2015. január 18., vasárnap

Ledaráltam a régi win7-es partíciómat és raktam a helyére Ubuntut.

Ledaráltam a régi win7-es partíciómat és raktam a helyére Ubuntut. Ez már a sokadik próbálkozásom, hogy Linuxra váltsak. Eddig mindig egy idő után újra a Windowsnál kötöttem ki, de mostanra talán már van olyan kiforrott a dolog, hogy nem lesz többé szükség Win-re. Az erőforrás kihasználása jobbnak tűnik és az eszközkezelés is (volt pár droid telefon, amit Win alól nem tudtam elérni adb-vel). Szükség esetére azért van egy VBox-os XP-m. Meglátjuk, sikerül-e megszeretni az Ubuntut, mint elsődleges oprendszert ...

16 megjegyzés:

  1. Én kb. 9 hónapja váltottam. Nekem bejött, mert a munkámhoz ez a tökéletes (jórészt ssh, chef, puppet és codeing). Ellenben design funckiókhoz (ldap, schema, architect, network, stb.), még nem találtam meg a Microsoft Visio utódját, a grafikai részről nem is beszélek már.

    VálaszTörlés
  2. Csak a Picasa és a OneDrive miatt megy még a Win7 partícióm.

    VálaszTörlés
  3. Krisztián Kovács Még nagyon régen volt Suse Linuxom, az sem volt rossz. Igazából azért választottam Ubuntut, mert kb. az a legnépszerűbb, meg a környezetemben aki Linuxot használ, azt használja.

    Sancho Virág Attila Ezekre jó lehet a VirtualBox. Igazából nekem az egyik érv az volt, hogy a Win8.1 nekem nem töltötte be teljesen a Windows szerepét. Pl. a nyomtatómat sehogy nem bírtam belőni, és már 8.1-en is volt egy VBox-os XP-m ilyenekre. Akkor meg már minek a Windows, ha ott is virtuális gépben kell futtatnom egy másik Windows-t. :)

    Csaba Sári Nekem annyiból szerencsém van, hogy tulképpen minden amit használok, van Linuxra is. Eddig is Thunderbird-el leveleztem, VirtualBox, Eclipse, stb. ezek mind olyan cuccok, amik megvannak Linuxon, sőt, elsősorban oda fejlesztik, tehát talán ideálisabb is neki a környezet.

    VálaszTörlés
  4. Ami most leginkább tetszik, hogy fut Eclipse, VBox, böngésző, Skype, Thunderbird, stb. és 8G-ből 3-at használ, cpu is csak alapjáraton megy, így a ventilátor sem berreg.

    VálaszTörlés
  5. Laszlo Fazekas Mindössze 2GB van a masinában, ez egy régi P4 3GHz HyperThreading technológiás barbone pc. :) Ezen VirtualBox elég fájdalmas lenne.
    A régi HP All-In-One nyomtatóm sikerült belőni a Raspberry Pi-re CUPS segítségével, mert van hplib (eszi a Google Cloud Print), illetve a scanner része meg Saned segítségével megy, szintén hálózaton. Sajnos, a Picasa folyamatosan kifagy Wine alatt, akárhova hangolom. :)

    VálaszTörlés
  6. Krisztián Kovács Én az opensusét nem ajánlanám, nem minden olyan triviális, mint ubuntun, egy csomó app nincs tárolókban (vagy valamelyik "nyiltabb" megoldás van csak), stb.

    VálaszTörlés
  7. Norbert Evenich Hát én  kde-vel sosem voltam ubuntun kibékülve. Ahhoz érdemesebb olyan disztrót választani, ahol az az alapértelmezett.

    VálaszTörlés
  8. Norbert Evenich Plusz kde-n szerintem még van gond a plasmoidok megbízhatóságával, hogy csak egy példát említsek, ha a tálcára rögzíteni szeretnéd a chrome vagy intellij indítókat, akkor miután kitetted kézzel kell vacakolni a plasma-desktop-appsrc (vagy hogy híjják) fájlban

    VálaszTörlés
  9. Két évig Linux-oztam notin. Nem kívánom vissza azt a folyamatos vesződést. Azt vettem észre hogy a meló felében a Linux-ot bütykölöm és nem a munkámmal vagyok elfoglalva. Síralmas volt a hardver támogatás és úgy általában véve a Gnome desktop egy jókora visszalépés volt a Win7 után nekem. Igen, széjjel lehet variálni. Ez kb. olyan mintha kocsit vehetnél 4-ed annyiért az IKEA-ban ha magad rakod össze. Meguntam, kényelmes vagyok. Új notit már eleve úgy vettem hogy legyen rajta Win8. Amit nagyon megszerettem és szükségem van is rá Linux-ból, az a shell. Ezt pedig a Cygwin/Babun megadja Windows-on.

