2016. augusztus 12., péntek

https://androbit.net/mini/2521/az_audi_uj_felfuggesztese_az_utegyenetlensegeket_is_aramma_alakitja.html

https://androbit.net/mini/2521/az_audi_uj_felfuggesztese_az_utegyenetlensegeket_is_aramma_alakitja.html
https://androbit.net/mini/2521/az_audi_uj_felfuggesztese_az_utegyenetlensegeket_is_aramma_alakitja.html

8 megjegyzés:

  1. Azért ez plusz energiát nem termel, csak részben visszanyeri azt, amennyivel egy rossz úton többet fogyasztasz.

    VálaszTörlés
  2. Fire Hawk Igen, csak ugye a semmiből nem lesz energia. Itt konkrétan a kocsi mozgásának egy részéből lesz energia, de a kocsit meg ugye a motor mozgatja: amit kinyersz energia, azt korábban "befektetted" a kocsi mozgatásába. Ráadásul a lengéscsillapítás miatt a kocsi nagyobb tömege nem követi le az úthibákat, csak a kerekek - ennek az energiának egy részét tudod visszanyerni. Hogy ez kb. mennyi a kocsi teljes fogyasztásából, arra még tippelni sem tudok, de szerintem 5%-nál kevesebb.
    Ez nyilván több mint a semmi, de azért erőművi kapacitásokat nem nagyon tudsz kiváltani vele.

    VálaszTörlés
  3. Általában nem is az a gond, hogy nincs energia. Valójában körben tele van minden energiával. Több energia is van, mint ami kell, nap, szél, víz, mindenféle "hulladék" energiák. Csak azt kell megtalálnunk, hogy tudjuk a legjobban hasznosítani őket. Ez pl. egy ilyen hulladék energia. Nyilván nem fog vele elmenni az autó, de később merül le, amivel megspórolsz egy kiló akkumulátort. Az ilyen kis dolgokból lesznek aztán fasza elektromos autók.

    VálaszTörlés
  4. tegyünk szélmalmot a kocsi tetejére :D

    VálaszTörlés
  5. az a baj, hogy az lassítaná, de az ötlet jó :)

    VálaszTörlés
  6. viccnek szántam, de ha mondjuk csak lassításkor fordulna szélirányba, még komolyan is lehetne venni az ötletet ;)

    VálaszTörlés
  7. Valahol egyszer olvastam egy olyan hajómodellről, amit kizárólag szél hajtott, és képes volt széllel szemben haladni.

    VálaszTörlés
  8. És hogy mennyire mindenben ott a sok energia: olvastam nemrég olyanról, hogy egy hegyre kövekkel telepakolt vasúti kocsikat cibálnak fel a megtermelt felesleges energiával, majd amikor szükség van a befektetett energia visszanyerésére, csak simán legurítják a kocsikat a hegyről és közben generátort hajtanak meg vele. A két mozgatás közti energia különbség meg jóval kevesebb, mint amennyit egy mai átlagos akkumulátor elveszítene ugyanennyi várakozás közben.

    VálaszTörlés