Azért ha lenne valami hasonló megoldás, ami autó árban van, elektromos, önjáró, és nem kellenek hozzá utak, az elég sok problémát megoldana. Nem kellenének autópályák, utak, sokkal gyorsabban eljuthatnál A pontból B pontba. Persze ez még messze nem az, és ki tudja, hogy mikor jutunk el ideig, eljutunk-e, vagy más lesz helyette. Belátható időn belül én is az elektromos és önjáró autókat látom a jövőnek.
Szerintem ez több jogi kérdéssel bír mint technológiai gonddal. A polgári repülést, mert szerintem ez már gyakorlatilag az, nem biztos hogy valaha is ennyire szabaddá teszik hogy ilyet bárki vehessen. Addig pedig kb. olyan szerepben tudom elképzelni mint egy jetski-t. Pár unatkozó milliomos játékszere lesz.
Ezt: https://www.youtube.com/watch?v=OM7HHB51WX8 sokkal biztonságosabb és életképesebb alternatívának tartom. Sorozatgyártásban egy autó árának a töredékéből kijönne. A youtube-on több hasonló video is van, némelyik már 5-6 éves.
Csak nem olyan vagány. :) Mondjuk ez a motor tényleg elég veszélyesnek tűnik, de valami zárt kabinos megoldást el tudnék képzelni. Az autó repülő megfelelőjét. Beleülhetnének 4-en, plusz a csomagok, középen a kabin, 4 oldalt a 4 propeller, önjáró lenne, és elektromos. Soha többé nem kellene utakat építeni. Légvonalban 300-al repesztene bárhová., miközben a bent ülők tévézhetnek, vagy alhatnak, vagy ami épp jól esik.
Laszlo Fazekas Nekem a másik is elég vagány lenne, szívesen kipróbálnám :) Elektromos változat ezekből szerintem felejtős lesz még egy darabig, az akksik súlya miatt. nagyobb súly (több személy) esetén inkább valamiféle léghajóban lenne érdemes gondolkodni, ahol a haladáshoz szükséges az energia, a magasság megtartásához már nem.
ez a fej feletti egymotoros történet azért elég veszélyesnek tűnik, a 3 motoros megoldás már egész stabil, minél több motor van benne annál biztonságosabb, persze annyival többet is cummant, nekem az e-volo megoldása nagyon szimpatikus, de már elég sokan próbálkoztak a témakörben http://www.e-volo.com/
Peter Fazekas Ez nagyon nem így van, nem a motorok száma, hanem a felhajtóerő és a súlypont helyzete határozza meg a stabilitást. Ezért tudnak a helikopterek lebegni mindenféle egyensúlyozó berendezés nélkül. Ha megpróbálsz egy lufi alá felkötni valamit, majd ugyanezt a tetejére tenni, te is megtapasztalhatod. Ezért sokkal biztonságosabb a fej feletti dolog. A másik tényező, hogy ha pl. egy helikopter zuhanni kezd (mert pl. kifogyott az üzemanyag), akkor a rotorok forgásba kezdenek, és lefékezik a zuhanást. (Ezt a hatást használják ki az úgynevezett "autogiro"-k, melyeknek csak toló légcsavarjuk van és a fő rotort elvben a menetszél hajtja: https://www.youtube.com/watch?v=y-cpSLvxaCs - de ezek épp ezért nem tudnak egy helyben lebegni.) Ezt elvileg olyan hatékonysággal is meg lehet oldani, hogy a benne ülők simán túlélik. A fej feletti motor képes erre, a több rotoros viszont nem. A több motorosnál már az egyszerű lebegéshez is külön stabilizáló rendszer szükséges.
Biztos velem van a baj, de ebben nem látom a közlekedés jövőjét. Ellenben a Tesla tömegekhez való eljuttatásában igen. http://waitbutwhy.com/2015/06/how-tesla-will-change-your-life.html
VálaszTörlésAzért ha lenne valami hasonló megoldás, ami autó árban van, elektromos, önjáró, és nem kellenek hozzá utak, az elég sok problémát megoldana. Nem kellenének autópályák, utak, sokkal gyorsabban eljuthatnál A pontból B pontba. Persze ez még messze nem az, és ki tudja, hogy mikor jutunk el ideig, eljutunk-e, vagy más lesz helyette. Belátható időn belül én is az elektromos és önjáró autókat látom a jövőnek.
