2014. július 11., péntek

Java-val vagy C/C++-al programozást tanítani tényleg agyament dolog.

Java-val vagy C/C++-al programozást tanítani tényleg agyament dolog. Én már próbáltam olyan emberrel, aki nem programozott előtte, és kínszenvedés. Tanítani tényleg Python-al, esetleg JavaScript-el (node.js) kellene. Mondjuk ezt amire nálunk is megértik ...

http://prog.hu/hirek/3586/Lenyomta+a+Python+a+Java-t+es+a+C+C-plus-plus-t+is+az+egyetemi+oktatasban.html
http://prog.hu/hirek/3586/Lenyomta+a+Python+a+Java-t+es+a+C+C-plus-plus-t+is+az+egyetemi+oktatasban.html

3 megjegyzés:

  1. Aki még nem programozott, az a JavaScripttől úgy elszalad, sose jön vissza.

    VálaszTörlés
  2. Még mindig jobb, mint a Java, ahol egy HelloWorld-höz rögtön OOP kell. Én amúgy nagy Java szerető vagyok, de programozást tanítani nem jó. Olyan nyelvet eleve nem választanék tanításra, ahol egy string kiírását nem lehet egy sorból megoldani. Amúgy a JS maga szerintem erre alkalmas lehet node-al. console-ra írogatsz, azokat ciklusba szervezed, elágazás, számolgatsz vele, ilyesmik. A HTML + JS más történet, de ha csak a nyelvet nézed API nélkül, szerintem attól nem szalad el senki. Így kb. a Pythonnal egyenértékű.

    VálaszTörlés
  3. Én egy cseppet  sem csodálkozom, szerintem a Python messze az egyik legjobb választás. Egyszerű a szintaktika, megkövetel egyfajta gondolkodást, és kb mindent lehet benne írni.

    VálaszTörlés