2014. október 18., szombat

Ezt írtam én is nemrég, hogy szerintem ezek össze fognak olvadni.

Ezt írtam én is nemrég, hogy szerintem ezek össze fognak olvadni. A ChromeOS tulajdonképpen egy Android magon futó full screen Chrome böngésző. És amúgy is az Android beépített böngésző motorja 4.4-től felfelé már Chrome alapú. Szóval már most sincs túl távol egymástól a két OS. Szerintem 1-2 év kell, hogy a ChromeOS teljesen beleolvadjon az Androidba, és megszűnjön külön termék lenni. Szerintem ... 

http://www.hwsw.hu/hirek/53021/google-android-chrome-os-operacios-rendszer.html
http://www.hwsw.hu/hirek/53021/google-android-chrome-os-operacios-rendszer.html

5 megjegyzés:

  1. Haaaat, a szerzo valoszinuleg soha nem hasznalt Chromebookot. Mert ha igen akkor tudna, hogy vannak olyan feladatok amikre a Chromebook meg valoban nem alkalmas. Egy hetkoznapi felhasznalo viszont mindent meg tud oldani rajta amire szuksege van. Nezz korul magad kornyezeteben es szamold meg hany olyan rokonod, ismerosod van akinek egy Chrome OS-nel nagyobb tudasu gepre lenne szuksege a hetkoznapokban. Ezt latta meg a Google es ezert keszult a Chrome.

    VálaszTörlés
  2. Persze. Én nem mondom, hogy a ChromeOS rossz, csak felesleges két OS-t tolni, amik ráadásul nagyon kevésben térnek el egymástól.

    VálaszTörlés
  3. Biztos ihletet kaptak, most hogy Windowsból is csak egy lesz. Mer' az má' milyen, hogy a Microsoft, akinek egy PC oprendszeréből volt szerver és asztaliból több meg beágyazott, stb. edition és ebből a rendszerből még együtt él vagy 4 korosztály, a legrégebbi lassan 15 éves, nomeg a mobil és földgömbbe, dohányzóasztalba is Windowst tettek ... szóval ők azt mondják, hogy mostantól csak egy lesz, és más meg szintén nincs a porondon aki több oprendszerrel dolgozna, akkor tán lehet, hogy eggyel éri meg csak tökölni a továbbiakban.

    VálaszTörlés
  4. Hosszú (rövid?) távon nyilván össze fognak olvadni. Azért indult két külön termék fejlesztése, mert akkoriban a mobilok teljesítménye még komolyan elmaradt a laptopok teljesítménye mellett.
    valószínű esz majd egy olyan verzió, ami mindkettővel kompatibilis lesz (alapértelmezetten futtatja mindkét platform szoftvereit), azután a követező lépés a két platform egységesítése (közös API-k) lesz.

    VálaszTörlés
  5. Jobban belegondolva, érdekes helyzet lesz, amikor ez bekövetkezik. Bár lehet, hogy addigra a hétköznapi használatból kihalnak a laptop-ok is.

    VálaszTörlés