2013. szeptember 1., vasárnap

Ezek szerint a Google-nek is lesz okos órája.

Ezek szerint a Google-nek is lesz okos órája. Lassan de biztosan minden használati tárgyunk okos lesz. Okos szemüveg, okos óra, okos TV. De a jövőben el tudok képzelni okos KV főzőt, okos villanykapcsolókat, vagy akár okos cipőt, kabátot, stb. Egy Raspberry Pi, ami viszonylag erős hardver, 5000 Ft jelenleg. Kis androidos célhardvereket gondolom még olcsóbban lehet tömeggyártani. Tehát valami pár ezer Ft-ért már "okossá" tehető. Innen meg már adja magát a dolog, hogy miért ne lenne körülöttünk minden okos. Az összes használati tárgy. Ide értve tényleg bármit. Az autónkat, a konyhafelszerelést, vagy akár a ruhánkat is. Ezen a területen még sok minden várható ...

#blog   

http://pcpult.hu/it-technologia/hirek-ujdonsagok/smartwatch-gyarto-ceg-kerult-a-google-egisze-ala.html
http://pcpult.hu/it-technologia/hirek-ujdonsagok/smartwatch-gyarto-ceg-kerult-a-google-egisze-ala.html

28 megjegyzés:

  1. Okos felhasználó is lesz majd ezekhez? XD

    VálaszTörlés
  2. Igen, én! Olyan okos leszek, hogy nem veszek meg ilyen értelmetlen dolgot.

    VálaszTörlés
  3. Meglenne ezeknek a kütyüknek az értelme, csak a valóságban nem arra használják őket az emberkék, amikre kellene. Pl én óriási pocséklásnak tartom, hogy ekkora számítási kapacitású eszközöket arra használnak az emberek, hogy fészbukon beszéljék meg ki milyen színűt hányt tegnap este. De a másik oldalról nézve, meg ezek a kütyük el sem készülhetnének az ilyen fogyasztók igénye (vásárlói ereje) nélkül, tehát nem pocséklás, hanem épphogy ennek köszönhetjük, hogy ezek a kütyük így fejlődnek. Hmmm

    VálaszTörlés
  4. Tehát a FB userek megbeszélik, hogy ki mit reggelizett, ennek semmi értelme, de lökést ad a fejlesztésnek, aminek hála, mi itt megbeszélhetjük, hogy mire jó egy okosóra. Értem :-)

    VálaszTörlés
  5. Valahol nekem erről az egészről a biológiai rendszerek jutnak az eszembe. Az az igazi pocsékolás. DNS minden sejtbe az élőlény minden információjával. Minden egyes sejt egy baromi bonyolult rendszer. Olyan, amihez képest a legdurvább kütyü is semmiség. És mire használjuk? Hajat, bőrt, meg ilyen hülyeségeket növesztünk belőle. Szóval valahol én ezt látom benne, hatalmas számítási kapacitás minden kis szarba, mert nem kerül semmibe. Az egész dolog vége meg talán valami intelligens por lesz. Abból lesz minden eszközünk, benne lesznek a testünkben, stb. mint a sejtek. Mondjuk ez ennek az útnak a nagyon nagyon nagyon eleje.

    Viszont a mostani technológiával az a gond, hogy a biológiai rendszerekhez képest ezek nem újrahasznosíthatóak. És ez nagy gond, mert hatalmas szemét termelődik majd ezekből. Emiatt valóban pazarlás, és megáll az amit mondasz. Ha sikerülne elérni azt, hogy ezeket tökéletesen újra lehessen hasznosítani, akkor már nem lenne pazarlás, akármire is használják.

    VálaszTörlés
  6. smart dust? 
    Egyelőre még nem újrahasznosíthatóak, és főleg nem képesek magukat, vagy egymást újrahasznosítani, de szerintem ez a mi szerencsénk :D
    Az a fejlettségi szint már a technológiai szingularitás határa lenne. Onnantól, hogy elérnék a kütyük azt a reprodukciós képességet, amit a biológiai rendszerek, valszeg kurvagyorsan felénk kerekednének.

    Amúgy érdekes eljátszani a gondolattal, hogy ha lennének olyan gépek, amik más gépeket "felzabálva" annak az anyagait magukba tudnák építeni... na jó de ha nincs egy minimális önálló értelmük, akkor miért tennék :) de ha lenne? Lennének ragadozó gépek? Megennék az embert? XDXD

    VálaszTörlés
  7. Én mondjuk valami lightosabbra gondoltam. Mondjuk magas hőmérsékleten cseppfolyósítani lehetne a kütyüket, kicsapatni, ahol különválnának az anyagok, aztán új kütyüket lehetne belőlük építeni. Ragadozó gépekre nem gondoltam. :) De ja, lehet, hogy megennének. :)

    VálaszTörlés
  8. Én a kémiai lebontás helyett olyat álmodtam inkább, hogy ezek az okos piszkok egységes, szabványos, nagyon primitív építőelemekből épülnének fel, amit mindegyik tud használni. (De biztos csak azért tetszik ez nekem jobban, mert a kémiát utálom, legózni meg imádok XD)

    VálaszTörlés
  9. Ez is egy jó megoldás. Az a baj, hogy a legódarabok elévülhetnek, és akkor megint marad a szemét. A kémiai elemek meg mindig jók új alapanyagnak.

