2015. április 21., kedd

"A vizet felmelegítik, majd hidrogénre és oxigénre bontják magas hőmérsékletű elektrolízissel.

"A vizet felmelegítik, majd hidrogénre és oxigénre bontják magas hőmérsékletű elektrolízissel. A továbbiakban a hidrogén reakcióba lép a szén-dioxiddal, szintén magas hőmérsékleten, nyomás alatt. Ennek eredménye az a vegyület, amit kék nyersolajnak hívnak, a további finomításából pedig végül megszületik az e-dízel. A teljes folyamat hatásfoka állítólag 70% körüli, a szükséges energiát főként napelemekből nyerik."

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/04/21/az_auditol_jon_az_igazi_bio_uzemanyag/
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2015/04/21/az_auditol_jon_az_igazi_bio_uzemanyag

9 megjegyzés:

  1. Igen, kicsit tényleg más. :) De a lényeg amúgy kb. ugyanaz. Víz+co2-ből lesz az üzemanyag, amibe kvázi a napenergiát kötik le, csak nem napelemmel, hanem baktériumokkal. Aztán betankolod, elautózod, a co2 meg a víz megy vissza a légkörbe, amit a gyárban összeszednek, és újra benzint csinálnak belőle. Amúgy nem lehetne ebből zárt rendszert csinálni? Lenne egy tartály, kirakod a napra, egy másik tartályba kicsöpög az üzemanyag. Azt betankolod, amit kipufogsz, azt meg összegyűjtöd egy másik tartályba. Aztán kirakod a napra, és kezdődik az egész elölről. Napfény aksi. De valszeg nem ilyen egyszerű. :)

    VálaszTörlés
  2. Asszem itt az eredeti bejelentés: https://www.audi-mediaservices.com/publish/ms/content/en/public/pressemitteilungen/2015/04/21/fuel_of_the_future.html

    Az a másik, baktériumos módszer meg ha jól emléxem Brazíliában már használatban van egy gyárban (valamikor tavaly láttam róla egy filmet).

    VálaszTörlés
  3. Akkor ez lehet mégis napelemmel megy. Az biztosítja az energiát az elektrolízishez, meg a többi folyamathoz.

    VálaszTörlés
  4. Laszlo Fazekas Amit leírtál, már évek óta feltalálták. Fotoszintézisnek hívják. :) És nagyon jó zárt rendszerben működik, csak az ember rombolja megállás nélkül.

    VálaszTörlés
  5. Árpád Erdős Ez egyébként nem lehet megoldás az energiatárolásra? Nappal megy a háztartás a napelemekről, a fölös energiával pedig gázolajat gyártasz vízből meg széndioxidból. Este meg simán egy aggregátorról megy minden, amit a nappal megtermelt gázolaj hajt. Aksi helyett.

    VálaszTörlés
  6. Laszlo Fazekas Elvi lehetősége nyilván van rá. Gyakorlatban a dízelmotorok hatásfoka 30-40%, és ez csak egy lépcső a körfolyamatban, szóval kérdéses, mennyire érné meg. Illetve a baktériumos rendszerben tényező az idő is. Plusz a skálázhatóság: működik-e ugyanaz a rendszer X árammal és 10X árammal is elég dinamikával?
    Inkább arra tippelnék, itt már nagyobb lakóközzöségeknek (pl. kisebb falu) érné meg egy egy ilyen "tároló", de a részletek ismerete nélkül ez is csak feltételezés.

    Részemről jobban hiszek az akkumlátorok fejlődésében. Abban is látok előrelépési lehetőséget, hogy minden napelem mellé - akár törvényileg előírva - kell telepíteni egy adott kapacitású akksi csomagot. Még ha ez kisméretű is (ennek megfelelően nem túl drága), arra alkalmas lehet, hogy tompítsa a napelemes rendszerek ingadozását, és ugyanarra a hálózatra több napelemes rendszer tudjon csatlakozni. Aztán ahogy fejlődik a technológia, lehet növelni az akkumlátorok méretét a teljes önellátásig.

    VálaszTörlés
  7. Úristen!Ezt már 30 éve egy francia kutatócsoport kifejlesztette ,közzétette és mindannyian eltüntek,vagy meghaltak,úgy féltették az olajmilliárdosok a vagyunukat.

    VálaszTörlés