Azt miért nem csinálják, hogy minden villanyautóba raknak egy sima benzinmotoros aggregátort is? Így amíg nincs kiépítve a töltőhálózat, szükség esetén tankolhatnánk bele benzint is. Persze sokkal jobban megérné árammal tankolni, ha van rá lehetőség, de legrosszabb esetben (ha végig benzinnel megyünk) sem lenne talán rosszabb mint egy sima benzinmotoros autó.
Mert az ellenkezne az egész EV elvvel. Legalábbis szerintem. Én épp ezért nem tervezek hibrid autót venni, hanem tiszta EV-t.
VálaszTörlésLaszlo Fazekas most konkrétan leírtad a hibrid autók működési elvét.
VálaszTörlésAkkor ezt sem én találtam ki. De fura, hogy akkor ezek miért nem terjednek. Az átmeneti időszakban jók lennének, amikor még kevés a töltő. Ha tömegesen elterjednének az ilyen hibridek, amikbe amúgy direktbe lehet áramot is tankolni, rohamosan megnőne az igény az elektromos töltőhálózatra, mert ugye az sokkal olcsóbb, és így sokkal hamarabb eljöhetne az idő, amikor már ki lehet dobni a benzinmotort, mert mindenhol van töltő.
VálaszTörlésAzért a hibrid nem ez. Ott a villanymotor a segédmotor, nem a benzines, ráadásul a benzin motor tölti a villanymotor aksiját is.
VálaszTörlésAzt hozzá kell tenni, hogy a mostani hibridek első sorban benzines/diesel használatra készülnek és az elektromos motor első sorban városi forgalomban dolgozik, amikor is kicsi az igénybevétel.
VálaszTörlésÉs szerintem azért nem terjednek, mert a kis fogyasztás, mint előny elvész azzal, hogy magasabb a szervizköltség a bonyolultság miatt. Ezek gyakorlatilag sima autók még több elektronikával.
Ha jól tudom pl. a BMW i8 lett olyan, ami azt az elvet követi, amit te írtál.
Igen, én a fordítottjára gondoltam inkább, ahol "elsődlegesen" elektromos autókba raknak "mellékesen" benzinmotort, hogy kikerüljük ezt a 22-es csapdáját, hogy amíg nincs töltőhálózat, nem terjednek az elektromos autók, amíg nem terjednek az elektromos autók, addig nincs igény töltőhálózatra. A benzinmotor itt inkább egy "szükséges rossz" lenne, amit előbb-utóbb majd el lehet dobni.
VálaszTörlésLaszlo Fazekas Szerintem tudják ezt a gyártók is, csak valamiért nem lépik meg.
VálaszTörlésValoszinu, csak erdekelne mi az oka
VálaszTörlés1. Még nagyobb potenciált látnak a robbanó motorral szerelt autóban.
VálaszTörlés2. Túl sok tőkét kellene beletenni az elektromos töltőhálózat fejlesztésébe.
3. Az előzőeket figyelembe véve profitmaximalizálnak
A hibridek terjednek mint a fene, elég megnézni a Priusokat, annyi van az utakon, mint a fene.
VálaszTörlésA tisztán elektromosok elterjedésének gátjai: olaj lobbi, kis hatótáv illetve az ár. A töltő hálózat másodlagos kérdés, hiszen annak az elterjedése csak akkor lényeges, ha az elektromosautók gyorstöltéssel rendelkeznek, mert ki a fene akar nyolc órát állni egy töltőállomáson.
Nádi András Én elég ritkán látok hibrid autót errefelé. :-)
VálaszTörlésTamás Nagy Az merre van?:)
VálaszTörlésHa már az Opel Ampera is felmerült - ami ugyanaz, mint a Chevy Volt /a Chevy hála istennek kivonult Európából/ -, akkor néhány gondolat róla. Egyrészt, amcsiban sem adtak el elég Volt-t, az EU-ban egyenesen katasztrofálisak az eladási számok. Drága, nehezen szervízelhető /alkatrész utánpótlási gondok/, ráadásul csak és kizárólag egyes, kiemelt kereskedésekben kapható, szervízelhető. Ez mind, mind gátja a terjedésnek. Arról nem beszélve, hogy szar is:)
Nádi András Kelet Mo.
VálaszTörlésTamás Nagy Ok. Itt Budán elég sok Priust látok és nem csak magán autót, hanem taxit is.
VálaszTörlés