    VálaszTörlés
  10. Hát de akkor az már biológiai rendszer. :)

    VálaszTörlés
  11. Most akkor feltaláltátok az embert?

    VálaszTörlés
  12. Ja, lehet, hogy így született meg az ember ötlete. Tudod, intelligens tervezés ... :P :)

    VálaszTörlés
  13. Jaaj ez már rajtam marad úgy látom XD

    VálaszTörlés
  14. Csak Horváth Gyula idegesítem ... :)

    VálaszTörlés
  15. Nem idegesítesz, én mindig is tudtam, hogy ti vagytok a hunyók ebben az élet sztoriban! :-)

    VálaszTörlés
  16. Robert Cartman Egyszerre foglalkozzunk egy dologgal, ma az rdp volt soron :-)

    VálaszTörlés
  17. Azt a tesztet, amit ígértél róluk el akarom kérni ám, csak nem merem. Pedig tök jól jönne, mert van egy félig kész cikkem már a TeamViewer-ről. A kettőből gyúrnék egy nagyot. De úgyse adod nekem :)

    VálaszTörlés
  18. Hát majd elolvasod. De amúgy még egy betű sincs meg belőle. Csak ahogy próbálgattam őket, és felmerült jó pár szempont, gondoltam azért leírom majd, hátha valaki hasznát veszi.

    A TeamViewerről a Windowsról Windowsra távelérést írod, vagy ott is az Android a téma?

    VálaszTörlés
  19. Androidról windows elérést írom.
    A tiedből meg majd hozzálopom akkor ami kell XDXD

    VálaszTörlés
  20. A lopás nem fog menni, CC-s a blogom :-) Használd egészséggel, főleg ha nem te leszel előbb kész, mert nekem elég sűrű hetem lesz.

    VálaszTörlés
  21. Megvárom. Türelmes tolvaj vagyok XD
    Majd igyexem hálásan visszalinkelni.

    (ezt a posztot is jól szétoffoltuk)

    VálaszTörlés
  22. Tulajdonképpen az újrahasznosítás is megoldott már minden szempontból, csak helyette annyira gyarlók és lusták vagyunk, hogy helyette egyszerűbb és olcsóbb megvárni a lomtalanítást és nem a spaciális depóban leadni, aztán a depóból olcsóbb nem feldolgozni, hanem leborítani Afrika partjaira, ahol aztán Pákóék egyszerűen leégetik a műanyagot a fémről...

    Szóval előbb tényleg a smartember szériagyártását kellene megoldani, ezt nem helyettesíti sajnos, hogy smart már a cipőfűzőtől kezdve a pelenkán át a fogkeféig minden.

    VálaszTörlés
  23. Ja, ezzel együtt én várom a használható okosórákat.

    Most a '96-os adatbankos Casio órámat használom - 150 név és telefonszám illetve naptárbejegyzés -, ezek a következők meg tényleg okosabbak lesznek ennél.

    https://plus.google.com/u/0/117051023750867530062/posts/NUuFGC3vthy

    Pont múlthéten kapta meg a kicsike az új szíjat. :) Eredeti gyári (~1700ft) , és minden egyéb alkatrész is létezik hozzá. A fém hátlap kis szigetelő gumiját még azt hiszem, ki fogom cserélni frissre, ennyin ne múljon, hogy még bírja egy darabig. :)

    VálaszTörlés
  24. Attila Csongor Kiss Nekem is olyan volt, de 1997-ben letettem, mert akkor lett a telefonomban óra. Bármily meglepő, az első telefonokban ugyanis nem volt még!
    Aki hord órát, annak az okosóra jó lehetőség, de én nem szeretem a karórát.
    Tényleg te mért hordasz órát?

    VálaszTörlés
  25. Prózaian egyszerű: sokkal egyszerűbb ránézni a csuklómra, mint zsebből/oldaltáskából előkotorni a telefont, csak hogy megnézzem, hány óra van.

    S ugyanígy sokkal egyszerűbb lesz egy SMS-t, egy hívót, egy e-mail fejlécet stb. megnézni.

    De egyébként volt már ügyfelem, aki szóvá tette, hogy részéről ez bizalomgerjesztő, ebből egyértelmű számára, hogy fontos nekem a pontosság. Nem gondoltam rá, de jobban belegondolva számomra is van egy ilyen jelentéstartalma.

    VálaszTörlés
  26. Biztos van ilyen, fontos a pontosság, és a jelzése is. És tényleg sokan hordanak még órát, inkább én vagyok a különc :-)

    Ez viszont azt jelenti, hogy bőven lesz piaca az okosóráknak is.

    VálaszTörlés