2015. március 28., szombat

Valószínűleg itt üzleti szempontból arról szól a történet, hogy minél hatékonyabbak legyenek a reklámok, de...

Valószínűleg itt üzleti szempontból arról szól a történet, hogy minél hatékonyabbak legyenek a reklámok, de valójában sokkal nagyobb dologról van szó. Egyre inkább kezd több lenni a bejövő információ annál, mint amit feldolgozni képesek vagyunk. Ha egy ember egy területen igazán tájékozott szeretne lenni, ahhoz lassan teljes munkaidőben kellene túrni a netet. Így egyre inkább szükség lenne egy olyan technológiára, ami kiemeli a lényeget. A weben a kereső tölti be ezt a szerepet (egész jól), a bejövő feed-re pedig úgy tűnik, most a Facebook pályázik. Akárhogy is legyen, ez a technológia egyre nagyobb hangsúlyt fog kapni szerintem.  

http://hvg.hu/tudomany/20150327_facebook_mesterseges_intelligencia_videok
http://hvg.hu/tudomany/20150327_facebook_mesterseges_intelligencia_videok

3 megjegyzés:

  1. Magyarországon ez úgy nézne ki, hogy mindenkit Orbán Viktor értékelő beszéde és megosztásai érdekelnek.

    VálaszTörlés
  2. Nem rossz, de szerintem ez nagyon messze van attól, amit mesterséges intelligenciának kell hívni. A mesterséges intelligencia - szerintem - nem tartalmaz kifejezett algoritmusokat, és gyakorlatilag bármire alkalmazható, illetve bármire betanítható. A tényleges "működése", azaz hogy a bemenő inputokból hogyan képződik az output - jelen példában a videóból a sportág neve - igazából nem írható le még a kitalálók által sem.

    Szerintem amiről itt szó van, az sokkal inkább egy nagy bonyolultságú algoritmus, amit direkt erre a célra fejlesztettek ki (ahogy léteznek algoritmusok rendszám, arc és még sok más dolog felismerésére is).

    VálaszTörlés