Valószínűleg itt üzleti szempontból arról szól a történet, hogy minél hatékonyabbak legyenek a reklámok, de valójában sokkal nagyobb dologról van szó. Egyre inkább kezd több lenni a bejövő információ annál, mint amit feldolgozni képesek vagyunk. Ha egy ember egy területen igazán tájékozott szeretne lenni, ahhoz lassan teljes munkaidőben kellene túrni a netet. Így egyre inkább szükség lenne egy olyan technológiára, ami kiemeli a lényeget. A weben a kereső tölti be ezt a szerepet (egész jól), a bejövő feed-re pedig úgy tűnik, most a Facebook pályázik. Akárhogy is legyen, ez a technológia egyre nagyobb hangsúlyt fog kapni szerintem.
http://hvg.hu/tudomany/20150327_facebook_mesterseges_intelligencia_videok
http://hvg.hu/tudomany/20150327_facebook_mesterseges_intelligencia_videok
Magyarországon ez úgy nézne ki, hogy mindenkit Orbán Viktor értékelő beszéde és megosztásai érdekelnek.
VálaszTörlésMi másról szólna...
VálaszTörlésNem rossz, de szerintem ez nagyon messze van attól, amit mesterséges intelligenciának kell hívni. A mesterséges intelligencia - szerintem - nem tartalmaz kifejezett algoritmusokat, és gyakorlatilag bármire alkalmazható, illetve bármire betanítható. A tényleges "működése", azaz hogy a bemenő inputokból hogyan képződik az output - jelen példában a videóból a sportág neve - igazából nem írható le még a kitalálók által sem.
VálaszTörlésSzerintem amiről itt szó van, az sokkal inkább egy nagy bonyolultságú algoritmus, amit direkt erre a célra fejlesztettek ki (ahogy léteznek algoritmusok rendszám, arc és még sok más dolog felismerésére is).