2014. február 27., csütörtök

http://itcafe.hu/hir/az_ep_is_tamogatja_az_automata_segelyhivot.html

http://itcafe.hu/hir/az_ep_is_tamogatja_az_automata_segelyhivot.html
http://itcafe.hu/hir/az_ep_is_tamogatja_az_automata_segelyhivot.html

3 megjegyzés:

  1. Ezt egyébként már most, mobilos appként meg lehetne csinálni. GPS van a készülékben, gyorsulásérzékelő is. Kb. Annyit kellene tudnia a szoftvernek, hogy ha korábban a sebesség nagyobb volt mint X, és pillanat törtrésze alatt lement 0-ra, a gyorsulásérzékelő közben hatalmas lassulást érzékelt, akkor a mobil elkezd szirénázni, és figyelmezteti a felhasználót, hogy automatikus értesítés indul, ha nem akarja, akkor állítsa le - ha ez nem történik meg 20 másodpercen belül, akkor előre beállított számokra küldi az értesítést gps adatokkal együtt.

    Esetleg lehet még olyan dolgokkal turbózni, hogy ilyenkor a mobil képernyőjén megjelennek bizonyos előre beállított adatok, pl. az illető vércsoportja, gyógyszerérzékenységei, egyéb fontos tudnivalók.

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom ezt mennyire lehetne jól megcsinálni. Tehát lehet, hogy sokszor egy nagy fékezésre is elkezdene tárcsázni. Az autóban azért jobb, mert ott vannak más jellemzők is, pl. ha kinyílt a légzsák, behorpadt a lökhárító, a fején áll a kocsi, stb. Biztos így is lesz jópár téves riasztás, de tényleg sok életet is megmenthet. Illetve még ezek az okos órák lehetnek még jók erre, hogy figyelik az életfunkciókat, és ha gebasz van, hívják a mentőket. Én ebben látok még fantáziát.

    VálaszTörlés
  3. Egyetértek, ezért is írtam, hogy lenne egy kb. fél perces időtartam, amíg figyelmezteti a felhasználót, hogy baj van - ha nem jön erre reakció, csak akkor tárcsázna.
    A légzsák egyébként szintén gyorsulást figyel, csak tudtommal analóg módon, és nincs is más feladata. Természetesen sokkal jobb lenne az elektronikát az autóba építeni, mert akkor nem felejted el bekapcsolni, meg pl. gyorsulásérzékelő nem igazán ad valós adatokat pl. kabátzsebben.

    Az életfunkciók mérésével az a gond, hogy bár hasznos lehet, de ha valakinek nincs pulzusa, és arról megy riasztás, ott sokat nem  lehet tenni, maximum a helyszínen levők tudnak segíteni. Viszont ezzel kapcsolatban még egy ötlet: a mobil nyújthatna információkat arról, mit kell tenni: pár egyszerű opciót kiválasztva ("Eszméletlen", "Vérzik", "Nyílt törés", "Hasi fájdalmak" stb.), nyújthatna információkat pl. arról, hogy még véletlenül se mozdítsák meg az illetőt, vagy mielőbb alkalmazni kell a megfelelő kötést, mesterséges légzést stb.

    Egyébként ha azt nézem, hogy egy középkategóriás mobilban mi minden szenzor és kommunikáció található meg, és a mobil ára hogy viszonyul egy autó árához, érthetetlen, miért nincs még mindig minden autóban ilyen. Csak néhány tipp (kötelező fekete doboz az utolsó pár perc adataival (hogy történt a baleset); szervíz-információk (mikor, ki, milyen cserét javítást végzett a kocsin - adatok hamisítását elkerülendő, ezek egy központi, csak olvasható adatbázisba is bekerülhetnének); egyedi azonosító (elektronikus rendszám) amit pár méterről (út széle) le lehet olvasni (lopott kocsik kiszűrése milyen egyszerű lenne, de forgalmi adatokat is lehetne gyűjteni tök egyszerűen - anonimitás pofonegyszerűen megoldható); navigáció (ez már megvan, bár horror feláron ahhoz képest, hogy mennyiért lehet megvenni egy GPS-t); elektronikus közlekedési információk adott útszakaszra (mint autópályákon, csak ez közvetlenül a műszerfalon jelenhetne meg); elektronikus közlekedési táblák (sugározzák a megfelelő jelet, amire autó figyelmeztet: sebességkorlátozás, stop-tábla, piros jelzés, vasúti átjáró - simán meg lehetne oldani, hogy a kocsik ne menjenek át piros jelzésen); De még olyan extrák is beleférnek, hogy ha egy kocsi pl. autópályán hirtelen fékez, irányt vált stb., erről jelet sugároz (pozíció és egyéb adatok), amit a többi fogad és fel tud készülni az eseményre (de minimum figyelmezteti a sofőrt); rendőrségi blokkoló - az adott kocsi távolról leállítható a hatóságok által (nincs több autós üldözés); parkolás (hol van üres parkolóhely, mennyibe kerül, és elektronikusan ki is lehetne fizetni - ha az adott helyen nem lehet megállni, a kocsi figyelmeztet és nem hajlandó bezárni az ajtókat.
    Bírság kiszabása meg kb. annyi lenne, hogy a kocsit X időre kivonják a forgalomból (hatóságilag lezár az elektronika, a jármű nem hajlandó elindulni - tök mindegy ki vezette). 

    Ez csak 5 perc ötletelés eredménye. Mindezek beleférnének egy kb. 50.000 Ft-os hardverbe és csak a megfelelő programot kellene megírni.

    VálaszTörlés