a cegnek lehessen az iPhone appja is. Hasznaltam 200k-ert vette anno a fonok 2008-as MacBook Pro-t. Nem ereztem, hogy elavult lenne. Azota vettem ujat, mert mar nem birta el a kozel 4millio soros kb 30 tablas adatbazisokat localisan a gep, meg volt egy jo lehetosegem, de baratnom (volt baratnom, gyermekem anyja) azota is azt hasznalja es nincs vele baja. Szervizbe is csak 3 alkalommal volt.
    1. Noemi beleontott egy fel liter teat
    2. Noemi beleontott 3 deciliter kavet
    3. Noemi beleontott 1 bogre kakaot

    ^^. Lathatoan nem a regisege es hasznaltsaga miatt volt szervizben.

    VálaszTörlés
  5. Néztem, hogy van sima MacBook (2010-es) 120 + áfárt. Az mondjuk egész korrekt, és a hardver sem olyan rossz. A kérdés, hogy ezt upgradelhetem akármeddig? Szóval nincs semmi megkötés, vagy szoftver követelmény, ami miatt a legújabb MacOS-t ne telepíthetném egy 2010-es MacBook-ra?

    VálaszTörlés
  6. Általában nincs kikötés. Van amikor nem tudod kiélvezni minden előnyét pl a 2010 (asszem) előtti mozgó macek tapitadja nem tudja értelmezni normálisan a multitouch dolgokat így nem működik rajtuk Lion óta erősen nyomatott gestures. De így is lehet vele dolgozni és akár lehet külső padot is csatolni. De ettől még felmegy rá. Exasszony is így használja. Gesture navigáció helyett billentyűkombó és hotcorners. Neki most asszem sima lion van de csak azért mert tényleg semmi újat nem ad már neki újabb verzió php drupál meg fut ezen is tökéletesen :-)

    VálaszTörlés
  7. Nekem csak az Xcode miatt érdekes a friss MacOS. Azóta találtam 100 alatt is macbook-ot. Így már nem hangzik olyan vészesen az egész ...

    VálaszTörlés