2015. július 1., szerda

Ezt most csak azért, hogy mennyire félre lehet értelmezni valamit.

Ezt most csak azért, hogy mennyire félre lehet értelmezni valamit. A cikk azt sugallja, mint ha érzelmei lennének a Google chatbotjának. Valójában csak sémák alapján válaszolgat. Ez egy tipikus példa arra, hogy miért érdemesebb inkább az eredeti publikációt elolvasni, mint azt, ami ebből az átlagembernek szóló médiában lecsapódik. Ott e mellett van pár egészen értelmetlen párbeszéd is, ez meg egyszerűen csak jópofára jött össze. Ennek ellenére egy ilyen chatbotnak valódi haszna is lehet. Például tech supportot egész jól el tudna látni, ahol sok a típusprobléma, és sokszor kérdezik az ügyfelek ugyanazt. Ilyen esetben a chatbot a felhasználók egy jó részét le tudná rendezni a régebbi beszélgetések alapján, ezzel tehermentesítve az call centeres embereket. Ezt a publikációban írják is. Illetve az alapműködésre építve talán létrehozható lesz majd egyszer egy valóban gondolkodó gép, ahogyan a "dobozba zárt ember"-es postban írtam. Mindenesetre ez a chatbot még nem gondolkodik, és megsértődni sem képes valójában. Ellentétben azzal, amit a cikk sugall.

http://www.origo.hu/techbazis/20150629-robot-ember-felidegesitette-google-mesterseges-intelligencia-teszt-kerdes-beszelgetes.html
http://www.origo.hu/techbazis/20150629-robot-ember-felidegesitette-google-mesterseges-intelligencia-teszt-kerdes-beszelgetes.html

1 megjegyzés:

  1. Többfele is megfordult ez a cikk, sok újságíró adta el így a sztorit. Láthatóan van kereset a "gépek lázadása" témákra :P

    VálaszTörlés