2014. január 24., péntek

Itt szerintem az ennél is érdekesebb kérdés, hogy mit lépnek erre az emberek.

Itt szerintem az ennél is érdekesebb kérdés, hogy mit lépnek erre az emberek. Például "munkahely teremtés" helyett be kéne vezetni a 4 órás munkanapokat, hogy jusson mindenkinek a kevesebb megmaradt munkából.  Amúgy is nagyon sok szempontból hatékonyabb lenne szerintem, de úgy tippelem, még sokáig fogják el....ni az emberek az életük harmadát munkával.

http://hvg.hu/tudomany/20140124_munkakorok_amiket_atvesznek_a_robotok
http://hvg.hu/tudomany/20140124_munkakorok_amiket_atvesznek_a_robotok

6 megjegyzés:

  1. Ha megnézem a mai fiatalságot, 8 óra is kevés, hogy lekössük őket.

    VálaszTörlés
  2. Plusz ugye sokszor a munkahelyi idő sem tiszta, elég, ha mincs a net szabályozva és máris elmegy a nap fele szochálókon.

    VálaszTörlés
  3. Hát, pont ezért dolgozzanak 4 órát normálisan az emberek, aztán menjenek haza netezni, szórakozni, együtt lenni a gyerekkel, stb. Bennem az a kép él arról az időről, amikor még melóhelyen napi 8 órában dolgoztam, hogy felkelek, utazás, meló, utazás, 8 óra után már fáradt az ember, döglés a TV előtt kicsit, alvás, aztán kezdődik az egész elölről. A szüleimnek sem volt annyira ideje mondjuk együtt tanulni, stb. Sokkal emberibb lenne a világ szerintem 4 órás munkanapokkal. Nem gondolom, hogy az embereket munkával kéne "lekötni", lekötik azok magukat.

    VálaszTörlés
  4. Tegyük fel hatékonyabb a 4 óra, de nem duplájával. (Sokszor egy munkakörnél a hivatalos 8 sem elég, kénytelen a kulis túlórázni szochálós eltérülések nélkül is.)

    Vagyis ugyanazt a melómennyiséget többö dolgozó kell ellássa. Ez akkor nagyobb iroda és eszközigényt is jelent, plusz nem valószínű, hogy boldog lenne az ember a fele vagy kétharmada fizetéssel. Ergo a bérköltség is nő.
    A hatékonyság persze növelhető robotokkal, ami szintén beruházás, többnyire nem is kicsi.

    VálaszTörlés
  5. Laszlo Fazekas tény, hogy akiket le kell kötni, azok valószínűleg dolgozni sem fognak normálisan.

    Én a 6 órás munkarenddel kiegyeznék. Az úgy normális, szerintem a 8 óra szellemi munkát végzők most sem dolgoznak többet. 6 óra után a legtöbb ember agya blokkol szerintem, utána max rutinból csinálnak valamit, de nem kreatívat.

    VálaszTörlés
  6. jó, még a 6 értelmes kompromisszumnak tűnik, a 8 szerintem sok

    VálaszTörlés