2014. augusztus 3., vasárnap

Feltalálták az üzemagyag nélküli (igazából egy napelemes fotonhajtómű, vagy ionhajtómű, ha jól értem) rakétát.

Feltalálták az üzemagyag nélküli (igazából egy napelemes fotonhajtómű, vagy ionhajtómű, ha jól értem) rakétát. Azt nem teljesen értem, hogy ez a konstrukció miért megy szembe a fizika törvényeivel, de mindenesetre nagy áttörés lehet, hiszen a rakéták tömegének nagy részét az üzemanyag teszi ki.

http://mashable.com/2014/08/02/emdrive-mars-momentum/?utm_cid=mash-com-G+-main-photo
http://mashable.com/2014/08/02/emdrive-mars-momentum/?utm_cid=mash-com-G+-main-photo

4 megjegyzés:

  1. Én is így értelmeztem. Még annyival egészíteném ki, hogy a két felület, amik között pattognak a mikrohullámok, nem egyforma méretűek, így egyikre nagyobb "nyomást" gyakorolnak, emiatt lép fel a tolóerő - állítólag. Tehát egy zárt rendszer energiáját egy belső erő változtatja meg, a leírás szerint, ami ugye lehetetlen.

    VálaszTörlés
  2. Le van valahol írva normálisan a működési elve? Mert mindenhol ahol olvastam, csak annyi volt, hogy napelemmel megy, meg kvantum vákuum plazma, meg ellent mond a hatás-ellenhatás elvének.

    Ha egy napelemes ionhajtómű lenne, ami a csillagközi gázt gyorsítja, az működhetne. De talán még egy fotonhajtómű is, amihez ugyanúgy nem kell üzemanyag.

    VálaszTörlés
  3. Ez így fotonhajtóműnek tűnik. Elvileg ugyanez menne anyag-antianyag hajtóműben is, csak nagyobb energiájú sugárzás keletkezik, ami hajtja a hajót. Szóval nem értem, hol az a pont, ahol ez a konstrukció gázos.

    VálaszTörlés
  4. Ja, akkor már sejtem. Ez így tényleg érdekes, Egely könyvekben olvastam ilyenekről. B megoldás, hogy tényleg működik, és vissza kell hozni az étert, hogy valamihez képest lehessen mozogni. Szerintem amúgy a speciális relativitáselméletnek ez nem feltétlen mond ellent, mint ahogy itt írták. De ez mondjuk csak okoskodás így, hogy csak félig meddig értem az egészet. :)

    VálaszTörlés