2013. december 23., hétfő

Ez a WhatsApp féle üzlti modell (évi 1$ előfizetési díj) szerintem egy egészen új jövőképet vetít előre.

Ez a WhatsApp féle üzlti modell (évi 1$ előfizetési díj) szerintem egy egészen új jövőképet vetít előre. Az embereket már idegesítik a bannerek, vakok rá, egyre kisebb a kattintási ráta, és egyre nagyobb a szolgáltatói piac. Csak az olyan reklámok működnek igazán, amik jól illeszkednek a tartalomhoz, és tényleg érdeklődésre tarthatnak számot (pl. Google és talán még a Facebook). Ezzel szemben 1$-t szitne bárki hajlandó fizetni évente szinte bármiért. Amúgy hasonlóan látom a mdiafogyasztás jövőjét is. Ha 1$/film áron el lehetne érni az új filmeket, egy csapásra megszűnne az összes torrent oldal, a gyártók pedig szerintem meglepő nyereségre tehetnek szert. Szóval én ilyen modellekben látom a jövőt. De ki lehet próbálni. Például egy kis hírportál (kb. 5000 olvasó) esetén működőképes lehet, ha vannak fizetős cikkek is, amiket évi 1$ díj ellenében lehet elérni. Be lehet szorozni, és össze lehet hasonlítani a jelenlegi reklámbevétellel. 

http://index.hu/tech/2013/12/20/a_whatsapp_lesz_a_facebook_kihivoja/
http://index.hu/tech/2013/12/20/a_whatsapp_lesz_a_facebook_kihivoja

8 megjegyzés:

  1. és ez mitől jobb mint pl. a google+ ? itt sincsenek reklámok

    VálaszTörlés
  2. magát az app-ot amúgy nem ismerem, csak az üzleti modell tetszik, szerintem zseniális ez az évi 1$

    VálaszTörlés
  3. én azt nem értem, hogy mire ez a nagy felhajtás, hogy lenyomja az FB-t, az FB app is faszán reklámmentes, lehet rajta csevegni kényelmesen, meg lehet nézni a híreket képeket, videókat lehet megosztani, mivel nyújt többet a WhatsApp ?

    VálaszTörlés
  4. Szerintem ezek nem is tárolnak rólad semmit, nem használják fel az adataiadat, stb. tisztán fizetsz, és használod, nincs semmi rejtett dolog. De mondom, ebben nem is ez az érdekes, hanem a 1$/év modell.

    VálaszTörlés
  5. biztos hogy van benne valami funkció ami miatt ennyien regisztráltak, amiket eddig olvastam azok miatt nem regisztrálnék be, sms küldésre is már be van integrálva a gugli hangouts, mondjuk nem biztos hogy annyira jó dolog mikor a bank küldi az egyenleg adatokat, ki tudja ki nézegeti ezeket, de én nem bízok senkiben sem, attól hogy valaki azt mondja hogy biztonságosabb bárminél még nem jelenti azt hogy nem nézegetik az üzeneteket :)

    VálaszTörlés
  6. ja viber sem rossz cucc, lehet levelezni meg ingyen beszélni, persze ettől még lehet tárolnak minden beszélgetést ők is :)

    VálaszTörlés
  7. Nagy László Monjuk az átlag magyar ember az mindig külön tészta. :) De úgy nagy átlagban, ott kint a világban az emberek szerintem úgy működnek, ahogyan írtam. De ennek is lehet egy olyan vonzata, hogy ha van egy számodra kedves oldal, szereted a közösséget, értéknek tarto a tartalmat, vagy azt amit csinál, akkor szívesen fizetsz neki. Szóval például ezt a fizetős híroldal dolgot talán még itthon is el lehetne lőni. De amúgy persze ha valaki pénzt akar csinálni, akkor ne ide targetáljon. :)

    VálaszTörlés
  8. A Whatsapp azért jó, mert sok platformon megy, és eléggé üzembiztosan. SMS helyetti üzenetre sokan szeretik, mert csak üzenetküldő, minden közösségi, pl. Hangoutos marhaság nélkül.

    "... hasonlóan látom a médiafogyasztás jövőjét is. Ha 1$/film áron el lehetne érni az új filmeket, egy csapásra megszűnne az összes torrent oldal, a gyártók pedig szerintem meglepő nyereségre tehetnek szert." Nem, a torrentező nem adna 1 dollárt sem a filmekért, egyrészt mert eszement mennyiséget tölt le, hiszen nem nézi, hanem gyűjti a filmeket, másrészt a dolog romantikájába a semmibe sem kerül nekem, benne van.

    VálaszTörlés