2013. december 30., hétfő

Ebbe a fénysebességnél gyorsabb kommunikációba már sok tudós bicskája beletört, ők meg ha jól értem a jövőbe akarnak...

Ebbe a fénysebességnél gyorsabb kommunikációba már sok tudós bicskája beletört, ők meg ha jól értem a jövőbe akarnak nézni. Úgy amúgy elintézné az ember egy legyintéssel, de az első Kvantum-radar-os cikkükből is az jön le, hogy tájkozottak, és értik a dolgokat. Nem hiszem, hogy pont ők fogják feje tetejére állítani a fizikát, szerintem itt lesz valami gebasz. Mondjuk az is egy eredmény, hogy ha megmutatják, hogy mindezt miért nem lehet. Minden esetre érdekes téma, érdemes követni a történéseket.

Ez az első cikk:
http://www.idokep.hu/hirek/quantum-radar-delayed-choice-eraser 

http://www.idokep.hu/hirek/kvantum-radar-2013
http://www.idokep.hu/hirek/kvantum-radar-2013

5 megjegyzés:

  1. Írnak pár érdekes dolgot, pontosabban felvetést és tényleg nem síkhülyék hozzá mint ahogy az önjelölt fizikusokkal általában történik...

    VálaszTörlés
  2. Elég alapos fizikatudás nélkül nem lehet se megérteni, se igazolni vagy cáfolni a leírtakat.

    VálaszTörlés
  3. Persze. Ezért meg sem próbáltam érdemben kritizálni. Csak írtam, hogy ebbe már sokak bicskája beletört. Amúgy ilyen elméletet már olvastam, ahol a kvatummechanika jelenségeit úgy magyarázák, hogy időben visszafelé haladó részecskéket vezettek be. Olyan elméletek is vannak, ami alapján az idő is csak egy diemnzió, amiben konstansan előre halad a világ. Ezeket nagy, elismert fizikusoktól, tehát ezek a gondolatok nem légbőlkapottak. Azt viszont mindig mindegyik leszögezte, hogy így információt nem lehet a múltba, vagy fénysebességnél gyorsabban továbbítani. De ennyi, amit hozzá tudok tenni. Egymás mellé raktam két kielentést. :)

    VálaszTörlés
  4. És jól tetted. Jó ilyeneket olvasni, csak közben tudom magamról, hogy kis túlzással, akár az ellenkezőjét is írhatnák, mert nincs meg a tudásom a megértéséhez.

    VálaszTörlés
  5. Amennyit felfogtam belőle, az a kevés is nagyon érdekes. Drukkolok nekik és sajnálom, hogy csak ilyen szerény felszerelésük van hozzá.

    VálaszTörlés