2016. január 30., szombat

"a gónál több variáció van, mint amit akkor kapnánk, ha az univerzum összes atomján egyszerre folyna egy-egy...

"a gónál több variáció van, mint amit akkor kapnánk, ha az univerzum összes atomján egyszerre folyna egy-egy sakkjátszma"

http://index.hu/tech/2016/01/30/alphago_mesterseges_intelligencia_go_jatek_google_deepmind/
http://index.hu/tech/2016/01/30/alphago_mesterseges_intelligencia_go_jatek_google_deepmind

3 megjegyzés:

  1. Ott van előtte valami link, de annyira nem másztam bele ... :)

    VálaszTörlés
  2. Pont erről van szó, hogy mindenhol építhető ilyen játékfa, a sakkban, a malomban, stb. Én amőbát írtam ezzel a módszerrel. Az is kiszámolta x lépésre, hogy mi történhet. Viszont mivel ezek exponenciálisan növekednek, hatalmas lehet a fa, vagyis a kiszámolandó lehetőségek száma, ezért mindig arról szól a történet, hogy hogyan tudod ezt a hatalmas fát "megnyesni". Itt a neurális hálókkal találtak egy nagyon nagyon jó vágást, amivel drasztikusan le lehet csökkenteni a megvizsgálandó variációk számát. Egy ilyen neurális háló képes "megtanulni" a Go szabályait valamilyen szinten, és így megmondani, hogy milyen variációkat érdemes egyáltalán megvizsgálni. Az egészben az a legnagyobb poén, hogy valójában senki nem tudja hogy működik egy ilyen neurális háló. Úgy nagyjából tudják, de úgy igazán senki nem lát bele. Egy nagy fekete doboz, aminek ha elég mintát mutatsz, jó előrejelzéseket ad. Használják, egyre több helyen, de nincs rá pontos matematikai modell, hogy miért működik. Sokan szerintem ebben látják az MI veszélyét is, hogy nem értjük mit, miért, hogyan csinál, és ezért kiszámíthatatlan.

    VálaszTörlés