2015. február 19., csütörtök

http://divany.hu/kolyok/2015/02/18/amerikai_kockak_akik_meghekkeltek_az_oktatasi_rendszert/

http://divany.hu/kolyok/2015/02/18/amerikai_kockak_akik_meghekkeltek_az_oktatasi_rendszert/
http://divany.hu/kolyok/2015/02/18/amerikai_kockak_akik_meghekkeltek_az_oktatasi_rendszert

11 megjegyzés:

  1. Azért, hogy még óvódába, általános iskolába se járjon, kicsit erősnek tartom. Oké, hogy nem érdekli minden, de szerintem azért legyen fogalma dolgokról legalább általános iskolai szinten, vagy középsuliban. Ha utána a saját lábán próbálkozik, azt elfogadom, én is így csináltam.

    Igaz, annak idején baromi nagy leoltást kaptam érte mindenkitől, mikor otthagytam a fősulit pont ezen indokokból, de nem bántam meg, mert az akkori hobbimból és érdeklődésemből mára megélhetés lett.

    Ehhez viszont baromi nagy fegyelem és önszorgalom kell, akiben ez nincs meg, nem tudom, hogy tervezi tovább.

    VálaszTörlés
  2. Mint azt olvashattad mindent megtanulnak, amit az általános iskolában megtanulnak, csak nem mindegy hogyan és milyen körülmények között.
    A középiskola már teljesen felesleges. Csak egy olyan kibővítése az általános tudásnak, aminek szinte semmi értelme szerintem. Annyi fölös információt kell megjegyezni érettségiig, amit utána 1-2 hónap alatt elfelejt az ember, hogy semmi értelme az egésznek. Az otthon úgy is kiderül, hogy a gyerkőc mivel szeret foglalkozni és akkor abba az irányba lehet terelgetni úgy, hogy közben nem kell egy csomó olyan dolgot megtanulnia, amit egy középiskolában közben meg kellene neki.

    A fegyelem és a szorgalom pedig nevelés kérdése.

    VálaszTörlés
  3. Mindenképpen jogos az oktatás újragondolása, mert a jelenlegi megoldás egész más tudáshozzáférési infrastruktúrára (na, milyen szavakat bírok kitalálni?) született.

    VálaszTörlés
  4. Ez is egy módszer. Mindenkire ez sem lesz jó. Lásd, nálunk is vannak, akik nem járatják a gyermekeiket iskolába, csak éppen a putriból.

    VálaszTörlés
  5. ez szerintem kifejezetten nem jó alap... Ezeknek a gyerekeknek az életéből nagyon sok minden hiányozni fog. pl szociális kapcsolatok.. és az általános iskola pont arra jó, ami a neve: mindenől egy kicsit. Nem csak azt, amit a szülő szeret/hasznosnak tart. Lehet hogy az így nevelt gyerekek egy-egy szakterületen piszokul jó szakbarbárok lesznek - de pl szinte nem is hallanak Shakespeare-ről. mert a szülő szerint fölösleges a programozáshoz. Vagy épp ki sem derül, hogy rendkívül jó zongorista/énekes/futó lenne, mert a közelébe se kerül, a szülőnek meg nem jut eszébe... jah, és ehhez minimum egy szülő teljesen le van foglalva egész nap, otthonra. hát ez se egy jó koncepció.

    VálaszTörlés
  6. De az a versenyistállós, magolós jellegű iskola sem jó, ami most van. Láttam is erről valami idézetet. Sajnos már nem tudom pontosan hogy volt, de kb. az volt a lényege, hogy az iskolában nem a hasznos dolgokat tanulod meg, hanem azt, hogy hogy kell kiváló tesztet írni. Kéne valami arany középút. Én mindig olyan suliról álmodtam, amilyet az amerikai filmekben látni, hogy körbeülnek a kertben, beszélgetnek a gyerekek a tanárral, és ez a tanóra.

    VálaszTörlés
  7. Minden esetre a mostani iskola nagyon régimódi, és mi még visszafele is lépkedünk, ebben az amúgy is nagyon maradi és rosszul teljesítő rendszerben.

    VálaszTörlés
  8. Horváth Gyula
     ebben igazad van, hogy nem jó irányba fejlődik a magyar rendszer. (de most hirtelen nem is tudnék olyat mondani ami jó irányba megy... más téma) A cikk nem Mo-ról szólt, inkább átalánosságban és amerikai "kockákról". Szóval szerintem az alapkoncepciót nem kellene kidobni (hasonló korú gyerekek egy helyen tanulnak, és minden nagyobb tudásterületről, általánosan, korosztálynak megfelelően = Iskola), de a tartalmat valóban reformálni kell.

    VálaszTörlés
  9. Halkan jegyzem meg, hogy járnak közösségbe. Senki sem mondta, hogy csak otthon kapnak tudást. Csak nem a szokásos módon.

    VálaszTörlés
  10. Én azt gondolom, érdemes új dolgokkal próbálkozni, de megfelelő ellenőrzés mellett. Azaz legyen egy kitekintés, hogy más gyerekek hol tartanak, mit tudnak, és ha nem jött be az elképzelés, lehessen váltani. Erre például közösen elfogadott tudáspróbák alkalmasak lehetnek. Persze többféle kell ebből is.
    Jó tanártól tanulni jó, rossz tanár órájára járni időpocsékolás. Tananyag meg nagyon sok fajta van. Nem is érdemes mindenkinek ugyanazt tanulnia.
    Amerikáról többet nem tudok mondani, nem ismerem. Az itthoni állapotokat valamelyest igen. Az olyan, mint a klasszikus meccsközvetítésben mondták: gyenge kezdés után, erősen visszaesett a csapat.

    VálaszTörlés