2015. november 4., szerda

Olyat miért nem csinálnak, hogy 120G-s SSD-t összeépítenek egy 1TB-os HDD-vel?

Olyat miért nem csinálnak, hogy 120G-s SSD-t összeépítenek egy 1TB-os HDD-vel? Amit írsz, megy az SSD-re, és valami elektronika timestamp-eli a szektorokat. Ha betelik az SSD, elkezd kipakolni a HDD-re. Így az általában használt fájlok az SSD-n lennének, amit ritkán használsz, az a HDD-n. Mivel egy átlag usernek szerintem az esetek 99%-ában nincs 120G-nyi napi szinten használt fájlja, ezért gyakorlatilag olyan mint ha lenne egy 1Tb-os SSD-d, csak sokkal olcsóbb.

10 megjegyzés:

  1. De, tulajdonképpen igen, csak a tárhely mérete a nem mindegy.

    VálaszTörlés
  2. Ezt csinálják azok az alaplapok, amelyekre mSATA(?) SSD pattintható. Az az SSD is logikai egységbe forr a berakott HDD-vel.

    VálaszTörlés
  3. Aha, tényleg van ilyen. Akkor ezt nem én találtam ki. :)

    VálaszTörlés
  4. Ja, és alaplapon lehet akár 120 is az mSATA. Gondolkodtam rajta, de tökéletesen jó a rendszer simán SSD+HDD felállással, felesleges bonyolítani.

    Másrészt a gyakorlatban a 8GB-tal szerelt SSHD-k is jól teljesítenek.

    VálaszTörlés
  5. Igen, de hosszú távon ez a 8 GB mennyire elég? Ide értem, hogy ez nem valami nagy szám, és emiatt piszok sűrűn történik a NAND területen írás/olvasás az éppen használt adatokkal. Milyen élettartammal lehet számolni?

    Ezzel igazából az egy slotos, notebook, kategóriát lehet meglőni, ahol számít a gyors elérésű és nagyobb kapacitású háttér egyben.

    Egyébként én úgy tapasztalom, hogy inkább SSD + HDD a jellemző, már csak azért is, mivel nem szívesen dobja ki a háttértárat az átlag, mert beújít egy SSD-re, így jobban megéri.

    Annak idején én is így döntöttem, inkább beszereztem az optikai meghajtó helyére, mivel szintén SATA foglalat, egy átalakító keretet, és oda betűztem a HDD-t, így ámbár optikai meghajtó nélkül, de volt két háttértáram, egy tartós adattárolásra, egy pedig a rendszer számára, de az legalább 120 GB-os.

    /Optikai meghajtóra már nincs nagy szükség, igény. Van aki még használ rendszeresen? Én anno, mikor még rendszeres volt a használatuk, akkor is inkább átmásoltam az eredeti lemezt, és az írottat használtam, féltve őrizve az eredetit, vagy egyenesen ISO készült belőle, és a polcon "porosodott" a forrás. Illetve ha mégis szükség lenne optikaira, egy-két ezresért már be lehetett szerezni külső, USB-s megoldásokat, amit persze univerzálisan mindenhez használhattam. Mint még korábban a floppy meghajtók is eltűntek, de volt még floppy-s forrás, és azt is USB-s megoldással hidaltam át./

    VálaszTörlés
  6. Élettartamról nincs tapasztalatom, de gyanítom ekkora méretben simán belefér az árba a tartósabb technológia. Átlagfelhasználásra ki kell kísérjen egy notit (egyetértünk, abban van leginkább létjogosultsága).

    DVD-t ügyvédeknél láttam leghosszabban szükségesnek a jogtár miatt, de már ahhoz is szükségtelen.

    VálaszTörlés
  7. Intel rapid storage. Évek óta van.

    VálaszTörlés
  8. Apple fusion drive is valami hasonló felépítésű.

    VálaszTörlés
  9. Igen, azt is hatalmas fejlesztésként harangozták be, miközben már rég létezett a technológia. Röhögtem is, pont akkor válogattam alaplapot, hogy az ezt nyújtót vegyek-e.

    VálaszTörlés