2015. június 11., csütörtök

http://www.origo.hu/techbazis/20150610-a-bbc-is-felkapta-a-magyar-dronmotort.html

http://www.origo.hu/techbazis/20150610-a-bbc-is-felkapta-a-magyar-dronmotort.html
http://www.origo.hu/techbazis/20150610-a-bbc-is-felkapta-a-magyar-dronmotort.html

12 megjegyzés:

  1. Biztos velem van a baj, de ebben nem látom a közlekedés jövőjét. Ellenben a Tesla tömegekhez való eljuttatásában igen. http://waitbutwhy.com/2015/06/how-tesla-will-change-your-life.html

    VálaszTörlés
  2. Azért ha lenne valami hasonló megoldás, ami autó árban van, elektromos, önjáró, és nem kellenek hozzá utak, az elég sok problémát megoldana. Nem kellenének autópályák, utak, sokkal gyorsabban eljuthatnál A pontból B pontba. Persze ez még messze nem az, és ki tudja, hogy mikor jutunk el ideig, eljutunk-e, vagy más lesz helyette. Belátható időn belül én is az elektromos és önjáró autókat látom a jövőnek.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem ez több jogi kérdéssel bír mint technológiai gonddal. A polgári repülést, mert szerintem ez már gyakorlatilag az, nem biztos hogy valaha is ennyire szabaddá teszik hogy ilyet bárki vehessen. Addig pedig kb. olyan szerepben tudom elképzelni mint egy jetski-t. Pár unatkozó milliomos játékszere lesz.

    VálaszTörlés
  4. Ezt: https://www.youtube.com/watch?v=OM7HHB51WX8
    sokkal biztonságosabb és életképesebb alternatívának tartom. Sorozatgyártásban egy autó árának a töredékéből kijönne. 
    A youtube-on több hasonló video is van, némelyik már 5-6 éves.

    VálaszTörlés
  5. Csak nem olyan vagány. :) Mondjuk ez a motor tényleg elég veszélyesnek tűnik, de valami zárt kabinos megoldást el tudnék képzelni. Az autó repülő megfelelőjét. Beleülhetnének 4-en, plusz a csomagok, középen a kabin, 4 oldalt a 4 propeller, önjáró lenne, és elektromos. Soha többé nem kellene utakat építeni. Légvonalban 300-al repesztene bárhová., miközben a bent ülők tévézhetnek, vagy alhatnak, vagy ami épp jól esik.

    VálaszTörlés
  6. Laszlo Fazekas Nekem a másik is elég vagány lenne, szívesen kipróbálnám :)
    Elektromos változat ezekből szerintem felejtős lesz még egy darabig, az akksik súlya miatt. nagyobb súly (több személy) esetén inkább valamiféle léghajóban lenne érdemes gondolkodni, ahol a haladáshoz szükséges az energia, a magasság megtartásához már nem.

    VálaszTörlés
  7. ez a fej feletti egymotoros történet azért elég veszélyesnek tűnik, a 3 motoros megoldás már egész stabil, minél több motor van benne annál biztonságosabb, persze annyival többet is cummant, nekem az e-volo megoldása nagyon szimpatikus, de már elég sokan próbálkoztak a témakörben
    http://www.e-volo.com/

    VálaszTörlés
  8. Peter Fazekas Ez nagyon nem így van, nem a motorok száma, hanem a felhajtóerő és a súlypont helyzete határozza meg a stabilitást. Ezért tudnak a helikopterek lebegni mindenféle egyensúlyozó berendezés nélkül. Ha megpróbálsz egy lufi alá felkötni valamit, majd ugyanezt a tetejére tenni, te is megtapasztalhatod. Ezért sokkal biztonságosabb a fej feletti dolog.
    A másik tényező, hogy ha pl. egy helikopter zuhanni kezd (mert pl. kifogyott az üzemanyag), akkor a rotorok forgásba kezdenek, és lefékezik a zuhanást. (Ezt a hatást használják ki az úgynevezett "autogiro"-k, melyeknek csak toló légcsavarjuk van és a fő rotort elvben a menetszél hajtja: https://www.youtube.com/watch?v=y-cpSLvxaCs
    - de ezek épp ezért nem tudnak egy helyben lebegni.) Ezt elvileg olyan hatékonysággal is meg lehet oldani, hogy a benne ülők simán túlélik. A fej feletti motor képes erre, a több rotoros viszont nem. 
    A több motorosnál már az egyszerű lebegéshez is külön stabilizáló rendszer szükséges.

    VálaszTörlés