2014. november 8., szombat

Nagyon jó kis minisorozat, ami tulajdonképpen a technológia, és az arra felépülő társadalmunk árnyoldalait mutatja...

Nagyon jó kis minisorozat, ami tulajdonképpen a technológia, és az arra felépülő társadalmunk árnyoldalait mutatja be. Két évad készült belőle 3-3 résszel. Minden rész különálló történet, olyasmi, mint annak idején az Alkonyzóna volt.

Köszönet Tamás Nagy -nak, hogy felhívta rá a figyelmem.

Filmajánló 

http://www.port.hu/fekete_tukor_-_az_emlekchip_black_mirror_-_the_entire_history_of_you/pls/w/films.film_page?i_film_id=133122
http://www.port.hu/fekete_tukor_-_az_emlekchip_black_mirror_-_the_entire_history_of_you/pls/w/films.film_page?i_film_id=133122

10 megjegyzés:

  1. Szerintem nem én voltam, de köszi, jónak tűnik! :-)

    VálaszTörlés
  2. Tamás Nagy Igaz, +Molnár Péter volt, valamiért rád emlékeztem.

    VálaszTörlés
  3. 1/1: A disznós rész tényleg beteg történet volt, de éppen annyira, amennyire beteg világban élünk a közösségi médiától való függés által. Elsőrangú a forgatókönyv, ezt el kell ismerni.

    1/2: Az Orwelli epizód (a kerékpár tekerős) hihetetlen volt, vagyis inkább hihető! Nem találok szavakat rá... Félelmetesen őszinte ez a sorozat. Egyébként a sok kijelző láttán azt mondtam: én is így akarok felkelni reggelente! Aztán a kerékpár tekerés során egyből beugrott Orwell és az 1984, aztán azt mondtam: köszi, inkább nem...

    1/3: Ez a legfélelmetesebb, mivel ez a világ van hozzánk a legközelebb. Ugyanis az Okostelefon és a felhő (bármelyik) hasonló funkcióval bír az életünkben, emellett az okos kontaktlencsét már be is mutatták - ha visszanézünk 50 évet a múltba, akkor nem nehéz kitalálni hogy 50 év múlva ez általános lesz a beépített memóriával együtt. Jómagam biztosan használnám, mivel a telefont sem tudnám lerakni egy mai világban. Viszont az összes emlék megléte képek és videók formájában félelmetessé teszi, mivel rengeteg ember most sem tudja megfelelően kezelni a digitális világot és az emberi kapcsolatokat.

    2/1: az eddigi legdurvább epizód, ha a sorozat lelki/érzelmi vonulatát vesszük figyelembe. Már a tragédia bekövetkezte után sejtettem hogy mi fog történni, de álmomban sem gondoltam volna arra, hogy ilyen messzire mennek vele... Nehéz kérdést feszeget elég durva módon ez a rész: vajon vissza lehet-e kapni az elhunyt hozzátartozót a digitális technika által?

    2/2: Ez annyira nem fogott meg.

    2/3: Erről egyértelműen a hazai választási rendszer jutott az eszembe, félelmetes volt a párhuzam.

    Egyszóval csakis ajánlani tudom ezt a minisorozatot, nagyon jó! Lesz 3. évad is, várós.

    VálaszTörlés
  4. Papp Zsolt​ jómagam egy ismert oldalról szereztem be, amely a netadó elleni tiltakozás jegyében kiírta a letöltendő cuccok árát is.

    VálaszTörlés
  5. Papp Zsolt​ illetve azon az oldalon is fent van, amelynek az egyik alapítóját nemrég letartóztatták Thaiföldön. A felirat pedig a http://feliratok.info oldalon is megtalálható.

    VálaszTörlés
  6. EZ egész jónak tűnik, végre valami a mozik egén... :)

    VálaszTörlés