2015. október 3., szombat

Rendeltem egy ilyet.

Rendeltem egy ilyet. Nem olyan nagy durranás, de nem is annyira szar. Igazából olyasmi, mint egy fordított távcső. Megvan a tér érzet, meg minden, de úgy mégsem érzi benne magát az ember a dolgokban. A cardboard-os mintákkal teszteltem, meg próbáltam letölteni pár app-ot. Maga a tok sima műanyag, kicsit lötyög, recseg, és nyomja az ember orrát. Valószínűleg ilyesmik miatt kerül egy gear vr 4x ennyibe. Azért egy kartonpapírból összehajtogatott cardborad-nál valamivel jobb, felszíjazhatod a fejedre, és kb. egy árban vannak. Amennyire így pár óra játszadozás után fel tudtam mérni, a legnagyobb gond, hogy nincs ezekre igazán jó tartalom. Összességében azt mondanám tehát, hogy akinek van fölös 10 000 Ft-ja egy ilyen játékszerre, az vegye meg, próbálja ki, de olyan sok mindenre használni még nem igazán lehet egy ilyet. Mondjuk a virtuális mozi app poén. Egy időben sokat buszoztam. Akkor jól jött volna egy ilyen, amivel a külvilágot teljesen kizárva nézhetek meg egy filmet utazás közben (más kérdés, hogy mennyire néztek volna rám furán, ha egy ilyen van a fejemen), de ezt nem nevezném tipikus VR alkalmazásnak. Ebben a formában közelebb áll egy videó szemüveghez. Ezek persze a friss tapasztalatok pár óra után. Lehet, hogy egy hét múlva máshogy fogom gondolni. Mindenesetre magában a VR technológiában szerintem van fantázia, csak ki kell várni, amíg beérik. 

http://www.edigital.hu/egyeb/univerzalis-3d-szemuveg-okostelefonhoz-p481249.html
http://www.edigital.hu/egyeb/univerzalis-3d-szemuveg-okostelefonhoz-p481249.html

3 megjegyzés:

  1. Én is ilyet vettem ebayen 4.000-ért, de homályos volt, nem adta vissza a teljes képernyőt bárhogy is állítottam, stb stb.. Inkább eladtam 1 nap után. Persze a 3D nézet megvolt benne, de kicsit kiforratlan.

    VálaszTörlés
  2. Ettől tartottam, hogy igazán nem hasznos még, és nem véletlen van más árkategóriában az eredeti.

    VálaszTörlés
  3. Nekem élesnek éles. Szóval azért nem szar, csak nem tökéletes. Mondjuk valami panoráma videót megnéznék, ami izeg mozog, annak lehet, hogy egészen valós szerű hatása lenne. Talán ... De kíváncsi lennék, milyen lesz ez mondjuk 10 év múlva.

    VálaszTörlés