Meg ha komolyan veszem azt a 320kWh akku teljesítményt, az se piskóta. A Tesla PowerWall 10kWh, 3500$ és 1.3*0.9*0.2m-es - ebből kellene 32-t belerakni. Csak az akksi lenne 30+millió (persze idővel csökkenhet) és 7+ köbméter.
225 négyzetméter helyigény nem kell gépenként csak a biztonságos és automatizált le- és felszálláshoz. Egy parkolóház tetején pld. lehet ilyen placc, aztán az álló gépet már egy lift elpakolja a helyére, ahol már csak annyi hely kell, amekkorát a gép valóban foglal.
Én meg pont fordítva gondolom. 😀 Már Pesten is van jópár automata parkolóház, ahol csak beállsz a bejáraton egy kijelölt helyre és egy szerkezet elpakolja a kocsidat. Amikor meg jössz érte, vársz egy kicsit és a kocsid előáll. Egy ilyen szerkezet viszont csak nagyban gazdaságos, lévén a beruházás költségeit fedezi a megspórolt helyen elhelyezhető autók után kérhető bevétel. Privátban ez a liftesdi talán még egy kocsi árával is összemérhető. Persze ezen repülő szerkezet esetén többről beszélünk, mint egy luxus autó ára, a lift meg max pár milla (azon felül, amibe a spéci garázs megépítése kerül, ahová a lift elteszi a masinát). Szóval én akkor már inkább úgy képzelem, hogy a kert végében fenntartok egy ilyen 225 négyzetméteres területet és egy a jármű fölé gurítható szaletlit és kész. 😜
De oké, tegyük fel, hogy forma forma és kihozható gazdaságosan a megoldás. Viszont ez még ekkor is behatárolja a mozgásteret, kötöttebb vele a parkolás a mostani lehetőségnél is.
Mondjuk a dugókat biztos nem ez fogja megoldani, tippre ez kb. annyira lesz elterjedt, mint egy helikopter.
VálaszTörlés225 négyzetméter helyigény gépenként biztos enyhíteni fog a parkolási gondokon is. Pláne, hogy ennél kb. kiesik a mélygarázs és parkolóház opció is.
VálaszTörlésMeg ha komolyan veszem azt a 320kWh akku teljesítményt, az se piskóta. A Tesla PowerWall 10kWh, 3500$ és 1.3*0.9*0.2m-es - ebből kellene 32-t belerakni.
VálaszTörlésCsak az akksi lenne 30+millió (persze idővel csökkenhet) és 7+ köbméter.
Árpád Erdős ebbe bele sem gondoltam, vagy elírás.
VálaszTörlés225 négyzetméter helyigény nem kell gépenként csak a biztonságos és automatizált le- és felszálláshoz. Egy parkolóház tetején pld. lehet ilyen placc, aztán az álló gépet már egy lift elpakolja a helyére, ahol már csak annyi hely kell, amekkorát a gép valóban foglal.
VálaszTörlésEz a liftesdi egy magánház oldalában elmegy, de nehezen tudom elképzelni egy parkolóház forgalmával.
VálaszTörlésÉn meg pont fordítva gondolom. 😀 Már Pesten is van jópár automata parkolóház, ahol csak beállsz a bejáraton egy kijelölt helyre és egy szerkezet elpakolja a kocsidat. Amikor meg jössz érte, vársz egy kicsit és a kocsid előáll. Egy ilyen szerkezet viszont csak nagyban gazdaságos, lévén a beruházás költségeit fedezi a megspórolt helyen elhelyezhető autók után kérhető bevétel.
VálaszTörlésPrivátban ez a liftesdi talán még egy kocsi árával is összemérhető. Persze ezen repülő szerkezet esetén többről beszélünk, mint egy luxus autó ára, a lift meg max pár milla (azon felül, amibe a spéci garázs megépítése kerül, ahová a lift elteszi a masinát).
Szóval én akkor már inkább úgy képzelem, hogy a kert végében fenntartok egy ilyen 225 négyzetméteres területet és egy a jármű fölé gurítható szaletlit és kész. 😜
Hát, nem tudom. Mennyi, illetve hogy viszonyulhat az áteresztőképessége egy ilyen megoldásnak a hagyományos ki-be gurulóshoz képest?
VálaszTörlésPrivát liftesdinél ilyesmire gondoltam, nyilván nem a széles réteg megoldása:
http://interiordesignvnn.blogspot.hu/2012/09/super-luxury-singapore-apartment-with.html
De oké, tegyük fel, hogy forma forma és kihozható gazdaságosan a megoldás. Viszont ez még ekkor is behatárolja a mozgásteret, kötöttebb vele a parkolás a mostani lehetőségnél is.
Jahh, igen, ilyen megoldás működik egy ilyen háznál! 😀 Kicsit más nagyságrendben gondolkodtunk.
VálaszTörlés