Nagy szüksége lenne mielőbb egy olyan, világszerte elfogadott, széleskörű, de véletlen tesztre, ami kategorizálja/teszteli az önvezető rendszereket. Egy tesztpályán (tesztvároson) kell végigmennie az autónak (egyszerre akár több példánynak), betartva a kresz szabályokat, és figyelve, váratlan eseményekre hogyan reagál (kiugrik eléje egy gyalogos a parkoló autók közül, beszakad az út előtte, egy teherautóról leborul pár köbméter homok, olaj kerül az útra, leesik 30cm hó stb). A teszt alapján kaphatna besorolást, hogy ez csak egy távolság tartó/sávtartó automatika, vagy vészfékezésre tökéletes, de semmi másra nem stb. Így a vevő is tudná, mire számíthat, mennyi "önállóságot" kaphat az autó.
És természetesen minden hardver/szoftver változást külön le kell tesztelni (akár több napig is tarthat egy ilyen teszt).
Nagy szüksége lenne mielőbb egy olyan, világszerte elfogadott, széleskörű, de véletlen tesztre, ami kategorizálja/teszteli az önvezető rendszereket. Egy tesztpályán (tesztvároson) kell végigmennie az autónak (egyszerre akár több példánynak), betartva a kresz szabályokat, és figyelve, váratlan eseményekre hogyan reagál (kiugrik eléje egy gyalogos a parkoló autók közül, beszakad az út előtte, egy teherautóról leborul pár köbméter homok, olaj kerül az útra, leesik 30cm hó stb).
VálaszTörlésA teszt alapján kaphatna besorolást, hogy ez csak egy távolság tartó/sávtartó automatika, vagy vészfékezésre tökéletes, de semmi másra nem stb.
Így a vevő is tudná, mire számíthat, mennyi "önállóságot" kaphat az autó.
És természetesen minden hardver/szoftver változást külön le kell tesztelni (akár több napig is tarthat egy ilyen teszt).