VálaszTörlésSzerintem ez több jogi kérdéssel bír mint technológiai gonddal. A polgári repülést, mert szerintem ez már gyakorlatilag az, nem biztos hogy valaha is ennyire szabaddá teszik hogy ilyet bárki vehessen. Addig pedig kb. olyan szerepben tudom elképzelni mint egy jetski-t. Pár unatkozó milliomos játékszere lesz.
VálaszTörlésEzt: https://www.youtube.com/watch?v=OM7HHB51WX8
VálaszTörléssokkal biztonságosabb és életképesebb alternatívának tartom. Sorozatgyártásban egy autó árának a töredékéből kijönne.
A youtube-on több hasonló video is van, némelyik már 5-6 éves.
Csak nem olyan vagány. :) Mondjuk ez a motor tényleg elég veszélyesnek tűnik, de valami zárt kabinos megoldást el tudnék képzelni. Az autó repülő megfelelőjét. Beleülhetnének 4-en, plusz a csomagok, középen a kabin, 4 oldalt a 4 propeller, önjáró lenne, és elektromos. Soha többé nem kellene utakat építeni. Légvonalban 300-al repesztene bárhová., miközben a bent ülők tévézhetnek, vagy alhatnak, vagy ami épp jól esik.
VálaszTörlésLaszlo Fazekas Nekem a másik is elég vagány lenne, szívesen kipróbálnám :)
VálaszTörlésElektromos változat ezekből szerintem felejtős lesz még egy darabig, az akksik súlya miatt. nagyobb súly (több személy) esetén inkább valamiféle léghajóban lenne érdemes gondolkodni, ahol a haladáshoz szükséges az energia, a magasság megtartásához már nem.
ez a fej feletti egymotoros történet azért elég veszélyesnek tűnik, a 3 motoros megoldás már egész stabil, minél több motor van benne annál biztonságosabb, persze annyival többet is cummant, nekem az e-volo megoldása nagyon szimpatikus, de már elég sokan próbálkoztak a témakörben
VálaszTörléshttp://www.e-volo.com/
http://www.electric-vehiclenews.com/2010/01/ultra-light-mosquito-helicopter-can.html
VálaszTörléshttps://www.youtube.com/watch?v=8Ovsgui4YWs
VálaszTörléshttps://www.youtube.com/watch?v=bpko3CPHonQ
VálaszTörlésPeter Fazekas Ez nagyon nem így van, nem a motorok száma, hanem a felhajtóerő és a súlypont helyzete határozza meg a stabilitást. Ezért tudnak a helikopterek lebegni mindenféle egyensúlyozó berendezés nélkül. Ha megpróbálsz egy lufi alá felkötni valamit, majd ugyanezt a tetejére tenni, te is megtapasztalhatod. Ezért sokkal biztonságosabb a fej feletti dolog.
VálaszTörlésA másik tényező, hogy ha pl. egy helikopter zuhanni kezd (mert pl. kifogyott az üzemanyag), akkor a rotorok forgásba kezdenek, és lefékezik a zuhanást. (Ezt a hatást használják ki az úgynevezett "autogiro"-k, melyeknek csak toló légcsavarjuk van és a fő rotort elvben a menetszél hajtja: https://www.youtube.com/watch?v=y-cpSLvxaCs
- de ezek épp ezért nem tudnak egy helyben lebegni.) Ezt elvileg olyan hatékonysággal is meg lehet oldani, hogy a benne ülők simán túlélik. A fej feletti motor képes erre, a több rotoros viszont nem.
A több motorosnál már az egyszerű lebegéshez is külön stabilizáló rendszer szükséges.
http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/05/29/autorotacio_angelaval/
VálaszTörlés