    Persze én nem akarok senkit semmiről meggyőzni. Az viszont nekem is meglepő volt hogy a cégemnél az elmúlt 3 évben még a törzsgyökeres Linux-osok is vagy visszaálltak Windows-ra vagy átmentek OSX-re.

    VálaszTörlés
  10. István Nagy Tudod felhasználó barát, csak ...én meg 12 éve használom, és többnyire azt csinálja, amit szeretnék, bár volt pár mazoista év, ill megfogadtam, hogy csak olyan problémát (oprendszerhez kapcsolódó) oldok meg grafikusan, amit meg tudok oldani terminálban is. Azt hiszem megérte.

    VálaszTörlés
  11. István Nagy Eddig mikor próbáltam, nekem is ez volt, hogy folyamatosan bütykölni kellett, és meguntam. Most viszont ez az Ubuntu jónak tűnik. Kb. olyan simán felment min a Win, és működik minden jól. Mondjuk kicsit ezt is hekkelni kellett. Win-el az volt az egyik gondom, hogy 3 telefonunkból 2-t nem látott adb-vel. Első körben Ubuntun egyet sem ismert fel, viszont fél perc alatt találtam egy bejegyzést, az alapján megcsináltam a konfigot, és utána már kezelt mindent. Szóval a bütykölésnek van egy ilyen oldala is, hogy ezt azért jobban lehet bütykölni, Win-en nem nagyon van mozgástér.

    VálaszTörlés
  12. Laszlo Fazekas én is Ubuntu-val kezdtem. Aztán mikor átmentek Unity-ra átálltam Mint-re mert a Unity még jobban bugos volt mint a Gnome2. Zsolt Váradi szerint Android fejlesztésre a legjobb OS az OSX, ami már magában egy paradoxon, de simán el tudom képzelni :D Egyébként Windows-on az eszközkezelőben a nem látszó eszköz kapcsolatokat ki kell hajigálni, majd újra rádugni a mobilt és jellemzően megjavul. Nekem ez a tapasztalatom. (igen, ez tényleg szarul van megcsinálva, de a Google-nek úgy tűnik nem prioritás fejlesztői fronton a Windows)

    Richárd Kovács örülök hogy neked bevált. Ettől még a saját tapasztalatimért kiállok ha nem gond :)

    VálaszTörlés
  13. István Nagy Gondolom még nem volt szerencséd Motorola enterspájz meg kínai eszközökhöz, amiknél drivert kell vadászni, majd átírkálni a hardverazonosítókat, meg imádkozni :)

    VálaszTörlés
  14. Zsolt Váradi pár kínai Android mobil járt már nálam, azokkal tény hogy szenvedés van. Mondjuk én múltkor simán anyáztam egy SE Xperia Z-re is mire sikerült felvarázsolni rá a CWM-et. :D

    VálaszTörlés
  15. Laszlo Fazekas Egyfelöl lehet bütykölni és nagyobb a mozgástér, plusz a hiba feltárása is sokkal egyszerűbb. pl legutóbb volt egy delay a boot folyamatban 4-5 s, és kb pár másodperc kutakodás után meg tudtam mondani, hogy melyik alegység hol nem tud továbbmenni. Tipikus jelenet a cégben: xy nem megy windowson, mire én, mit mondd a logban mi a baj?? :D

    VálaszTörlés
  16. Zsolt Váradi Nekem konkrétan a Win8.1 alatt S3 Mini-t nem kezelte, ami nem valami "kamutelefon", a másik egy ilyen kis Voda saját márkás (Huawei). De volt egy MyAudio tabletem, azzal sem sikerült istennek sem összelőni. Linux alatt ezek mind mentek simán.

    István Nagy Te mikor próbáltad Ubuntut? Ezek pár év alatt sokat fejlődnek. Én eddig semmi bugot nem tapasztaltam, bár ugye még csak pár napja van a gépen. Kíváncsi leszek, hosszú távon mi lesz a tapasztalat, de eddig elégedett vagyok.

    VálaszTörlés