Jó kis összefoglaló arról, hogy a Prezi -nek miért tartott eddig JS-re váltani Flash-ről. Elsőre az ember azt gondolná, hogy csak eltöketlenkedték a dolgot, pedig volt egy csomó nem triviális probléma. Például saját font renderert kellett írni, hogy normálisan nézzen ki, amit végül C-ben valósítottak meg, és Emscripten-el fordították JS-re. De van még pár dolog a cikkben, ügyes ...
http://www.hwsw.hu/hirek/52510/prezi-javascript-megjelenito-lejatszo-fejlesztes-flash.html
http://www.hwsw.hu/hirek/52510/prezi-javascript-megjelenito-lejatszo-fejlesztes-flash.html
De a hozzászólók mindig sokkal jobban tudják :)
VálaszTörlésTényleg szuper a prezi, de sosem értettem, hogy egy prezentáció készítővel hogy lehet ennyi pénzt keresni.
VálaszTörlésÁltalában akik prezentációt akarnak készíteni, azoknak van pénzük. :) Ráadásul eddig is készítettek prezentációt, csak mással. Innentől csak annyi a feladat, hogy őket elcsalni magukhoz. Ettől nem bonyolultabb az üzleti modelljük.
VálaszTörlésNa meg pl. a PowerPoint sosem volt menő :D
Ezek mindig a mennyiségről szólnak. Pár centet elkérnek funkciókért (nem tudom pontosan melyik része fizetős), és ha van mennyiség, akkor rengeteg pénz jön be. Ott van az a tök egyszerű chat, amit megvett a Facebook. WhatsApp asszem. Ott az volt a modell, hogy évi 1$. Az semmi, de volt X millió userük.
VálaszTörlésLaszlo Fazekas Igen, és a költségek pedig nem felhasználónként nőnek, hanem mondjuk 100 ezer felhasználónként, és nem lineárisan, tehát egymillió felhasználóhoz képest, nem került 2-szer annyiba a kétmillió felhasználó. Főleg Facebook, WhatsApp tekintetében nem.
VálaszTörlésMondjuk az is érdekes hogy a Flash mennyire jó ugródeszka volt nekik technológiailag! Azért ezen is érdemes elgondolkodni.
VálaszTörlésVannak helyek ahol egy jó prezentáció dönt egy milliárdos befektetésről, hát így lehet vele pénzt keresni. Az elején így is keresték a pénzt, másnak gyártottak nagyon ütős prezit.
VálaszTörlés