2014. május 23., péntek

Xtend 2.6 sok jó új feature-el.

Xtend 2.6 sok jó új feature-el. Ami nekem a leginkább zavaró volt a Java-hoz képest, az a +=, ++ operátorok, az anonymous osztályok és a sima for ciklus hiánya. Ezek mind bekerültek az új release-be.

Aki nem ismerné, az Xtend egy java fölötti programozási nyelv, ami Java forrásra fordít, így használható Androidon, GWT-vel, szerver környezetben, akárhol, ahol Java van. Igazából a Java nyelv felokosítása. Tulajdonképpen szerintem a Java minden nehézkességét kiküszöböli, úgy, hogy e mellet az előnyeit megtartja. 

Originally shared by Eclipse Xtend

Xtend 2.6 brings anonymous classes (among other new language features) for better use of old Java APIs. Also Gradle support and some cool new IDE features and improvements are contained.
See the release notes for details:
http://www.eclipse.org/xtend/releasenotes.html
http://www.eclipse.org/xtend/releasenotes.html

3 megjegyzés:

  1. Nem volt még időm rendesen kipróbálni. Esetleg Groovy-val össze tudod hasonlítani? Érdemes Groovy helyett vagy mellett használni? Csak mert a Groovy is igazából egy felokosított Java.

    VálaszTörlés
  2. A Groovy-val szemben az igazából az előnye, hogy Java forrást fordít. Én nézegettem annak idején a Groovy-t is, de az pl. Androidon nem megy, GWT-vel sem, stb. Annyira pontosan nem ismerem a Groovy feature-öket, de kb. hasonló lehet. Ami itt tetszik még, az az active annotation. Kódgenerátorokat lehet kötni annotation-re. pl.@Property annotation-el ellátott field-hez legenerálja a setter gettert, de persze ennél durvábbakat is ki lehet találni. Ezt a forrásgenerálás miatt lehet, tehát ilyet pl. szerintem Groovy nem tud. De igazából nézd át a feature-öket, az a legegyszerűbb, jól össze van szedve a weboldalukon. Azt tudom még mondani, hogy tapasztalat szerint egy Androidos Xtend kód kb. fele méretű, és 2x átláthatóbb (szerintem), mint a Java. De ki kell próbálni. Volt olyan is, akinek nem tetszett.

    VálaszTörlés