2015. szeptember 15., kedd

Lehet, hogy a M$-nak saját oprendszer helyett inkább Cyanogen-es telefonokat kellene nyomnia saját szolgáltatásokkal.

Lehet, hogy a M$-nak saját oprendszer helyett inkább Cyanogen-es telefonokat kellene nyomnia saját szolgáltatásokkal. Mellé felvásárolhatnák a Xamarint, hogy a szokásos .NET-es eszközökkel fejleszthessenek rá a Win-es fejlesztők. Szerintem nagyobbat hasíthatnának vele, mint a WinPhone-al, és nem lenne szenvedés azon, hogy nincsenek app-ok.

http://www.hwsw.hu/hirek/54508/android-cortana-cyanogen-microsoft.html
http://www.hwsw.hu/hirek/54508/android-cortana-cyanogen-microsoft.html

13 megjegyzés:

  1. Szerintem a google könnyen keresztbe tudna neki tenni, nem? Gondolok itt arra, hogy ha tudja futtatni az androidos progikat. (Bár jogi dolgokban nem vagyok járatos.)

    VálaszTörlés
  2. Krisztián Kovács​ igen, ez a másik dolog, hogy "jelenleg" megkapja. Ha ms is használná, tuti nem kapná meg. De szerintem nem is az op.rendszer a lényeg, hanem a szolgáltatások, azt meg win platformon is tudja nyújtani.

    VálaszTörlés
  3. Én már annak is örülnék, ha a Cyanogen a régi telefonokat is frissen tartaná, mert az enyémre az utolsó stabil ROM a CM10-es volt és azóta nem akar megjelenni frissebb. Ráadásul azzal sem működött minden hardware eszköz, de ez nyilván nem az ő hibájuk, hanem a Samsungé, akik nem tették elérhetővé a szükséges drivereket a készülékükhöz. :-(

    VálaszTörlés
  4. Én ezt az oldalt szoktam néha megnézni: http://download.cyanogenmod.org/?device=n7000&type=snapshot meg persze a telefonon be van kapcsolva a frissítések keresése, de semmi. Próbáltam már anno Nightly verziót is, de instabil volt, úgyhogy visszatértem a régire. Alapvetően jól elvagyok vele, csak hát azért már nem egy mai darab. Persze a telefon sem, úgyhogy az egészet cserélni kéne egy korszerűbbre, de annyira meg nem rossz, hogy most egy 100-ast költsek az újra. :-)

    VálaszTörlés
  5. Nem fontos a CM. :-) Azért lett a Note, mert kellett a nagy kijelző és még a WinMo időkből megszokott stylus után azt hittem, hogy ez milyen csuda jó dolog. Aztán kiderült, hogy számomra teljesen felesleges, elvagyok az ujjammal is, nem kell a cerka, úgyhogy legközelebb már nem költenék rá. Eleinte a gyári Samu ROM-ot használtam, de az csak ICS-ig frissült, ráadásul katasztrofálisan lassú volt, teli felesleges csilli-villivel, ahelyett kerestem egy működőt, így lett a CM. De ha új telót vennék, nem ragaszkodnék én a CM-hez, ha a gyári ROM amúgy működik jól. Addig is viszont szívesen kipróbálnék a Note-ra olyan ROM-ot, ami stabil, korszerű (de minimum 4.2.2) és az összes HW komponenst támogatja, nem úgy, mint a CM. Ha létezik ilyen egyáltalán.

    VálaszTörlés
  6. Itt dobhatna nagyot az M$. Csinálhatna egy JÓ androidos telefont. Egy kipucolt, jól összerakott androiddal, és saját szolgáltatásokkal. A M$ Android lehetne a legjobb Android. :)

    VálaszTörlés
  7. Még mindig nem értem, miért lenne az jobb neki, mintha csinálna egy jó windowsos mobilt.

    VálaszTörlés
  8. Mert van rá egy rakás app. Jelenleg nem érdemes WinPhone-t venni, mert nincs rá semmi.

    VálaszTörlés
  9. Da Narancs Ez nem a CM, hanem a Samsung sara, mert nem opensource minden driver. Ehhez az ég egy adta világon semmi köze ahhoz, hogy a MS esteleg CM telefont adna ki.

    VálaszTörlés
  10. Tudom, hogy nem a CM sara, hogy nincs driver támogatás, de ettől még fájó pont. :-) Viszont frissebb androidot csinálhatnának a régebbi telefonokra is, ha már a régiek működnek, legalább annyi driver működne benne, mint eddig is, de nem 4.2.2 lenne alatta, hanem K vagy L sorozatból valami.

    VálaszTörlés
  11. Erre lehetne valami plecsni, amit rá lehet nyomni a telefonra, hogy vannak hozzá open source driverek. Ez akkor szempont lehetne vásárlásnál, és nyomás a gyártókra, hogy adják ki a drivereik forrását, meg a hardvereik vonatkozó specifikációit, stb.

    VálaszTörlés
  12. Laszlo Fazekas És gondolod a google engedni fogja a google play telepítését? Ha meg csinál saját marketet oda újra fel kell tölteni az összes programot, hogy ugyanaz legyen a választék, ami nyilván nem fog megtörténni. Ráadásul a google kezében mindig ott a lehetőség, hogy bevezessen olyan módosításokat, amivel szivatja az M$-t. (Ne feledjük el, pont most zajlik az Oracle - Google per, nyilvános API-ket illetően. A google bármikor lezárhatja bármelyik saját apiját egy bizonyos verziótól kezdve, vagy pl. liszensz feltételül szabja a market használatát - nem vagyok jogász, nem akarok hülyeséget írni).

    VálaszTörlés
  13. Szerintem az apache liszensz az APIkra is vonatkozik. Store-ból tényleg saját kellene, de egy M$ szerintem van akkora, hogy megnyomja úgy a saját platformját, hogy aztán érdemes legyen oda is feltolni. A WinPhone-nál is másik store van, csak oda portolni is kell az appokat, ide viszont csak feltölteni kellene. A Google szerintem magát az Androidot semmilyen formában nem tudja korlátozni, csak a szolgáltatások és esetleg a név az övék. Simán csinálhatna a M$ saját androidot.

    VálaszTörlés