2014. február 25., kedd

Ezeknél a mindentudó cuccoknál mindig az a baj, hogy ha valami olyat akarsz, amire nincs előre definiált megoldás,...

Ezeknél a mindentudó cuccoknál mindig az a baj, hogy ha valami olyat akarsz, amire nincs előre definiált megoldás, azt általában nagyon nehéz megcsinálni. Kíváncsi vagyok, mennyire lesz hosszú életű egy ilyen csodanyelv, és mennyire fogja megváltoztatni a világot.

http://index.hu/tech/2014/02/25/itt_a_30_eve_keszulo_programozasi_nyelv/
http://index.hu/tech/2014/02/25/itt_a_30_eve_keszulo_programozasi_nyelv

15 megjegyzés:

  1. Én ezt lib-nek szoktam nevezni nem nyelvnek =P

    VálaszTörlés
  2. Talán olyan, mint a PHP, hogy sok minden beépített nyelvi elemként van benne.

    VálaszTörlés
  3. Laszlo Fazekas Nem. Ami grafikont rajzol az nem beéptett elem, hanem lib, ami orszaglistát kér le, az nem nyelvi elem, hanem plugin / lib / package / egyéb más. Ami Zászlókat ad vissza országhoz az nem nyelvi elem.

    Ez olyan, hogy van olyan, hogy jQuery("#item").gallerify()

    Ez nem nyelvi elem. Egy jQuery plugin, ami még önmaga a jQuery sem egy nyelv, hanem csak egy lib/tool. Értelmetlen, nagyon értelmetlen lenne az ECMAScript-et úgy megírni, hogy egyből tudjon bármilyen előre megadott struktúrájú DOM szerkezetből galériát csinálni. Már csak azért sem, mert barmira szűk rétegnek van szüksége rá (a javascripthez képest) és még annak se mindnek fér bele az adott logika hozzá.

    Szerinted a Java miért nem tartalmaz minden létező package-et? Mert baromira felesleges és sok felesleges.

    VálaszTörlés
  4. Én három dolgot gondolok miután átfutottam a videót (és tényleg csak átfutottam). 
    - Egyáltalán nem mutata be a nyelvet magát, pedig engem sokkal jobban érdekelt volna annak szépsége
    - Valszeg pluginezhető a dolog, de rengeteg felesleges dolgot tartalmaz a cucc, aminek gyakorlati hasznát nem igazán látom
    - Nemár, hogy egy elméleti fizikus mondja meg, hogy mire van szüksége egy programozónak :D maradjun a cipész a kaptafánál, majd ha business fejlesztésekben eltöltött hosszú évek után el tudom képzelni, hogy lesz fogalma a business fejlesztésről

    VálaszTörlés
  5. Balazs Nadasdi Kb. ugyanazt mondjuk, én sem nagyon értem, mi ennek az egésznek az értelme. :)

    VálaszTörlés
  6. Ez egyébként egy framework a wolfram alpha-hoz. Azt meg hogy mióta és hogyan csinálja és miért más kérdés. Valamire gondolom kellett kutatási pénzt kérni aztán kértek tőle valamit ami nem saját magának van, mint a fentebb említett csodás commercial eszköz. Én is szeretem nem azért. Kellett valami és matematika cuccra (amit szintén szerettem) csinált egy kiegészítést ami a wolfram alpha adathalmazzal dolgozik. Ezt meg 10 évig simán élő tudja adni, hogy nehéz dolog amit csinál és csodás közben kitol még 3-4 commercial cuccot és ha vissza is perli, de milyen alapon, a kutatási pénzt akkor is van már miből nyugdíjba menni.

    Legalabbis nekem ez jön le belőle. Ha már nem bírja tovább, akkor kiadja és felháborítónak tartja hogy mindenki fikázza élete művet. Addig pedig tolja néha a semmitmondó demókat.

    VálaszTörlés
  7. Balazs Nadasdi Akár igazad is lehet. De a netes tudásbázissal való aktívabb kapcsolat azért érdekes lépés, és ha nem is így, de biztos meg fog valósulni.

