2014. június 25., szerda

Aki követte az eseményeket, annak nem újdonság, hogy a Google jövő víziójában Android fut mindenhol.

Aki követte az eseményeket, annak nem újdonság, hogy a Google jövő víziójában Android fut mindenhol. A telefonon, a Chrome book-on, az autóban, a TV-n, sőt, a használati tárgyakon is. Az Apple vagy épp a M$ víziója persze gondolom más. Így ami szerintem még talán ennél is lényegesebb, de nem kap olyan nagy hangsúlyt, hogy minden platformon egyre erősebb, és egyre közelít a natív megoldásokhoz a web támogatás. Így hosszú távon szerintem, amikor már úgyis minden eszköz online lesz (vagy többnyire online), nem lesz annyira lényeges a platform, a webes megoldások a legtöbb helyről kiszorítják a natív app-okat.  

http://index.hu/tech/2014/06/25/ez_itt_az_android_jovoje
http://index.hu/tech/2014/06/25/ez_itt_az_android_jovoje

12 megjegyzés:

  1. A "csak webes appok mobilon" dolog olyan mint a ... linux éve

    A Google demóiban mindig szépen akadásmentesen mennek a dolgok mobil chrome-ban.. ezzel szemben a valóság az, hogy még egy erőgépen is szénné akadnak a javascript css borzalomhegyek.. még egy desktop gépen is sűrűn megakadnak a "HTML5" oldalak (pl.: Google+)

    VálaszTörlés
  2. Idő kell neki, de szerintem ez a trend.

    VálaszTörlés
  3. A teljes-webes-app-világ soha nem fog eljönni... Soha.

    VálaszTörlés
  4. Jó, de azon egy natív app sincs. A runtime tényleg soha nem lesz tisztán webes technológiákkal fejlesztett. Bár egyébként találják fel a Javascript-et natívan értelmezni képes processzorokat és kész vagyunk. Van már errefelé is törekvés, pl: https://tessel.io/ de ez is NodeJs + Linux alapú sima ARM-on.

    VálaszTörlés
  5. A web-es appok inkább a user interface-ekre lesznek jellemzőek. Számításigényes vagy háttérben futó alkalmazások szerintem nem fognak web-re kerülni.

    VálaszTörlés
  6. István Nagy Eléggé gáz is lett a legtöbb kritika alapján. (persze én még nem fogtam a kezemben, de majd igyekszem)

    VálaszTörlés
  7. Egyébként mindenki tudhatja rólam, hogy a webes cuccok a területem. Mélységesen ellenállok a Java hülyeségeinek (ugye Laszlo Fazekas ?), de azt tudom,  hogy soha, de soha nem lesz képes arra a "webes technológia", amire az éppen aktuális "natív változatok" képesek lesznek. Megkzelítheti, de míg a webes technológiáknál HTML, JavaScript és CSS kódból áll a rendszer, ezek korlátaival és előfordítlanságaikkal (és nem a JS előfordításáról/kódoptimalizálásáról beszélek, hanem az egész pakk), addig mindig kelleni fog valami, ami segíti ezt a rendszert. Mindig kell majd valami amire támaszkodnia kell. Tisztán webes megoldásssal felhúznia a világot is szerintem lehetetlen vagy legalábbis túl sok fájdalmat okozna.

    1. Baromi sok teszt kellene egy-egy alkalmazásba, mert ugye ha már az is webes tech, akkor lehet egy app-al a webre és telefonra tolni. pl dialer + kontakt. Van telefon? Ha nincs akkor csak kontaktlista. Van SIM kártya? Ha van akkor onnan is töltsük be a kontaktokat. Van Net vagy Offline fut? Ha nincs net és nincs SIM sem, akkor csak offline keresés van, ha van SIM de nincs net akkor offlineból még hívhat. Etc etc etc
    2. A piacnak sem tenne jót. Sok Java-s munkanélkülivé válna (ami engem csak abban zavar, hogy akkor tele lesz a net a sírásukkal)
    3. A webes eszköztár sokkal, de sokkal kevésbé kifinomult, mint a többi. Nincsenek úgymond Strict szabályok például, ami miatt sokan nevezik (szerintem jogosan) instabilnak a felületet. Holott nem az csak a sok hülye kezében az.

    Még lenne pár dolog, de most nincs kedvem folytatni =D Bocsi. Majd egyszer tolok róla cikket is. (ott majd igyekszem kevésbé beszólni a Javasoknak =P)

    VálaszTörlés
  8. Balazs Nadasdi egész addig még kritikusan tudod kezelni a Javascript-et addig nem zavar ha szarozod a Java-t. Tudjuk ezt mi is hogy van azzal is baj bőven. Silver bullet nincs, valamire ezt, valamire amazt érdemes használni. Csak ha az ember kezében a kalapács akkor hajlamos mindent szögnek nézni ugye :)

    VálaszTörlés
  9. Balazs Nadasdi A JS-t ki lehet bővíteni dolgokkal, pl. opcionális típusosság, stb. ami jól előfordíthatóvá teszi, és akár C++-os kód szintig lehet tolni a hatékonyságát. A HTML/CSS -re is be lehet vezetni korlátozásokat, szabályokat, amiket ha betartasz, natív szintű felületeket lehet összerakni. Szóval ha ez a trend, meg erre lesz igény, akkor kitermeli a hozzá tartozó technológiát.

    Amúgy én a JavaScript-et, mint nyelvet nem szeretem. Valószínűleg pont azért, ami miatt te szereted a Java-val szemben, pl. típusnélküliség, én pont azért szeretem a Java-t. :) Ha tényleg úgy elterjed a JS, ahogy számítok rá, én valószínűleg GWT-vel, esetleg Dart-ban fogok rá szívesen fejleszteni, ha lesz választásom.

    Igazából aminek én örülnék az nem a JS egyeduralma, hanem az egységes platform, és erre történelmi szempontból a JS-t látom legesélyesebbnek. Nem a legjobb, nem a legalkalmasabb, csak így alakult, úgyhogy ebből kell kihozni amit lehet. Aztán lehet, hogy majd később lesz jobb.

    VálaszTörlés
  10. Laszlo Fazekas Amit ti szeretnétek webes technológia címen az nem létezik és ha ebbe az irányba menne a kliens oldali fejlesztés akkor nagyon sokan hagynák ott a szakmát mert pont az veszne ki belőle amiért szeretjük.

    VálaszTörlés