2014. július 6., vasárnap

Az írók bizonyára olvasták a 'Szingularitás küszöbén'-t, mert kb.

Az írók bizonyára olvasták a 'Szingularitás küszöbén'-t, mert kb. azok a technológiák és veszélyek köszöntek vissza, amiket Ray Kurzweil a könyvében részletesen elemez. Az MI, a nanobotok, az általunk tönkretett természet rendbehozatala, a 'modern gépromboló' terroristák, stb. mind mind szerepelnek a könyvben. Így hát jó volt az alapgondolat, látványos és izgalmas volt a film, ennek ellenére ahogy a hollywoodi produkcióktól már megszokhattuk, tele volt hülyeségekkel. A film próbált sugallni egy álláspontot, de én úgy értelmeztem, hogy nem akar egyértelműen állást foglalni, hogy melyik a jó, és melyik a rossz oldal. Én szegény Johnny Depp-nek drukkoltam, aki csak szerette volna jobbá tenni a világot. Persze ebben a történetben ő nem győzhetett.  

Filmajánló 

http://www.port.hu/transzcendens_transcendence/pls/w/films.film_page?i_film_id=144787
http://www.port.hu/transzcendens_transcendence/pls/w/films.film_page?i_film_id=144787

5 megjegyzés:

  1. A sok logikai bukfenc ellenére (ami a blockbuster mivolta miatt szinte biztosan utólag lett ráöntve utasításra) tetszett, mind látványban mind sci-fi vonzatban hiszen bőven elgondolkodtatott. Elég kevés értékelhető sci-fi keletkezik mostanában szóval szerintem meg kell becsülni.

    VálaszTörlés
  2. A nanobotok kifejlesztésével megállíthatatlan lett volna Johnny Depp. Viszont valahogy le akarták zárni a filmet.

    VálaszTörlés
  3. De pont ez a poén hogy már voltak nanobotok. A végén a kertes jelenet az egy fontos plot twist, ha emlékeztek az elejére akkor Faraday kalitkát épített a virágok köré.

    VálaszTörlés
  4. Ja, ezen én is agyaltam, hogy hogy jutott be a Faraday kalitkán belülre. Szétosztotta magát a nanobotokba? (elspoilerezzük a postot :))

    VálaszTörlés
  5. SPOILER
    Elvileg igen, ezt mondják is a moziban egy ponton hogy replikálja magát (Will) ahová tudja. Szóval a film végét elnézve elvileg nem tudták teljesen kiirtani, sőt igazából még Evelyn tudatát is meg tudta menteni ezeken a nanobotokon keresztül.

    VálaszTörlés