    VálaszTörlés
  8. Horváth Gyula életképes mint kiegészítő szolgáltatás. Ha készen is lesz az első amire fel kell készülni, hogy baromi sok licence díjat kell majd fizetni hogy használd, mert ugye ők biztosítják hogy a háttér adatbázis frissüljön és ez bizony pénz. Es ez a logika pedig nem új csak epp libeknek nevezik őket nem nyelvnek és így kicsit könnyebb terjesztési. Lásd GeoIP. Viszont nem lehet értük kutatási pénzt felvenni és nem kerül be a neved alá plusz dolog a történelemben

    VálaszTörlés
  9. Horváth Gyula Ha megnézed a videóban használt grafikus shell-t és ismered a Mathematica-t, akkor nagyon-nagyon sok hasonlóságot vélsz felfedezni.

    Ha nem ismered keress rá biztos vannak képek és videók a használatról. Én dolgoztam vele jópár hónapot.

    VálaszTörlés
  10. Oh mit találtam... 2011 Mathematica bemutató...

    még úgyan úgy is vezeti elő, ugyan azokkal a szavakkal (beírod a kérdést és visszaadja a választ)

    http://youtu.be/56ISaies6Ws?t=4m53s

    Ha megnézed, akkor láthatod, hogy amit ebben bemutat 3 évvel ezelőtt semmivel se tud többet csak behúzott egy plusz struktúrát, amit kezeli (az ugyancsak hozzá köthető) Wolfram Alpha-t.

    Lehet én vagyok a gonosz és a rossz, de szerintem nem alaptalan a felvetésem.

    Edit:
    És hoppá. A math is úgyan úgy működik, ahogy leírtam... Ha cégként enterprise akarod használni, akkor az £5,695 excl. VAT home pedig 95 font / év. ÉS Wolfram|Alpha API Calls (XXXXXX / day). Szóval tulajdonképpen már ez is készen van csak nem "nyelvnek" nevezik

    VálaszTörlés
  11. Egészen csodálatos cucc ez. Teljesen mindegy, hogy nyelvi elem vagy library, vagy plugin, ne vicceljetek már, teljesen lényegtelen hogyan nevezzük. Képzeljétek el, hogy a tanárok ezzel rakják össze a bemutatókat órára. Nem ezzel fogunk websiteot programozni, nem ebben írjuk meg az operációs rendszereinket, se CRM rendszert. De nagyszerű cucc lehet ez kutatók, elemzők kezében. Egy SQL ami mögött az internet van mint adatforrás. 

    Vagy mondok mást: Blade Runner, amikor Deckard a fényképet elemezgeti számítógéppel, hangvezérléssel. Ez simán ott lehet mögötte, mindössze a hanginterfacet kell elérakni. Nincs ez már olyan messze...

    VálaszTörlés
  12. Kókai László Nekem se a cuccal van bajom, hanem a körítéssel.

    btw mint később rátaláltam ezt pontosan tudja a Mathematica. Szépen adatokkal dolgozik Wolframból.

    Szóval más az, ha azt mondom, hogy csináltam egy motort, ami kevesebbet eszik, mint ha úgy adom elő, hogy feltaláltam az új MatRamo rendszert, ami világmegváltóan takarékos üzemanyagfelhasználó és bár nem használható a mostani autókkal, de gyártok nektek hozzá autókat is. Holott simán kompatibilis tudna lenni és végeredményben csak kilométerenként 1 liter benzinnel fogyaszt kevesebbet.

    Ha megcsinálja, mint nyelv, akkor fasza, de lekorlátozza a szivárványpóni felhasználási területét. Ha mindezt egy normális jelenleg is használt nyelvi implementációval teszi meg, akkor pedig hasznos is.

    VálaszTörlés
  13. Balazs Nadasdi A Mathematica-t is Stephen Wolfram fejleszti, és az egész Wolfram Alpha/Wolfram Language ennek a Mathematica szoftvernek a továbbgondolása.

    VálaszTörlés
  14. Kókai László Így van. Viszont semmi újat nem mutatott eddig, ami jelenleg nem érhető el csak csinált hozzájuk pár függvényt, amivel egyszerűbb őket meghívni.

    És mindezt úgy teszi, hogy csak és kizárólag ezen a nyelven lesz elérhető, más általánosan használt nyelvhez pedig ba....uk meg magukat. Pedig hasznos akkor lenne ez. Így max jópofa.

    VálaszTörlés